دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

ورود نیسان به بازار خورشیدی ها +تصاویر



ورود نیسان به بازار خورشیدی ها +تصاویر

دیگر وانتهای بزرگ و پر مصرف شرکت نیسان را به خاطر نیاورید زیرا این شرکت به یک حرکت فوق العاده دست زده و خودرویی بسیار زیبا را برای نیاز آینده ارائه کرده است.

به گزارش گروه خواندنی های باشگاه خبرنگاران، شرکت اتومبیل سازی " نیسان " در کشور ما با وانت های بزرگش که عموما به رنگ آبی هستند شناخته می شود. اما این شرکت ژاپنی دارای طرحی بسیار زیبا و جالب برای خودروهای حمل و نقل درون شهری در آینده است. این خودرو کوچک " Nuvu " یا "دید جدید" نام دارد یک اتومبیل خورشیدی کوچک است که قابلیت حمل 3 نفر سرنشین را دارد و تنها 3 متر طول و 1.5 متر ارتفاع دارد.

 

خودرو های خورشیدی, خودرو Nuvu

 

نباید فراموش کرد که یکی از اصول اساسی برای طراحی خودروهایی مربوط به زندگی های شهری امروز و آینده مسئله ابعاد وسیله نقلیه ما است. امروز بسیاری از طراحان خودرو به این باور رسیده اند که بحث ابعاد در طراحی خودرو بسیار مهم و حیاتی است و به همین دلیل سعی کردند تا جایی که ممکن است اندازه این گونه از خودرو ها را کوچک نگاه دارند.

 

خودرو های خورشیدی, خودرو Nuvu

 

این خودرو از یک بدنه شیشه ای در سقف و اطراف خود بهره می برد که اولا دیدی کامل را به شما می دهد و در عین حال در بخش بالایی این خودرو یک صفحه خورشیدی نصب شده است که تامین انرژی این خودرو را بر عهده دارد. این خودرو می تواند با سرعت بیشینه 120 کیلومتر در ساعت حرکت کند . نگاهی به داخل این خودرو نیز می تواند جالب باشد. رنگ آمیزی با رنگهای روشن و استفاده از جدیدترین فناوری های ارتباطی و کنترلی هر لحظه از رانندگی با این خودرو برای شما خاطره انگیز خواهد کرد..../باشگاه خبرنگاران


ویدیو مرتبط :
ثبت تصاویر ی از لکه های خورشیدی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ورود سه تبلت مشهور به بازار+تصاویر



با نزدیک شدن فصل خرید کریسمس و مراسم معرفی تبلتهای جدید اپل، آمازون و مایکروسافت، این شرکتها برای رقابت شانه به شانه منحصر به فرد آماده می شوند.

به گزارش خبرگزاری مهر، شرکتهای بزرگ تولید کننده محصولات و ابزارهای الکترونیکی ظرف چند روز فاصله از هم در طول ماه جاری تبلتهای جدید خود را در سطح جهان به فروش می رسانند.

انتظار می رود اپل در تاریخ 17 اکتبر (26 مهر)، یک هفته پیش از آن که آمازون در سطح جهان و مایکروسافت تبلت سرفیس خود را ارائه کنند آی پد مینی را رونمایی کند.

رقابت تنگاتنگ تبلتهای غولهای فناوری

تصاویر فاش شده از آی پد مینی که گفته می شود 8 اینچ دارد و 17 اکتبر معرفی می شود

انتظار می رود آی پد مینی اپل روز دوم نوامبر(12 آبان) در سراسر دنیا به فروش برسد. این تاریخ توسط مجله "فورچون" اعلام شده و این مجله نیز به عنوان منبع به سرمایه گذاران اپل اشاره کرده و اظهار داشته که این تاریخ را از چند منبع شنیده است.

گفته می شود که این دستگاه از نظر سخت افزار شبیه آی پد 2 است اما اندازه آن به هفت یا هشت اینچ کاهش پیدا کرده است. براساس گزارشهای تأیید نشده قرار است اپل دعوتنامه های خود را روز 10 اکتبر به خبرنگاران حوزه فناوری ارسال کرده و از آنها برای رونمایی این دستگاه دعوت کند.

در این میان آمازون که با به روز کردن تبلت خود پیشتر از موفقیت بازار آمریکا سود برده است، قرار است 25 اکتبر (4 آبان ماه) فروش جهانی تبلت خود را آغاز کند.

رقابت تنگاتنگ تبلتهای غولهای فناوری

آمازون انتظار دارد که تبلت جدید موفقیت نسخه قبلی را تکرار کند

تبلتهای آمازون در نسخه های 7 و 8.9 اینچی ارائه می شوند و درحال حاضر تنها تبلت 7 اینچی است که در آمریکا ارائه شده است.

سومین رقیب در این بازار شرکت مایکروسافت با تبلت سرفیس است. این شرکت قرار است همزمان با ویندوز 8 تبلت خود را وارد بازار کند.

براساس اظهارات تام ویجینگ از مجله گجت، بازی خطرناکی آغاز شده است و هر سه شرکت درنظر دارند که گوی رقابت را از یکدیگر بربایند و تصور می شود که اپل در این میان زیرکتر از سایرین است.

وی افزود: اگر من به جای اپل بودم و می دانستم که مایکروسافت قرار است تبلت خود را وارد بازار کند کاری می کردم که توجه عمومی به محصول من به قدری جلب شود که هیچ کس دیگر نتواند به آن شکل عمل کند.

رقابت تنگاتنگ تبلتهای غولهای فناوری

تحلیلگران پتانسیل موفقیت را در سرفیس مایکروسافت مشاهده می کنند توافق کلی برای موفقیت آی پد مینی بیشتر است

براساس نظر تحلیلگران، سرفیس مایکروسافت از پتانسیل موفقیت برخوردار است اما نگرانی اصلی مایکروسافت این است که انتظار می رود آی پد مینی توجه بیشتری را به خود معطوف کند.

از سوی دیگر موفقیت هرکدام از این تبلتها در بازار تا حد زیادی به قیمت بستگی دارد./خبرگزاری مهر