دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

ورود به Gmail با چند حساب کاربری



 

ورود به Gmail با چند حساب کاربری

 

شاید شما نیز به مانند بسیاری از کاربران دارای بیش از یک حساب کاربری در سرویس‏دهنده ایمیل Gmail هستید. در این صورت پیش از این برای چک کردن ایمیل‏های خود، ناچار بودید پس از وارد شدن به هر یک از ایمیل‏های خود، برای چک کردن ایمیل دیگر، از حساب خود خارج شوید و با وارد کردن مجدد ایمیل و پسورد به حساب دیگر خود بروید. یا نهایتاً چند مرورگر مختلف را همزمان باز کرده و یا از افزونه های مخصوص این کار استفاده کنید. اما با استفاده از قابلیتی جدیدی که به تازگی به Gmail اضافه شده است، در صورت داشتن چند حساب در Gmail می‏‏توانید به طور همزمان و چندگانه وارد آنها شوید و ایمیل‏های خود را چک کنید. در این ترفند قصد داریم به معرفی روش انجام این کار بپردازیم.

 

بدین منظور:
ابتدا وارد یکی از حساب‏های کاربری خود در Gmail شوید.
اکنون از بالای صفحه بر روی Settings کلیک کنید.
حال به تب Accounts and Import بروید و بر روی Google Account settings کلیک نمایید.
در صفحه جدید در کنار گزینه Multiple sign-in، بر روی Edit کلیک کنید.
در صفحه بعد، گزینه On - Use multiple Google Accounts in the same web browser را به حالت انتخاب دربیاورید و تیک کلیه گزینه‏های موجود در آن را بزنید.
در نهایت بر روی دکمه Save کلیک کنید.
اکنون قابلیت ورود چندگانه همزمان در حساب های کاربری گوگل -که Gmail نیز یکی از آنهاست- فعال شده است.

برای وارد شدن با حساب دیگر به طور همزمان، مجدد وارد Gmail خود شوید.
در بالای صفحه در محلی که آدرس ایمیل شما درج شده است، یک فلش کوچک رو به پایین وجود دارد.
بر روی آن کلیک کنید و گزینه Sign in to another account را انتخاب کنید.
در صفحه باز شده بایستی نام کاربری و رمز عبور حساب دیگرتان را وارد کنید.
پس از وارد کردن اطلاعات، خواهید دید که مجدد به صندوق ایمیل خود باز می‏گردید.
اکنون با انتخاب مجدد فلش بالای صفحه، می‏توانید ایمیل دیگر خود را انتخاب کنید تا وارد آن شوید.


ویدیو مرتبط :
ساخت حساب کاربری در Gmail

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اطلاعات پنج میلیون حساب کاربری Gmail لو رفت!




 اخبار علمی -  اطلاعات پنج میلیون حساب کاربری Gmail لو رفت!

روز گذشته اعلام شد که اطلاعات مربوط به 5 میلیون کاربر گوگل و حساب کاربری گوگل یعنی آدرس و گذرواژه آنها بر روی اینترنت منتشر شده است. هنوز دقیقا مشخص نیست که این اطلاعات چگونه لو رفته اما گوگل در بیانیه ای به کاربران اطمینان داده که این اطلاعات لو رفته ناشی از هک سیستم های گوگل نیست. آیا شما نیز جزو آن کسانی هستید که اطلاعات آنها لو رفته است

به گزارش «تابناک» اولین بار در روز سه شنبه بود که اطلاعات 5 میلیون حساب کاربری Gmail بر روی وب سایت Bitcoin Security منتشر شد . اما آنگونه که تا کنون در خصوص این موضوع مطرح شده است، این امر ناشی از هک و سرقت اطلاعات از سرورهای گوگل نبوده است بلکه جمع آوری اطلاعات حساب های کاربر و انتشار یک جای آنها بوده:

 

اخبار,اخبارعلمی, اینترنت


گوگل در یک بیانیه رسمی در وبلاگ امنیتی خود   اشاره کرده است که جای نگرانی چندانی برای کاربران وجود ندارد زیرا در بین این پنج میلیون اطلاعات لو رفته، تنها 2 درصد از ترکیب های نام و گذرواژه حساب های کاربری صحیح بوده است و سیستم هوشمند و خودکار ضد سرقت اطلاعات گوگل همه تلاش ها برای ورود به حساب های کاربران را متوقف کرده است و گوگل همه جوانب امنیتی برای محافظت از اطلاعات کاربران را در نظر گرفته است.

اما و در هر صورت اطلاعات این پنج میلیون حساب کاربری بر روی اینترنت منتشر شده است و پایگاه داده هایی که این اطلاعات بر روی آن قرار گرفته است شامل رکوردهایی از جمله نام حساب کاربری، گذرواژه و سایر آدرس های ایمیل است. این پایگاه داده ها هم بر روی وب سایت Bitcoin Security و هم بر روی وب سایت Mega قرار داده است:

اخبار,اخبارعلمی, اینترنت

احتمال بسیار زیادی وجود دارد که شما هم جزو آن دسته از کاربرانی باشید که اطلاعات حساب کاربری آنها لو رفته و بر روی اینترنت منتشر شده است. در این صورت نیاز به آن دارید که این موضوع را بررسی کنید و در صورت صحت، سریعا نسبت به تغییر گذرواژه خود و استفاده از یک گذرواژه قدرتمند اقدام نمایید.

برای فهمیدن این موضوع دو راه وجود دارد. فایلی که بر روی وب سایت Mega قرار گرفته است یک فایل از نوع txt است به حجم 36 مگابایت است. میتوانید با دانلود کردن این فایل و جستجوی ادریس ایمیل خود در آن متوجه شوید که آیا شما نیز جزو پنج میلیون نفری بوده اید که حساب کاربری آن ها لو رفته است یا خیر.

اما راه دوم و راحت تر این است که به وب سایت IsLeaked – اینجا – مراجعه کنید. در این وب سایت کافی است که در قسمت مربوطه آدرس ایمیل خود را وارد کنید – تنها وارد کردن آدرس ایمیل کافی است – و بررسی نمایید که آیا حساب کاربری شما نیز مورد سرقت واقع شده و اطلاعات آن منتشر شده است یا خیر:

 

اخبار,اخبارعلمی, اینترنت


اما در هر صورت پیشنهاد ما به شما این است که گذرواژه حساب کاربری خود را همین امروز تغییر دهید و به یک گذرواژه قدرتمند برای محافظت از اطلاعات شخصی خود اتکا کنید. صرف نظر از این موضوع این عادت امنیتی خوب را در خود پرورش دهید که هر شش مایه یکبار حساب های کاربری آنلاین خود را بازرسی کنید و گذرواژه های آنها را تغییر دهید.

همچنین حتما به خاطر داشته باشید که از یک گذرواژه مشخص برای چندی حساب کاربری استفاده نکنید. هکرها عاشق گذرواژه هایی هستند که مانند شاه کلید عمل میکنند و با داشتن یکی از آنها میتوان قفل همه حساب های کاربر را باز کرد!

 

 اخبار علمی - تابناک