پایان متفاوت برای جهان؟!

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

پایان متفاوت برای جهان؟!

دانشمندانی که در حال بررسی ویژگی‌های ذره بوزون هیگز هستند، اظهار کرده‌اند که شاید بتوان چگونگی پایان جهان را تعیین کرد.

به گزارش ایسنا، به گفته محققان، مفهوم «بی‌ثباتی خلأ» می‌تواند در میلیاردها سال آینده منجر به ایجاد یک جهان جدید به شکل یک حباب درون جهان کنونی شده و در نهایت جای آن را بگیرد.

فیزیکدانان در تابستان سال جاری از کشف ذره‌ای خبر دادند که احتمالا همان ذره گریزان بوزون هیگز بوده که جرم ماده را تامین می‌کند.

بررسی ذرات مرتبط با هیگز که برای اثبات نتایج اولیه لازم بوده، همچنان ادامه دارد.

در صورت تائید، این کشف می‌تواند یک معمای مهم در مورد چگونگی شکل‌گیری جهان در حدود 13.7 میلیارد سال پیش و شاید پایان آن را حل کند.

دانشمندان تا پیش از کشف هیگز با ایده ثبات طولانی‌مدت جهان درگیر بودند؛ اما محاسبات را با اعلام جرم این ذره در حدود 126 میلیارد الکترون ولت تشدید کردند که یک عدد مهم در تعیین سرنوشت جهان محسوب می‌شود.

این محاسبات نیازمند دانش در مورد جرم هیگز تا ظرف یک درصد و جرم دقیق دیگر ذرات زیراتمی مرتبط است. در صورت هر گونه تغییر کوچک در این پارامترها در مدل استاندارد، یک پایان متفاوت برای جهان رقم خواهد خورد.

به گفته دانشمندان، خورشید تا حدود 4.5 میلیارد سال عمر خواهد کرد و پس از آن منبسط می‌شود که در این فرآیند احتمالا زمین را می‌بلعد./ایسنا

زیباترین صدای جهان - برترین خواننده جهان باصدایی متفاوت

100 مکانی که قبل از پایان جهان باید ببینید

وب سایت تلگراف با دست مایه قرار دادن شایعه پایان یافتن دنیا دست به معرفی صد مکانی زده که می بایست قبل از پایان جهان ببینیم.