دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

واکسن هپاتیت C یک گام تا واقعیت



اخبار,اخبار علمی,واکسن هپاتیت

 اخبار علمی - واکسن هپاتیت C یک گام تا واقعیت

‌ محققان پس از سال‌ها پژوهش بسیار موفق به ارائه آخرین مراحل برای ساخت واکسن هپاتیت C شدند.

دکتر الی برنس، محقق و استاد هپاتولوژی دانشگاه آکسفورد انگلستان ضمن اشاره به حیاتی بودن روند پیشگیری از بیماری هپاتیت C اظهار کرد: پس از پژوهشهای بسیار برای شناخت بهتر این بیماری، موفق به تولید نوعی واکسن برای تقویت سیستم ایمنی بدن شدیم.

دکتر برنس در ادامه افزود: با توجه به آمار رو به رشد هپاتیت C در آمریکا و سایر نقاط جهان، شناخت بهتر این بیماری خطرناک و تولید واکسن قابل عرضه جهانی با قیمت مناسب بسیار حیاتی است، چرا که بالغ بر یک درصد از مردم آمریکا مبتلا به بیماری هپاتیت C هستند که اغلب آنها این بیماری را از طریق خون آلوده دریافت کرده‌اند.

محققان در ادامه تحقیقات خود ضمن اشاره به اهمیت تولید واکسن برای سایر گونه‌های هپاتیت افزودند: خوشبختانه برای سایر گونه‌های هپاتیت واکسن ساخته شده اما تولید واکسن برای هپاتیت C بسیار سخت است چرا که میکروب‌های حامل این بیماری با زیرکی، سلول‌های ایمنی بدن را فریب می‌دهند.

جزئیات بیشتر این پژوهش در مجله HealthDay News منتشر شده است.

 

اخبار علمی - ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
هپاتیت C

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

واکسن سرطان؛ یک گام تا واقعیت


محققان به روشی دست یافته اند که سبب می شود سیستم ایمنی بدن تومورها را مانند ویروس مورد حمله قرار دهد. این روش گامی موثر در جهت تولید واکسن جهانی سرطان است.

خبرگزاری ایرنا: محققان به روشی دست یافته اند که سبب می شود سیستم ایمنی بدن تومورها را مانند ویروس مورد حمله قرار دهد. این روش گامی موثر در جهت تولید واکسن جهانی سرطان است.

در این روش که توسط یک تیم بین المللی از محققان به رهبری یکی از اساتید دانشگاه یوهانس گوتنبرگ در آلمان توسعه یافته است، تکه هایی از کد ژنتیکی اسید ریبو نوکلئیک RNA سرطان با نانوذرات چربی ترکیب شد و به جریان خون سه بیمار که به سرطان پیشرفته مبتلا بودند، تزریق شد.

سلول های ایمنی بیماران این عامل خارجی را شناسایی کرد و با تولید سلول ها قاتل (سلول های T) ، عامل خارجی را مورد حمله قرار داد.

این روش همچنین در موش هایی که به سرطان تهاجمی مبتلا بودند، مثبت گزارش شده است.
محققان بر این باورند که این روش بسیار سریع و با صرفه بوده و می توان هر آنتی ژنی را با اسید ریبو نوکلئیک (RNA) رمزگذاری کرد.

گزارشات نشان می دهد سیستم ایمنی سه بیمار سرطانی به این روش پاسخ داده است؛ ولی این واکنش دال بر درمان سرطان نیست و محققان در انتظار پاسخ بیشتر سیستم ایمنی و نتیجه آزمایشات هستند.

ایمونوتراپی یا تقویت سیستم ایمنی بدن از طریق برخی داروها به روشی بسیار مقبول در درمان سرطان بدل شده است.

نتایج این تحقیقات در نشریه Nature منتشر شده است.