دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

ویرایش پی‌دی‌اف با آفیس 2013



آموزش پی‌دی‌اف ,برنامه آفیس

همان‌طور که می‌دانید PDF یکی از رایج‌ترین فرمت‌ها برای انتقال فایل‌های متنی و اسناد از رایانه‌ای به رایانه‌ دیگر است که مهم‌ترین مشخصه‌ آن حفظ اطلاعات و الگوی طرح اولیه در تمام رایانه‌ها و دستگاه‌هایی است که به‌نمایش درمی‌آید.

تا چند سال پیش برای مشاهده‌ فایل‌های پی‌دی‌اف به ابزارهایی همچون Adobe Reader نیاز بود و برای ویرایش آنها نیز دو راه پیش‌رو داشتید؛ نخست این‌که با استفاده از نسخه‌ حرفه‌ای نرم‌افزار Adobe Acrobat Pro آن را ویرایش کنید و دوم این‌که از فرد ایجاد کننده‌ فایل پی‌دی‌اف بخواهید فرمت قابل ویرایش آن را مانند فرمت Word در اختیار شما قرار دهد.

آیا می‌دانید امروزه بدون نیاز به نرم‌افزار ادوبی می‌توانید با استفاده از نرم‌افزار Word در مجموعه آفیس 2013 فایل‌های پی‌دی‌اف را ویرایش کنید؟ پس اگر در ایام نوروز مسافرت هستید و قصد دارید فایل پی‌دی‌افی را که با ایمیل برایتان ارسال شده، کمی ویرایش کنید و آن را برای فرد دیگری بفرستید، پیشنهاد می‌کنیم به‌جای دانلود نرم‌افزارهای مختلف، از مجموعه آفیس که روی بیشتر دستگاه‌های ویندوزی وجود دارد، کمک بگیرید.

 
نرم‌افزار Word را اجرا کرده و پس از مراجعه به منوی اصلی روی Open Other Documents کلیک کنید.

به محل ذخیره‌سازی فایل پی‌دی‌اف روی هارد‌دیسک بروید و آن را در برنامه فراخوانی کنید.

در این مرحله نرم‌افزار Word عملیات تبدیل محتوا به اطلاعات قابل ویرایش را آغاز می‌کند. (مدت زمان انجام این عملیات باتوجه به حجم محتوای فایل فراخوانی شده متغیر است)

پس از پایان عملیات تبدیل، با کلیک روی Enable Editing می‌توانید بخش‌های مختلف را ویرایش کرده و در نهایت نیز فایل مورد نظر را در قالب Word ذخیره کنید.

نکته: توجه داشته باشید گاهی تصاویر، پاراگراف‌ها یا برخی خصوصیات فایل پی‌دی‌اف بدرستی به اطلاعات قابل ویرایش تبدیل نمی‌شوند که این مشکل در بسیاری از نرم‌افزارهای تبدیل فایل‌های پی‌دی‌اف به محتوای قابل ویرایش وجود دارد. هرچه محتوای فایل‌تان زیاد باشد احتمال بروز این مشکل نیز بیشتر است. اما در حالت کلی بخش قابل توجهی از محتوای موجود به حالت ویرایش درآمده و می‌توانید براحتی در آنها تغییرات دلخواه را اعمال کنید.

 

منبع : jamejamonline.ir

 


ویدیو مرتبط :
فایل های پی دی اف را بصورت حرفه ای ویرایش کنید

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

چاپ در فرمت پی‌دی‌اف بدون ابزارهای جانبی



فایل متنی, نرم‌افزار Word

...

 

این روزها بسیاری از کاربران با مزایای فایل‌های پی‌دی‌اف آشنایی دارند و بیشتر شرکت‌ها و حتی کاربران خانگی نیز برای نقل و انتقال فایل‌های مختلف خود، آنها را در فرمت پی‌دی‌اف ذخیره می‌کنند. همان‌طور که می‌دانید یکی از بهترین روش‌های تولید فایل‌های پی‌دی‌اف استفاده از نرم‌افزارهایی است که یک چاپگر مجازی را به ویندوز رایانه شما اضافه می‌کنند تا هر زمان که تمایل داشتید فایلی را در این فرمت ایجاد کنید از قابلیت چاپ (Print) در نرم‌افزار موردنظرتان کمک بگیرید. در این شرایط به‌ جای چاپ محتوای موردنظر روی کاغذ، یک نسخه فایل به‌صورت پی‌دی‌اف از آن ایجاد خواهد شد.

 

نرم‌افزارهای متعددی همچون Fine Print PDF Factory و... برای انجام این کار وجود دارد، اما آیا می‌دانید در ویندوز 10 بدون نیاز به این‌گونه نرم‌افزارها می‌توانید چاپگر مجازی ایجاد فایل‌های پی‌دی‌اف را فعال و از آن استفاده کنید؟

 

روش انجام کار به شرح زیر است:
1ـ در کادر جست‌وجو عبارت add a printer را وارد کرده و کلید اینتر را فشار دهید.

 

2ـ گزینه Add a local printer را انتخاب کرده و گزینه Next را کلیک کنید.

 

3ـ از منوی پایین افتادنی مقابل گزینه Use an existing port، مقدار (FILE: (Print to File را انتخاب کرده و روی Next کلیک کنید.

 

4ـ در ستون سمت چپ از صفحه جدید که با نام Manufacturer به‌نمایش درآمده است Microsoft را انتخاب کرده و از ستون سمت راست گزینه Microsoft Print To PDF را انتخاب و روی Next کلیک کنید.

 

5ـ با اتمام مراحل کار و افزودن چاپگر جدید با نام Microsoft Print To PDF کافی است به هریک از برنامه‌های موردنظر خود مراجعه کرده و پس از انتخاب گزینه چاپ، چاپگر را روی این گزینه تنظیم کرده و کلید چاپ را فشار دهید. پس از چند لحظه صفحه ذخیره فایل برای شما باز شده و پس از اختصاص نام و مشخص کردن مسیر ذخیره‌سازی، فایل پی‌دی‌اف موردنظر روی هارد‌دیسک رایانه شما ذخیره می‌شود.

 

نکته: قابلیت چاپ در فرمت پی‌دی‌اف با قابلیت ذخیره در این فرمت تفاوت‌هایی دارد. به‌عنوان مثال هنگامی که در نرم‌افزار Word از قابلیت ذخیره در فرمت پی‌دی‌اف بهره‌مند می‌شوید می‌توانید اطلاعات بوکمارک‌ها و دیگر اطلاعات افزوده به فایل متنی خود را نیز در فایل پی‌دی‌اف مشاهده کنید؛ اما قابلیت چاپ در فرمت پی‌دی‌اف از اطلاعات افزوده فایل‌ها پشتیبانی نمی‌کند (همان‌گونه که روی کاغذ هیچ‌گونه اطلاعات اضافه‌ای چاپ نمی‌شود) و فقط محتوای قابل مشاهده را به‌جای چاپ روی کاغذ در یک فایل پی‌دی‌اف در اختیار شما قرار می‌دهد.
منبع:jamejamonline.ir