دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

پخت غذا در 30 ثانیه با فناوری جدید



اخبار,اخبار تکنولوژی,گجت

مهندسان گجت جدیدی ارائه داده‌اند که به اندازه یک قهوه‌ساز است و می‌تواند غذاهای مختلف را ظرف 30 ثانیه طبخ کند.

بخش‌های Genie حاوی تمامی مواد طبیعی به صورت منجمد یا خشک‌شده هستند که مدت ماندگاری آن‌ها بین یک تا دو سال است. غذاهای طبخ‌شده توسط این سیستم در تکه‌های 140 گرمی سرو می‌شوند.

 

این گجت با استفاده از برنامه نرم‌افزاری گوشی هوشمند عمل می‌کند که از طریق این برنامه، Genie فعال شده و شروع به مخلوط‌کردن و همچنین افزودن مایعات لازم به مواد غذایی از طریق لوله‌هایش می‌کند. قسمت عقب این گجت، غذای موردنظر کاربر را در دمای مناسب می‌پزد و غذاهای درخواستی می‌توانند از هر نوع باشند.

 

سامانه Genie در پخت غذاها فقط از مواد طبیعی استفاده می‌کند و هیچ نوع مواد نگهدارنده که مردم معمولا به غذایشان می‌افزایند، را به کار نمی‌برد. مهندسان در حال ارائه دستورالعمل‌های پخت جدید برای این دستگاه هستند و به ویژه در آینده، رژیم‌های غذایی خاصی مانند غذاهای عاری از قند یا گلوتن توسط این ماشین طبخ خواهند شد.

 

در حالی که این گجت می‌تواند پخت‌و‌پز را در منزل آسان کند، شرکت سازنده امیدوار است آن را نخست در اختیار کافه‌ها و فروشگاه‌های بزرگ قرار دهد. سازندگان امیدوارند با استفاده از Genie، توزیع غذایی در سراسر دنیا عادلانه‌تر شود و اتلاف غذایی تا حد زیادی کاهش یابد.
اخبار تکنولوژی - ایسنا


ویدیو مرتبط :
اموزش پخت غذا-آموزش آشپزی آسان-کلیپ پخت غذا-(دستور پخت غذا مجلسی خوشمزه)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پخت 30 میلیون وعده غذا برای زائران اربعین


رئیس کمیته مشارکت‌های مردمی ستاد مرکزی اربعین، از اختصاص شماره حساب ۱۰۴۰ نزد بانک ملی و ملت برای دریافت کمک‌های مردمی جهت هزینه در اربعین خبر داد.

خبرگزاری مهر: رئیس کمیته مشارکت‌های مردمی ستاد مرکزی اربعین، از اختصاص شماره حساب ۱۰۴۰ نزد بانک ملی و ملت برای دریافت کمک‌های مردمی جهت هزینه در اربعین خبر داد.

حسن پلارک در تشریح کمک های مردم ایران برای برپایی پیاد‌ه‌روی اربعین حسینی، گفت: از اول سال جاری که ستاد مرکزی اربعین تشکیل شد، ستادهای بازسازی عتبات عالیات در استان‌ها را فعال کردیم و شماره حساب ۱۰۴۰ نیز نزد بانک ملی و ملت برای دریافت کمک‌های مردمی اعلام شد.

وی ادامه داد: همچنین نهادها و سازمان‌ها را سازماندهی کردیم تا به شکل بهتری بتوانیم در پذیرایی و کمک به زائران اربعین آنها را دخالت دهیم. که این زمان زیاد موجب شد فرصت بیشتری داشته و نتیجه بهتری دریافت کنیم.

پلارک اعلام کرد: تا کنون ۱۲۰ مورد تفاهم نامه همکاری با متبرعین خاص به امضا رسانده‌ایم که شامل ارگان‌ها، سازمان‌های مردم نهاد، خیرین، NGOها و... است که از پنج هزار نفر پخت غذا در روز تا ۵۰ هزار نفر را متقبل شده‌اند. در کل آنچه تا امروز به ما متعهد شده‌اند پخت ۳۰ میلیون پرس غذا در طول یک هفته است که در نجف اشرف، مسیر پیاد‌ه‌روی به سمت کربلا و در خود شهر کربلا صورت خواهد‌ گرفت.

وی ادامه داد: سازماندهی نکات استقرار تعدادی از میهمانان اربعین نیز بر عهده ما بوده و ۲۰۰ هزار نفر اسکان را با رعایت همه شرایط از جمله تأمین امکانات اسکان، موکب، پتو، سیستم گرمایش، آتش‌نشانی و ... را متعهد شد‌ه‌ایم.

پلارک از راه‌اندازی موکب‌‌ها در ۲۰ نقطه عتبات عالیات خبر داد و گفت: بیش از ۸۰ درصد نصب موکب‌ها انجام شده است که از نظم و انضباط خوبی نسبت به سال قبل برخوردار است.

وی در پاسخ به این سئوال که شماره حساب ۱۰۴۰ ویژه دریافت کمک‌های مردمی برای اربعین حسینی تا چه زمانی فعال است، گفت: این شماره حساب برای تمام سال فعال خواهد بود و نذورات دریافتی فقط برای برپایی مراسم اربعین و ویژه زائران اربعین هر سال مصرف خواهد شد.

پلارک با اشاره به وجود دو گروه هزینه برای پیاده‌روی اربعین، اظهار کرد: ما دو گروه هزینه داشتیم که یکی شامل غذا، موکب‌ها و ... بوده که مردم به صورت غیر نقدی این کمک‌ها را ارائه کردند اما برای حمل و نقل، استقرار، اجازه زمین، آب، برق، خرید برخی اقلام غذایی که امکان انتقال آنها به عراق نیست و باید از عراق خریداری شود و سایر هزینه‌ها از کمک‌های نقدی مردم استفاده می‌شود.

وی اعلام کرد: مردم می‌توانند کمک‌های نقدی خود برای پیاده‌روی اربعین را به شماره حساب ۱۰۴۰ بانک ملی و ملت واریز کنند.

رئیس کمیته مشارکت‌های مردمی ستاد مرکزی اربعین از اعزام دو هزار و ۵۰۰ خادم برای خدمت در موکب‌های اربعین به عراق نیز خبر داد.