دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

پارچه های رصد کننده سلامت و قابل شارژ در زمان شستشو



پارچه حسی هوشمند,ویژگیهای پارچه هوشمند,کاربردهای پارچه هوشمند

پارچه های رصد کننده سلامت/ قابلیت شارژ در زمان شستشو با ماشین لباسشویی
یک شرکت فرانسوی پارچه جدیدی عرضه کرده است که می تواند وضعیت سلامت و میزان خستگی فرد را تحت نظر بگیرد. این پارچه که توسط شرکت Cityzen Sciences عرضه شده، جایزه ابتکارات بهداشت روزانه نمایشگاه CES 2014 را به خاطر ساخت پارچه حسی هوشمندی که میکرو حسگرهایی که در آن بافته شده، دریافته کرده است.


گیلبرت رویلون مدیر بخش بین المللی Cityzen Sciences می گوید این پارچه حسی هوشمند، گرمای بدن، میزان تنفس، ضربان قلب و همچنین حرکات فرد را از طریق GPS می خواند.

از این پارچه می توان برای تولید انواع پوشاک از جمله تی شرت، دستکش، شلوار استفاده کرد. این پارچه هوشمند جدید که ترکیبی است از حسگر، الیاف، توزیع کننده های محاسبات و انتقال دهنده ای که با یک باتری کوچک کار می کند از طریق یک دستگاه کوچک به طور زمان واقعی به تلفن هوشمند مرتبط می شود.

 

تلفن هوشمند از اپلیکیشنی استفاده می کند که داده ها را از این پارچه گرفته، ذخیره سازی و تحلیل می کند و نشان می دهد آیا فرد کاربر خسته یا پر استرس است و یا در آستانه سکته قلبی قرار دارد؟ این اپلیکیشن های به طور واضح  برای افرادی طراحی شده و مناسب است که خود را در شرایط و وضعیت دشوار می بینند مانند ورزشکاران و سربازان.
پارچه های حسی هوشمند را که احتمالا 30 تا 40 درصد بیش از پارچه های معمولی هزینه دارند ،می توان به خیال راحت با استفاده از ماشین لباسشویی شست و اتوکشی کرد.


وقتی نسخه های رقابتی تر این پارچه ساخته شود می توان حسگرهای دیگری را نیز به آن افزود. اطلاعاتی مانند اکسیژن خون، میزان هوای ورودی و خروجی ریه ها در تنفس عادی و شاید میزان قند خون می تواند چنین پارچه هایی را برای  نظارت روزانه سلامت افراد به یک سیستم ضروری تبدیل کند.
شاید هوشمند ترین بخش این پارچه حسی هوشمند هنوز عرضه نشده است ؛ چرا که این شرکت در حال کار بر روی سیستم شارژ کننده ای برای پارچه است که بیشترین انرژی خود را در زمان شستشوی پارچه به دست می آورد.احتمالا این پارچه های حسی هوشمند اواخر سال جاری میلادی به بازار عرضه می شود.

منبع: mehrnews.com


ویدیو مرتبط :
شستشو شیشه خوابیده،شستشو شیشه180،شستشو شیشه120

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آقا محمدی : تیم مذاکره‌کننده ایرانی زمان شش ماهه‌ای را برای انجام مذاکرات تعیین کند



مذاکرات ایران و 1+5

آقا محمدی :
تیم مذاکره‌کننده ایرانی زمان شش ماهه‌ای را برای انجام مذاکرات تعیین کند

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت که باید حداکثر زمان شش ماهه‌ای برای انجام مذاکرات در جهت رسیدن به نتیجه از سوی تیم مذاکره کننده ایرانی مشخص شود.

ابراهیم آقامحمدی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: حتما باید تیم مذاکره کننده در انجام مذاکرات زمان تعیین کند چون اگر زمانی وجود نداشته باشد معلوم نیست که نتیجه مذاکرات چه خواهد شد.

وی افزود: طبیعتا در چارچوب زمان مشخص شده می‌توان مذاکرات را پیش برد؛ چون در غیر این صورت ممکن است مذاکرات حتی چندین سال به طول بکشد و در نهایت به نتیجه نیز نرسد. بر این اساس فکر می‌کنم حداکثر زمان شش ماهه برای انجام مذاکرات در راستای رسیدن به نتیجه مشخص باید مشخص شود.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس همچنین برگزاری مذاکرات در سطح وزرای خارجه را باعث دوری مذاکرات از کار کارشناسی دانست و گفت: ممکن است اگر مذاکرات در سطح وزرای خارجه برگزار شود، کار سریعتر به نتیجه برسد اما سوال این است که آیا این مذاکرات واقعا از استحکام لازم برخوردار خواهد بود؟

آقامحمدی ادامه داد: براین اساس ابتدا باید کار کارشناسی بر روی مذاکرات انجام شود و اگر لازم بود بعد از آن مذاکرات در سطح وزرای خارجه انجام شود طبیعتا در بستر کار کارشناسی می‌توان به نتیجه مورد نظر دست پیدا کرد.

وی با بیان اینکه لابی‌های قدرت و صهیونیسم در تصمیم‌گیری‌های مذاکره‌کنندگان 1+5 تاثیرگذار هستند گفت: بعضا لابی قدرت به اندازه‌ای تعیین کننده است که حتی بعضا این تصمیمات ارتباطی به روسای جمهور این کشورها نیز ندارد. /ایسنا