دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

واکسیناسیون بدون درد با چسب‌های میکروسوزنی



واکسیناسیون,چسب‌های میکروسوزنی,واکسیناسیون بدون درد

واکسیناسیون بدون درد با چسب‌های میکروسوزنی
طی چند سال اخیر، محققان دانشگاه ایالتی جورجیا در حال ساخت چسب‌ (پچ) میکروسوزن‌هایی بوده‌اند که برای بیمارانی که می‌خواهند واکسیناسیون خود را بدون درد انجام دهند، به سادگی در درون پوست حل می‌شود.دانشمندان حاضر در این پروژه واکسن آنفلوآنزا را برای این پچ میکروسوزن ساخته‌اند.


هنگامی که واکسن جدید بر روی موش‌ها آزمایش شد، با گذشت بیش از یک سال از زمانی که این حیوانات از این طریق آن واکسینه شده بودند، 100 درصد کارآمد بود.

واکسن آنفلوآنزای جدید به جای مایع از ذرات ویروس‌مانند خشک (VLP) استفاده می‌کند که پچ میکروسوزن را با عاملی می‌پوشاند که منجمد شدن آن را غیرضروری می‌کند.


این میکروسوزن‌ها فقط هفت دهم میلیمتر طول دارند و برای حذف درد ناشی از تزریق توسط سوزن، به اندازه کافی کوچک هستند.

این سوزن‌های ریز چنان تحویل دقیقی را ارائه می‌دهند که هر دوز آن‌ها مقادیر کوچکی را می‌طلبد و بنابراین اثرات جانبی کاهش می‌یابد.


محققان آینده‌ای را پیش‌بینی کرده‌اند که بیماران واکسیناسیون بدون درد خود را از این طریق انجام می‌دهند، اما هنوز درخصوص زمان دقیق آن اظهارنظری نکرده‌اند.
جزئیات این فناوری در مجله Clinical and Vaccine Immunology منتشر شد.

منبع:isna.ir


ویدیو مرتبط :
مصرف آب قند درد نوزادان را هنگام واکسیناسیون کاهش میدهد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

از درد کندن چسب زخم رها شدیم!


حتی تصور کندن چسب زخم از روی اعضای بدن برای بسیاری از ما دردآور و وحشتناک است و پرستاران و پزشکان عموما از اصل غافلگیری برای این کار بهره می‌برند.

حتی تصور کندن چسب زخم از روی اعضای بدن برای بسیاری از ما دردآور و وحشتناک است و پرستاران و پزشکان عموما از اصل غافلگیری برای این کار بهره می‌برند. این دقیقا همان چیزی است که شرکت تری‌ام (۳M) تولیدکننده معروف انواع بانداژهای پزشکی با فناوری جدید چسب‌های سیلیکونی خود وعده حذف آن را داده است و با تحقق آن دیگر به همراه چسب زخم پوست شما هم کنده نخواهد شد!



این شرکت اعلام کرده است که خواص منحصربفرد این چسب زخم سیلیکونی در واقع تفاوت برخورد آن با پوست در مقایسه با چسب زخم‌های اکریلیت بوده و از روش‌های سنتی بهره گرفته شده است و در آن در هنگام کندن چسب زخم کمترین مزاحمت برای پوست شکننده شما و موهای آن به وجود می‌آید.

شرکت تری‌ام ۲۲ ژوئن ( اول تیرماه) را تاریخ عرضه این چسب‌زخم‌ها اعلام کرده است. ما هم امیدواریم این چسب زخم‌های جدید هر چه سریعتر راهی بازار شود تا خدای نکرده در مواقع لزوم به خاطر درد ناشی از کندن چسب زخم از چسباندن آن بر روی زخم خود صرف‌نظر نکنیم.

منبع : Farnet.ir
باز نشر : مجله اینترنتی Bartarinha.ir