دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

پاسخ‌ به برخی اسرار هواپیما از ممنوعیت استفاده تلفن همراه تا سرنوشت ضایعات انسانی



اسرار هواپیما از ممنوعیت استفاده تلفن همراه, خلبان آمریکایی,اختلالات تلفن همراه

پاسخ‌ به برخی اسرار هواپیما از ممنوعیت استفاده تلفن همراه تا سرنوشت ضایعات انسانی

یک خلبان آمریکایی در کتاب جدید خود به توضیح برخی از رایج‌ترین سوالات درباره اتفاقاتی که ممکن است هنگام کشیدن سیفون توالت یک هواپیمای در حال پرواز افتاده یا این که آیا اختلالات تلفن همراه دلیل اصلی ممنوعیت استفاده از آنها در پرواز است، پرداخته و آنها را در قالب حکایت‌هایی پاسخ گفته است.

کتاب پاتریک اسمیت موسوم به «کابین اسرارآمیز خلبان» از بخشهایی در مورد تروریسم، نرخ بلیت‌ها، تاخیرها و افسانه‌های رایج در کنار ارائه دانش منحصربفردی در مورد چگونگی پرواز هواپیماها و دلایل منجر به سقوط آنها برخوردار است.

تاکنون تردیدهای زیادی در مورد اینکه آیا انرژی منتشر شده از تلفنهای همراه می‌تواند بر سیستمهای الکترونیکی هواپیما و حتی در بیمارستانها تاثیر منفی گذاشته و منجر به سقوط یا خرابی شود، وجود داشته است.

اسمیت در این مورد می‌گوید: برخی قوانین مانند کاربرد تلفن همراه یا دستگاههای الکترونیکی قابل حمل برای مسافران هواپیمایی بسیار سخت است. مسافران باید بدانند که محدودیتهای اعمال شده برای رایانه، آی‌پاد و دیگر دستگاههای خاص برای ایجاد اختلال در دستگاههای الکترونیکی نیست بلکه برای جلوگیری از پرتاب با سرعت بسیار بالای آنها در صورت ضربات احتمالی یا کاهش ارتفاع ناگهانی است.

 

رایانه فرد مانند یک چمدان بوده که باید در جای خود قرار گرفته و در مسیر سایرین قرار نگیرد یا منجر به قتل افراد دیگر نشود.

وی در ادامه افزود که اگرچه ارتباطات تلفن همراه می‌تواند بطور بالقوه با تجهیزات کابین خلبان تداخل ایجاد کند اما احتمال آن بسیار کم است.

اسمیت همچنین افزود که دستگاههای الکترونیکی در هواپیما و کابین خلبان طوری طراحی شده‌اند که در برابر هرگونه تداخل حفظ شوند.

این امر بدین معنی است که مقامات بیشتر روی پیشگیری پیش از وقوع حادثه تکیه دارند چرا که اگرچه هیچ مورد ثبت شده‌ای در مورد بروز اختلال در هواپیما در اثر استفاده از تلفن همراه وجود نداشته اما هیچ کس از آینده مطمئن نیست.

برای مثال اگر سپرهای محافظتی دستگاهها کهنه شده یا به شکل کامل کار نکنند، ممکن است نتوانند بطور کامل کار حفاظتی خود را انجام داده و منجر به بروز مشکل شوند.

کتاب اسمیت همچنین به بررسی موضوع آشفتگی هوا پرداخته است. اسمیت در توضیح بیشتر گفته است: این شرایط ممکن است ناخوشایند و نامطلوب باشند اما هواپیما سقوط نخواهد کرد. آشفتگی هوا یک آزار تشدید شده برای همه از جمله خدمه هوایی اما در هر صورت یک امر عادی است.

هواپیماها به شکلی مهندسی شده‌اند که شرایط آشفتگی را کنترل می‌کنند و سطح آشفتگی لازم برای تغییر موتور یا خم کردن دهانه بال هواپیما چیزی است که حتی افرادی که سفرهای هوایی زیادی انجام داده‌اند تاکنون تجربه نکرده‌اند.

در دهه 1980 توالت‌های هواپیماها از یک مایع آبی استفاده می‌کردند که ضایعات را از دستشویی به یک مخزن ذخیره منتقل می‌کردند.

این مایع بار اضافه‌ای به هواپیما می‌افزود که باعث مصرف سوخت بیشتر می‌شد و در صورت نشست، تکه‌های یخزده ضایعات انسانی ممکن بود روی شهرها ببارند.

در هواپیماهای امروزی این سیستم با یک خلاء جایگزین شده است. هنگامی که سیفون توالت کشیده می‌شود، یک دریچه به سوی لوله فاضلاب باز شده و ضایعات به درون یک مخزن کشیده می‌شوند. سپس این ضایعات در آنجا ذخیره شده و پس از پایان پرواز تخلیه شده و از بین می‌روند.

همچنین در مورد باز کردن درهای هواپیما اسمیت تاکید کرد که نباید به هیچ‌وجه در هواپیما را در میان پرواز باز کرد و اینکه درهای هواپیما به دلیل فشار داخل کابین قابل باز شدن نیستند./ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
ممنوعیت همراه بردن تلفن همراه در مدارس بلژیک_2

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

شرایط استفاده از رومینگ تلفن همراه



 

 

 

شرایط استفاده از رومینگ تلفن همراه

 

سرویس رومینگ بین‌الملل برای سیم‌كارت‌ها با پیش شماره 0910 به‌صورت پیش فرض غیرفعال است و مالكان این سیم‌كارت‌ها می‌توانند با مراجعه به دفاتر بخش خصوصی و پرداخت ودیعه‌ با حداقل مبلغ 200 هزار تومان نسبت به فعال‌سازی این سرویس اقدام كنند.

رومینگ بین‌الملل و هم‌چنین رومینگ با شبكه‌های روستایی WLL جزو سرویس‌های اپرتورهای تلفن همراه از جمله شركت ارتباطات سیار كشور است.

رومینگ، اعتباری است از توانایی یك مشتری تلفن سیار برای ارسال و دریافت تماس و داده‌ها و دسترسی به سرویس‌های دیگر هنگام سفر در بیرون از منطقه تحت پوشش شبكه خود.

نخستین ارتباط رومینگ بین‌الملل در سال 1380 با كشور امارات برقرار شد و تاكنون برقراری ارتباط با 264 اپراتور فراهم شده و این سرویس در 110 كشور فعال است.

سرویس رومینگ با شبكه‌های روستایی هم امكان استفاده از تلفن همراه در مناطق دورافتاده و روستایی كه تحت پوشش شبكه همراه اول نیست ولی در آنجا شبكه‌های روستایی WLL وجود دارد را فراهم می‌كند.

مشتركان MCI قادر به كارگیری سیم‌كارت‌های خود در بیش از هزار روستا و جاده‌های روستایی بدون پوشش با تعرفه‌های موجود و بدون پرداخت هزینه اضافی می‌شوند.

با اضافه شدن استان هرمزگان به مجموعه استان‌هایی كه رومینگ همراه اول با شكبه WLL آن‌ها برقرار است، تعداد استان های دارای رومینگ به 22 استان رسید.

هم‌اكنون رومینگ سیم‌كارت‌های دائمی همراه اول با شبكه WLL استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، ایلام، اصفهان، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، زنجان، سیستان و بلوچستان، سمنان، قزوین، فارس، لرستان، كرمانشاه، كردستان، كرمان، گیلان، گلستان، مركزی، هرمزگان، همدان و یزد برقرار است.

هم‌چنین سیم‌كارت‌های اعتباری همراه اول در شبكه WLL یازده استان شامل استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، اصفهان، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، لرستان، فارس، مركزی، همدان و یزد آنتن می دهد.

مشترك باید از لیست آنتن‌های موجود دریافت شده روی مانیتور گوشی عبارت IR-70 یا 4321 را انتخاب كرده و پس از ظاهر شدن این عبارت می‌تواند از سرویس رومینگ شبكه روستایی استفاده كند.

اما سرویس انتقال اعتبار یكی از سرویس‌های تلفن همراه است كه مبلغ اعتبار را در مواقع ضروری در هر زمانی و مكانی از خانواده تلفن‌های اعتباری همراه اول دریافت و ارسال می‌كند.

برای استفاده از این سرویس می‌توان از ارسال كدهای میان‌بر استفاده كرد یا آن‌كه از تلفن گویای 444 كمك گرفت.

در روش دوم مشترك با تلفن همراه اعتباری خود با شماره 444 تماس گرفته و با انتخاب عدد هشت وارد وارد منوی انتقال اعتبار شده و می‌تواند مراحل را طی كند؛ این سرویس برای هر بار انتقال 40 تومان است...../تحلیل:عصرایران