دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

وسیله‌ای خطرناک که نوزادان را ناشنوا می‌کند + تصاویر



اخبار علمی - وسیله‌ای خطرناک که نوزادان را ناشنوا می‌کند + تصاویر

پزشکان هشدار می‌دهند برخی از وسایل تزئینی که والدین در اتاق خواب نوزادان قرار می‌دهند، می‌تواند یک عامل بسیار خطرناک برای سلامت شنوایی آنها باشد و باید با احتیاط از این قبیل وسایل استفاده کرد.

 دانشمندان هشدار می‌دهند که یکی از تجهیزات جانبی نگهداری نوزادان به نام ماشین خواب کودک می‌تواند آسیب خطرناک به شنوایی کودک وارد نماید.

 اخبار,اخبار علمی,وسیله‌ای خطرناک که نوزادان را ناشنوا می‌کند + تصاویر

 گفتنی است، پزشکان توصیه می‌کنند والدین در صورت استفاده از این وسیله آن را تا حد امکان از تخت نوزادان دور نگه دارند.

  اخبار,اخبار علمی,وسیله‌ای خطرناک که نوزادان را ناشنوا می‌کند + تصاویر

 بررسی‌ها نشان می‌دهند، این دستگاه‌ها که در انواع مختلفی ساخته شده بنابر ادعای سازنده‌گان آن با ایجاد صدای لالایی سبب کمک به خوابیدن کودک می‌شود.

دانشمندان با انجام آزمون بر روی 14 گونه مختلف از این دستگاه‌ها دریافته‌اند که برخی از این دستگاه‌ها تولید "اصوات صوتی" فراتر از حدمجاز می‌کنند که می‌تواند باعث "مشکلات شنوایی" در نوزادان شود.

فرکانس صدای استاندارد که به شنوایی کودک آسیب نمی رساند 50 دسی‌بل است اما در این دستگاه‌ها تا 85 دسی‌بل صوت تولید می شود.

پزشکان همچنین هشدار می‌دهند والدین از بلند کردن صدای تلویزیون و یا قرار دادن آن در اتاق نوزاد جداً خودداری نمایند.

پزشکان در نهایت خواندن قصه و یا لالایی توسط خود والدین را مناسب‌ترین راه برای خواباندن کودک و تقویت سلامت جسم و روح او عنوان کرده‌اند. 

 

 اخبار علمی - باشگاه خبرنگاران


ویدیو مرتبط :
تصاویر منحصر به فرد از نوزادان کوالا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مشاهده تصادفی تصاویر مستهجن خطرناک است*سند



 هشدار شدید محققان؛مشاهده تصادفی تصاویر مستهجن خطرناک است*سند.«در طی تحقیقاتم، زمانی که از افراد می خواستم تا اولین تجربه خود را از فیلم سکس بیاد بیاورند، آنها اکثر اعلام می کردند که این تصاویر را بطور تصادفی و غیر عمدی در اینترنت مشاهده کردند و اصلا نمی خواستند این تصاویر را ببینند»

 

 تصاویر مستهجن, تصاویر مستهجن اینترنتی

 

 

 

به گزارش سرویس فرهنگی اجتماعی جام نیوز، به نقل از روزنامه دیلی میل؛ دانشمندان علم اعصاب اعلام کردند "با در دسترس بودن اینترنت برای کودکان، آنها به طور تصادفی با عکس ها و فیلم های مستهجن در اینترنت برخورد می کنند و این در حالی است که مغز آنها توانایی تطبیق و هضم آنها را ندارد و باعث ایجاد آسیب های جدی روحی و جسمی در آنها می شود".

 

دکتر "ویلیام استراچر" گفت: «از هر ده کودک 9 الی 14 ساله هشت نفر از آنها به طور تصادفی با تصاویر مبتذل در اینترنت برخورد می کنند".»

 

وی در ادامه خواستار بسته شدن این سایت ها در اینترنت شد و گفت: «در این سنین نوجوان از لحاظ جسمی و جنسی در حال رشد است ولی مغز او هنوز از لحاظ هیجانی رشد نکرده به همین دلیل دیدن این تصاویر باعث ایجاد لطمه های جبران ناپذیری به کودکان و جوانان می زند، مانند ایجاد رفتارهای انزواگرایانه و تقلید از فیلم ها و عکس های مبتذل به طوری که این رفتارهای مبتذل در فیلم ها تبدیل به بخشی از رفتارهای جوان می شود».

 

آکادمی عصب شناسی آمریکا از روزنامه "دیلی میل" خواست تا به مبارزه خود برای محدود کردن جریان بی حد و مرز فیلم های مستهجن در خانه و خانواده آمریکایی ها و اروپایی ها ادامه دهد.

 

دکتر "استراچر" متخصص علم برانگیختگی جنسی که بر روی تاثیر فیلم های مستهجن بر جوانان تحقیق می کند گفت: «در طی تحقیقاتم، زمانی که از افراد می خواستم تا اولین تجربه خود را از فیلم سکس بیاد بیاورند، آنها اکثر اعلام می کردند که این تصاویر را بطور تصادفی و غیر عمدی در اینترنت مشاهده کردند و اصلا نمی خواستند این تصاویر را ببینند»

 

وی گفت: «بیشتر جوانان امروزه قربانیان اینترنت هستند و علاوه بر سایت های حرفه ای مخصوص به مسائل ابتذال جنسی، بیشتر جوانان نیز برای شوخی هم که شده تصاویر جنسی را به عناوین مجاز برای دوستان خود ارسال کرده و شخص ناخواسته بعد از بازکردن ایمیل با تصویر مبتذل روبرو شده و دچار اختلالات مغزی می شود که در نهایت او را به سمت هرزگی و دیدن دوباره این گونه فیلم ها و تصاویر هدایت و جذب می کند. شما نمی توانید بعضی چیزها را ببینید ولی آنها به این راحتی پاک نمی شوند و به صورت یک خالکوبی در مغزتان حک می شوند و در نهایت شوک بسیار قوی را بر کل سیستم بدنتان وارد می کنند. آنها بعد از گذشت سال ها به قدری اولین تصاویر مبتذل و جزئیات آن را به یاد می آورند که اگر از آنها تصاویر مبتذل جدید را بپرسی این قدر دقیق یادشان نمانده است».

 

وی گفت: « دسترسی آسان به فیلم های مبتذل باعث ایجاد نسلی در آینده از جوانان می شود که به مسائل جنسی به عنوان یک ابزاری برای سرگرمی می نگرند و 80 درصد کودکانی که برای اولین بار این تصاویر را می بینند به کسی این موضوع را نمی گویند و با ادامه تحریک آنها به دیدن این تصاویر بیشتر از لحاظ ارتباط اجتماعی منزوی می شوند».

 

شایان ذکر است که تحقیقات حاکی از این است که دیدن تصاویر و فیلم های مبتذل باعث تسریع در ایجاد ارتباط جنسی شده و تاثیر بدی در اولین تجربه جنسی با همسر آینده فرد می گذارد.

 

 

در حال حاضر اکثر والدین غربی بر علیه فیلم ها و تصاویر مبتذل در اینترنت اعتراض کرده اند و خواستار فیلتر گذاری بر روی چنین سایت هایی هستند.

 

 تصاویر مستهجن, تصاویر مستهجن اینترنتی

 

 

منبع:jamnews.ir