دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

وزیر بهداشت: داروی رشد قد دروغ است



 

 

وزیر بهداشت: داروی رشد قد دروغ است

 

جام جم آنلاین: وزیر بهداشت، وجود مكمل‌های دارویی برای رشد قد را نادرست خواند و گفت: قد افراد بعد از 22 یا 23 سالگی دیگر رشد نمی‌كند.

به گزارش خبرگزاری‌ها، دكتر مرضیه وحیددستجردی در خصوص مكمل‌های دارویی كه برای رشد قد تبلیغ می‌شود، افزود: داروی مثبتی در این خصوص وجود ندارد و قد افراد بعد از 22 یا 23 سالگی دیگر رشد نمی‌كند.

وزیر بهداشت به هموطنان توصیه كرد: مردم فریب تبلیغات ماهواره‌ای را نخورند و از داروهایی استفاده كنند كه مجوز وزارت بهداشت را دارد.

دستجردی با یادآوری این‌كه مردم نباید گول تبلیغات محصولات دارویی و بهداشتی توسط شبكه‌های ماهواره‌ای و برخی مراكز را بخورند، افزود: 99 درصد این تبلیغات دروغ است.

وی با اشاره به انجام 4 میلیون مورد بازرسی از موسسات ارائه خدمات و تولیدكنندگان مواد غذایی و بهداشتی در سال جاری، افزود: این نظارت توسط معاونت‌های غذایی و دارویی دانشگاه‌های علوم پزشكی سراسر كشور اعمال می‌شود و معاونت‌های بهداشتی نیز بر اماكن ارائه این خدمات كنترل دارند.

وی گفت: هدف وزارت بهداشت تجویز منطقی دارو است و در این خصوص امسال 5‌/‌3 میلیون نسخه توسط معاونت‌های دارویی مورد بررسی قرار گرفته است.

وزیر بهداشت با تاكید بر مصرف بهینه دارو، از مردم خواست از مصرف بی‌مورد دارو جدا خودداری كنند.

افزایش 5 سانتی‌متری قد ایرانیان

رییس پژوهشكده علوم غدد درون‌ریز و متابولیسم دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی نیز با اشاره به افزایش قد ایرانی‌ها گفت: قد نهایی نسل جدید ایرانی امروزه 4 تا 5 سانتی‌متر نسبت به 20 سال پیش افزایش یافته است.

فریدون عزیزی با اظهار تأسف از برخی اخبار منتشره در رسانه‌ها در خصوص كوتاهی قد نسل جدید ایرانی‌ها، افزود: در مطالعات قند و چربی كه توسط مركز تحقیقات غدد درون‌ریز و متابولیسم دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی در شهر تهران انجام شد، معلوم شد كه قد افراد ایرانی در حال افزایش است.

وی یكی از دلایل كوتاهی قد را سوء تغذیه و عدم تحرك دانست و گفت: در حال حاضر كمبودهای تغذیه‌ای گذشته را نداریم و نتایج این مطالعه نشان می‌دهد در شهر تهران كه این تحقیق در آن انجام شده است، كوتاهی قد مشاهده نشده و قد نهایی نسل جدید ایرانی امروزه حدود 4 تا 5 سانتی‌متر نسبت به 20 سال پیش افزایش یافته است.

رییس پژوهشكده علوم غدد درون‌ریز و متابولیسم دانشگاه شهید بهشتی تأكید كرد: ممكن است در برخی مناطق به علت كمبودهای تغذیه‌ای و عدم فعالیت مناسب بدنی شاهد كوتاهی قد باشیم اما این موضوع را نمی‌توان به كل نسل جدید بسط داد.... / تحلیل : عصر ایران

 


ویدیو مرتبط :
سفر وزیر بهداشت بهداشت به استان مرکزی- خبر سیمای آفتاب

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

معاون وزیر بهداشت پاسخ داد: علت عرضه یک داروی یکسان با قیمت‌های مختلف در داروخانه‌های شهر



علت عرضه یک داروی یکسان با قیمت‌های مختلف در داروخانه‌های شهر

معاون وزیر بهداشت پاسخ داد:
علت عرضه یک داروی یکسان با قیمت‌های مختلف در داروخانه‌های شهر

رییس سازمان غذا و دارو به این پرسش که "علت ارائه یک داروی یکسان با قیمت‌های مختلف در داروخانه‌های سطح شهر چیست؟" پاسخ داد.

دکتر رسول دیناروند در گفت‌وگو با ایسنا ، در این باره اظهار کرد: بخشی از این ناهماهنگی‌ها، ناشی از اشکالی بوده است که در شیوه قیمت‌گذاری دارو در وزارت بهداشت وجود داشته است.

شیوه قیمت‌گذاری دارو دچار اشکال بود
وی ادامه داد: متاسفانه حدود یک تا دو سال اخیر فرآیندهای قیمت‌گذاری دارو اشکالاتی داشته است و به جای اینکه تلاش کنند قیمت داروهای وارداتی را در طول سال ثابت نگه دارند، هر محموله وارداتی را مستقل قیمت‌گذاری می‌کردند و این باعث شده است داروهای واحد هم قیمت‌های مختلفی داشته باشند.

معاون وزیر بهداشت با اشاره به اینکه این مشکل درونی وزارت بهداشت در خصوص قیمت‌گذاری دارو اصلاح شده است، اظهار کرد: طی یک ماه اخیر بسیار تلاش کرده‌ایم که ساز و کار قیمت‌گذاری دارو را منطقی کنیم.

وی با اشاره به اینکه بخش دیگر هم ممکن است علت سوء استفاده‌هایی باشد که رخ می‌دهد، تاکید کرد: بر بروز این تخلفات نظارت می‌کنیم. در دانشگاه‌های علوم پزشکی معاونین غذا و دارو نظارت بر امور را بر عهده دارند، داروخانه‌ها مرتب تحت نظارت هستند و وظایف نظارتی در حال انجام است. /ایسنا