دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

ورود حیات به زمین از طریق یک شهاب سنگ



اخبارعلمی,خبرهای علمی,شهاب سنگ

دانشمندان به تازگی به شواهدی دست یافه اند که بر اساس آنها ممکن است تا نخستین جرقه های حیات بر روی کره زمین به واسطه ورود یک شهاب سنگ به محیط سیاره ما رخ داده باشد.

بر اساس تحقیقات یک تیم از پژوهشگران فرانسوی زندگی بر روی کره زمین ممکن بود بدون ورود یک شهاب سنگ به این سیاره، به هیچ عنوان آغاز نمی گشت. این محققان در مطالعات خود دریافته اند که ورود یک ریبوز شکر به واسطه یک جرم آسمانی به زمین وارد شده است که این امر نخستین نشانه های حیات بر روی سیاره ما را به وجود آورده است و به عنوان یک عنصر حیاتی در شکل گیری زندگی در این سیاره سبز مطرح بوده است.

 

دانشمندان برای کسب اطمینان از این تئوری به سراغ ایجاد محیط آزمایشگاهی برای شبیه سازی آن رفتند. برای این کار از یخ هایی استفاده شد که به واسطه ترکیب متانول، آب و آمونیاک به دست آمده از شهاب سنگ 67P ایجاد شده بود.

برخی از دانشمندان معتقدند که این اتفاق در دورانی رخ داده است که در میان آنها با نام دوران جهان آر ان ای شناخته می شود و در طی آن زمین به اندازه ای گرم بوده است که هیچ مولکول اورگانیکی قادر به بقا در آن نبوده است. در سوی دیگر گروهی دیگر معتقدند که این امر به عنوان یک عنصر حیاتی برای ایحاد نخستین ساختارهای دی ان ای مطرح بوده است و منبع اصلی نخستین شکل گیری در این رده نیز از خارج از جو زمین به آن وارد شده است.

دانشمندان برای کسب اطمینان از این تئوری به سراغ ایجاد محیط آزمایشگاهی برای شبیه سازی آن رفتند. برای این کار از یخ هایی استفاده شد که به واسطه ترکیب متانول، آب و آمونیاک به دست آمده از شهاب سنگ 67P ایجاد شده بود. پس از قرار دادن این یخ در برابر تششعاتی مشابه با دوران یاد شده در زمین، دانشمندان شاهد این بودهند که فرایند تبخیر در دمای عادی اتاق موجب ایجاد ریبوز و سایر انواع مولکول های شکر شده و علاوه بر آن نیز اسید آمینه و الکل و سایر مولکول های اورگانیک را از خود به جای گذاشت.

به این ترتیب می توان گفت که حیات از نقطه ای دیگر در کهکشان های جهان به زمین راه یافته است و همین امر نیز می تواند منجر به امید بیشتر به یافتن محیط هایی مشابه برای زندگی انسان ها در خارج از کره زمین شود.

 

اخبار علمی - سیناپرس


ویدیو مرتبط :
برخورد شهاب سنگ به زمین !!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آثاروجود حیات دریک شهاب ‌سنگ(+عکس)



 

 

شهاب سنگ

 

 

زیست‌اخترشناسان ناسا توانسته‌اند اسیدهای آمینه را که عنصر اصلی حیات محسوب می‌شوند را در شهاب‌سنگ‌هایی کشف کنند که تا پیش از این تصور می‌شد قادر به نگهداری از این مولکول پیچیده نیستند.

به گزارش ایسنا، این کشف غیرمنتظره باعث شده که ناسا در مورد فرضیات اولیه شکل‌گیری اسیدهای آمینه بازاندیشی کند.

 

 

 

اسیدهای آمینه مانند قطعات پازل حیات، عنصرهای اساسی برای پی‌ریزی هرگونه حیات در زمین هستند. در ساخت میلیون‌ها پروتئین مختلفی که حیات زمین بر اساس آنها پدید آمده است، 20 گونه مختلف اسید آمینه با تنظیمات متنوع نقش داشته و دارند.

 

 

شهاب سنگ

 


یک گروه تحقیقاتی بین‌المللی به سرپرستی دکتر دانیل گلاوین از مرکز پرواز فضایی گدارد ناسا، ‌این اسیدآمینه را در شهاب‌سنگ 2008 TC3 که سال 2008 در صحرای حبشه در شمال سودان سقوط کرد، کشف کنند.

این شهاب‌سنگ از نوع اوریلیت است، گونه‌ای نادر از سنگ‌های آسمانی که در اثر برخورد دو شهاب‌سنگ به‌وجود می‌آید. در این برخورد، گرمای سنگ تا 1100 درجه سانتی‌گراد افزایش می‌یابد و هر مولکولی از جمله اسید آمینه به کربن گداخته تبدیل می‌شود. اما باقی‌ماندن اسید آمینه پس از داغ شدن این سنگ، بدان معنی است که مدل‌های موجود کامل نیستند.

 

 

 


گالوین معتقد است که اسیدهای آمینه پس از تاثیر اولیه با وجود نبود آب برای تشکیل این نوع اسید به‌وجود آمده‌اند. او و همکارانش در حال انجام آزمایش واکنش‌های شیمیایی گازی هستند تا دریابند آیا این مواد نیز قادر به تولید اسیدهای آمینه بدون وجود آب هستند یا خیر.

 

 

 

شهاب سنگ


منبع : pcparsi