دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

ویتامین C، رشد تومور را متوقف می سازد




 

ویتامین C، رشد تومور را متوقف می سازد

 

ویتامین C می تواند فاكتور رشد را در سلولهای سرطانی متوقف كند و این یافته به كشف روشهای سریعتری برای درمان سرطان منجر خواهد شد.

گروهی از محققان دانشگاه اوتاگو در كریس چارچ به این نتیجه رسیدند كه ویتامین C در كنترل رشد تومورهای سرطانی نقش دارد.

این در حالی است كه پیش از این دانشمندان در خصوص نقش این ویتامین در درمان سرطان تردید داشتند.

این محققان به رابطه بین ویتامین C و پروتئینی موسوم به «HIF-۱» پی برده اند. این پروتئین عامل كلیدی در بقای تومورهای سرطانی است.

فعالیت بالای این پروتئین رشد تومور را تقویت می كند و آن را در برابر پرتودرمانی و شیمی درمانی مقاوم می سازد در نتیجه امكان تشخیص یا درمان سرطان دشوار می شود.

مارگاریت ویزرز استادیار این دانشگاه دریافته است كه تومورهای پیشرفته ۴۰ درصد از بافت های معمولی حاوی ویتامین C هستند.

این پژوهش تاكید می كند؛ افزایش سطح ویتامین C در تومورها فاكتورهای رشد دهنده آنها را محدود می سازد.

محققان در نظر دارند؛ آزمایشات بیشتری برای بررسی نتایج این فرضیه روی نمونه های جانوری انجام دهند.

به گزارش روزنامه نیوزلند هرالد، ویتامین C فواید زیادی برای بدن دارد. این ویتامین در سلامت پوست و لایه های محافظتی بدن موثر است. پوست انسان را با طراوت نگه می دارد و موجب جوانی آن می شود.

ویتامین C همچنین پوست را در برابر اشعه ماورا بنفش خورشید حفظ می كند. بنابراین افرادی كه بیشتر با نور خورشید تماس دارند بهتر است برای حفاظت پوستشان مقدار بیشتری ویتامین C مصرف كنند.

به گفته متخصصان؛ با كمبود ویتامین C پوست خشك می شود و در زیر آن خون مردگی هایی به صورت لكه لكه مشاهده می شود. همچنین لثه زخم شده و دهان خشك می شود.

ویتامین C موجب افزایش ایمنی بدن در برابر بیماریها می شود و به فعالیت مناسب هورمون های بدن كمك می كند.

كسانی كه به كم خونی مبتلا هستند و رژیم غنی از آهن و اسید فولیك دارند مصرف ویتامین C به استفاده بیشتر بدن آنها از آهن كمك خواهد كرد. عوارض كمبود این ویتامین زمانی ظاهر می شود كه بیش از یك ماه ویتامین بسیار كمی دریافت شود.

كمبود این ویتامین حتی در نوزادان هم دیده می شود. كودكانی كه از شیر مادر تغذیه نمی كنند و این ویتامین را از منابع دیگر نیز دریافت نمی كنند لثه های زخمی و خون آلود دارند كه از علائم كمبود ویتامین C است.

این ویتامین هم به صورت طبیعی در منابع گیاهی و جانوری و هم به صورت مصنوعی در داروهای مكمل موجود است.

منابع غنی از ویتامین C شامل توت فرنگی، كلم بروكلی، گریپ فروت، گوجه فرنگی، انبه، لیمو، گل كلم، سیب زمینی، هندوانه، اسفناج، نارنگی، مركبات، كیوی و برخی از سبزیجات دیگر هستند. جگر نیز یك منبع غنی از ویتامین C محسوب می شود.

لازم به ذكر است، نگهداری طولانی مدت میوه ها و سبزیها در یخچال، پختن، گرما، نور و دخانیات این ویتامین را از بین می برد..../ جام جم آنلاین


ویدیو مرتبط :
مدل سه بعدی از نحوه ی رشد تومور سرطانی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

در دوران بارداری ویتامین c بخورید !!!



 

 

ویتامین c

 

استفاده از ويتامين C خطر زايمان زودرس در زنان بادرار را کاهش مي دهد بهره‌گيري از ويتامين C در رژيم غذايي خطر زايمان زودرس را در زنان كاهش مي‌دهد.

 

 

پژوهشگران اعلام كردند: زناني كه در دوران بارداري از مكمل‌هاي حاوي ويتامين C استفاده مي‌كنند كمتر از سايرين به پارگي كيسه آب و زايمان زودرس دچار مي‌شوند. اين محققان با بررسي 52 زن از ماه پنجم بارداري تاثير تجويز روزانه 100 ميلي‌گرم ويتامين C را بر ميزان موارد بروز زايمان زودرس را ارزيابي كرده‌اند.

 

 

نتايج اين بررسي كه حاكي است ويتامين C با تقويت ساختمان كلاژني غشاي كيسه آب نقش بسزايي در پيشگيري از بروز زايمان زودرس در زنان باردار دارد به طوري كه در اين بررسي تنها 5 درصد زناني كه ويتامين C دريافت كرده بودند به زايمان زودرس دچار شدند.