دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

هیوندای النترا و تویوتا کرولا


پنجمین نسل هیوندای النترا را می‌توان یکی از محبوب‌ترین سدان‌های هیوندای در ایران قلمداد کرد که از روی شباهت ظاهری که با برادر بزرگ‌ترش سوناتا دارد، از جایگاه مناسبی در بازار خودروهای وارداتی برخوردار است.

مجله تخت گاز:

هیوندای النترا 2015

پنجمین نسل هیوندای النترا را می‌توان یکی از محبوب‌ترین سدان‌های هیوندای در ایران قلمداد کرد که از روی شباهت ظاهری که با برادر بزرگ‌ترش سوناتا دارد، از جایگاه مناسبی در بازار خودروهای وارداتی برخوردار است. طراحی ظاهری النترا هم‌چون سایر محصولات جدید هیوندای، از خط مشی طراحی سیالی متشکل از خطوط مواج و حجم‌پردازی‌های گوناگون پیروی می‌کند. در نمونه ۲۰۱۴، طراحی مه‌شکن‌های جلو نیز دستخوش تغییراتی شده و شاهد جذابیت بیشتر گرافیک چراغ‌های عقب هستیم.

هیوندای النترا و تویوتا کرولا

طراحی پرزرق‌وبرق ظاهر النترا به کابین نیز نفوذ کرده شاهد کنسول میانی یک تکه با شیبی ملایم هستیم. نخستین چیزی که در کابین النترا جلب توجه می‌کند، کیفیت مناسب متریال کابین و پوشش چرمی ‌صندلی‌ها و فرمان است. که از‌ این نظر در سطح هیوندای سوناتا قرار می‌گیرد. البته در نمونه‌های تودوزی کرم که از تریم چوبی برای تزیینات کابین استفاده شده است، شاهد کیفیت نامناسب قطعات چوبی هستیم که از نظر دقت مونتاژ، به تمیزی تریم مشکی و نقره‌ای نیستند.

علی‌رغم شیب سقف در قسمت عقب و ابعاد نسبتا کوچک خودرو، شاهد فضای مناسب و جاداری در کابین هستیم و حتی در ردیف عقب نیز مشکل خاصی از نظر فضای پا یا سر به چشم نمی‌خورد. عایق‌بندی کابین النترا مناسب است و خبری از سروصداهای اضافی داخل کابین نیست. البته صدای پیشرانه در دورهای بالا و هنگام فشردن پدال گاز بیشتر می‌شود و جذابیت چندانی ندارد. سواری نیز نسبتا نرم است و از این نظر در کنار رقیب خود، یعنی کیا سراتو قرار می‌گیرد.

النترا از یک پیشرانه ۴ سیلندر 1.8 لیتری برخوردار است که قادر است ۱۴۸ اسب‌بخار قدرت تولید کند. از  این نظر، النترا یک رده پایین‌تر از سراتو جدید قرار می‌گیرد. البته از نظر قابلیت‌های حرکتی و کشش، هیچ مشکلی با النترا احساس نمی‌شود و در سبقت گرفتن‌ها و یا شتاب‌های اولیه، قدرتمند و قابل قبول ظاهر می‌شود. در تعویض دستی دنده‌ها می‌توان بیشتر از قابلیت‌های حرکتی  این خودرو استفاده کرد، چرا که در حالت اتوماتیک، با بالا نرفتن دور موتور از یک میزان تعیین شده، در تعویض دنده‌ها یک تاخیر کوتاه به وجود می‌آید.

هیوندای النترا و تویوتا کرولا

البته تعویض دنده‌ها کاملا نرم است و هماهنگی پیشرانه و گیرباکس مطلوب است و خبری از کوبش‌های منتقل شده به اتاق هنگام تعویض دنده‌ها نیست. یکی از نقاط ضعف النترا چسبندگی نامناسب و هندلینگ نسبتا ضعیف‌ این خودرو است که باعث می‌شود هنگام تعویض خطوط با سرعت‌های بالا و یا ورود به پیچ‌ها، بیشتر حواستان به سرعت خودرو باشد و این حالت کمی ‌از اعتماد به نفس راننده می‌کاهد.

البته عملکرد سیستم ترمز کاملا مناسب است و از این نظر مشکلی احساس نمی‌شود.  از نظر‌ایمنی، النترا نسبت به قبل پیشرفت چشمگیری داشته است و توانسته ۵ ستاره ‌ایمنی را از موسسه ‌ایمنی EURONCAP دریافت کند.

رقبای داخلی و خارجی

 Kia Cerato 2014

  Toyota Corolla

  Honda Civic


پیشنهاد نهایی

النترا با وجود قیمت پایین‌تر نسبت به سراتو جدید و شباهت‌‌های فراوان با هیوندای سوناتا، جایگاه مناسبی در کلاس سدان‌‌های کوچک شهری دارد. اما توان پایین‌تر پیشرانه نسبت به کیا سراتو، باعث شده تا اگر به دنبال قدرت بیشتر و سواری جذاب تر هستید، کیا سراتو را انتخاب کنید.

هیوندای النترا و تویوتا کرولا

هیوندای النترا و تویوتا کرولا

هیوندای النترا و تویوتا کرولا


تویوتا کـرولا

صحبت از اعتبار و قدمت برند که می‌شود، نام‌ونشان کره‌ای‌ها در مقابل برندی باسابقه هم‌چون تویوتا رنگ می‌بازد. تویوتا همواره در ساخت خودروهای با دوام، همه‌پسند و پرفروش شهرت داشته است و نماینده آن در کلاس C، عنوان پرفروش‌ترین خودروی جهان را یدک می‌کشد. کرولا نخستین بار در سال ۱۹۶۶ معرفی شد و حالا پس از گذشت ۴۸ سال از عمر درخشانش، یازدهمین نسل آن با کد 170F معرفی شده است. خودرویی پرطرفدار و باسابقه که فروشش در سال ۲۰۱۳ از مرز ۴۰ میلیون دستگاه گذشت.

هیوندای النترا و تویوتا کرولا

کرولا جدید با 2 ظاهر مختلف عرضه می‌شود. یک مدل مخصوص بازار آمریکا است و دیگری ویرایش خاورمیانه کرولا به‌شمار می‌آید. نمونه وارد شده به کشور ظاهری متفاوت نسبت به مدل عرضه شده در بازار آمریکا دارد و در دو سطح تجهیزاتی XLi و GLi در ایران عرضه می‌شود.

نمای ظاهری کرولا، زرق‌وبرق رقبای کره‌ای را ندارد، اما طراحی آن جاافتاده و عامه‌پسند است، و همین عامل باعث می‌شود تا دیرتر از چهره این خودرو بی‌آلایش خسته شوید. چراغ‌های بسیار بزرگ در کنار جلوپنجره براق و سپر ورم‌کرده جلو، از مهم‌ترین عناصر طراحی بدنه کرولا به‌شمار می‌آیند. خطوط روی جلوپنجره به داخل کاسه چراغ‌ها نیز منتقل شده و با وجود گلگیرها و سپرهای ورم کرده، ابعاد کرولا بزرگ‌تر از قبل شده است. نمای ظاهری کرولا جدید مخلوطی از خطوط تیز و نرم است که ترکیبی چشم‌نواز را رقم زده است. اما در این میان، کرولا از نبود مواردی هم‌چون چراغ‌های LED جلو و عقب رنج می‌برد. البته از تعداد ‌اندکی لامپ LED که در چراغ‌های جلو کار شده، نمی‌توان گذشت!

به لطف ابعاد بزرگ بدنه و طراحی منطقی، کرولا از کابین بسیار جادار و راحتی برخوردار است که به‌راحتی ۵ نفر را در خود جای می‌دهد. کیفیت متریال کابین بسیار مطلوب است و تنها نبود مواردی هم‌چون روکش چرمی‌ صندلی‌ها در مدل‌های پایه توی ذوق می‌زند. طراحی کابین کرولا به دور از هیجان است، اما در عین حال اتاق  این خودرو بسیار بادوام و آرامش‌بخش است و بیشتر افراد میان‌سال را به سوی خود جذب می‌کند. همان‌طور که اشاره شد، کرولا از نظر سطح تجهیزات و امکانات رفاهی، در مقابل رقیبی هم‌چون سراتو حرفی برای گفتن ندارد و از نبود امکانات ابتدایی در این رنج قیمت، هم‌چون صندلی برقی راننده و  تهویه مجزا برای سرنشینان عقب، حتی در نمونه‌های فول آپشن بی‌بهره است.  این اشکال کرولا در مدل XLI با امکانات پایه پررنگ‌تر است و نبود مواردی هم‌چون تهویه اتوماتیک، صفحه نمایش، کروزکنترل، سانروف و مه‌شکن‌های جلو، بسیار ناامیدکننده است.

هیوندای النترا و تویوتا کرولا

 اما با روشن کردن کرولا و شروع حرکت با این سدان محبوب ژاپنی، تمام کم‌وکاستی‌هایش را فراموش کرده و به آن علاقه‌مند خواهید شد. کرولاهای واردشده به کشور از پیشرانه ۴سیلندر ۲لیتری برخوردارند که قادر است ۱۴۳ اسب‌بخار قدرت و ۱۸۷ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. سواری کرولا هم‌چون سایر محصولات خانوادگی تویوتا، بسیار نرم و بی‌صداست و سیستم تعلیق در دفع ناهمواری‌ها و تکان‌های مسیر، عالی عمل می‌کند. رانندگی با کرولا چندان هیجان‌انگیز نیست، اما کشش بالای این خودرو و تعادل خوبش در حرکات بدنه قابل تحسین است.

هم‌چنین جعبه دنده ۴سرعته اتوماتیک از دقت بسیار بالایی برخوردار است و هماهنگی آن با پیشرانه مثال زدنی است. البته جای خالی کرولاهای مجهز به جعبه دنده ۷سرعته اتوماتیک S CVTI در ایران احساس می‌شود. فرمان کرولا بسیار نرم است و این نرمی ‌زیاد، در مواردی فرمان را گیج کرده است. کرولا با وجود قدرت کمتر از سراتو، پابه‌پای این خودرو شتاب‌گیری می‌کند و ظرف ۹.۷ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت می‌رسد. کرولا یکی از‌ایمن‌ترین سدان‌های متوسط بازار است و در این زمینه کارنامه درخشانی دارد.

رقبای داخلی و خارجی

 Hyundai Elantra

  Kia Cerato

  Honda Civic


 پیشنهاد نهایی

اگر با فرم جدید طراحی محصولات تویوتا کنار می‌آیید،کرولا انتخاب مناسبی برای مصرف خانوادگی است.البته هنگام برخورد با کسانی که سراتو جدید و النترا دارند،از نظر سطح تجهیزات از خودروی خود نا امید می‌شوید.ولی قدرت موتور مناسب و سواری نرم و کابین جادار کرولا کاملا راضی کننده است.کرولا محصولی مابین یاریس صندوق دار و کمری است که از نظر دوام و استهلاک پایین حرف ندارد. از مهم‌ترین برتری‌های کرولا می‌توان به قابل اطمینان بودن‌ این خودرو اشاره کرد.

هم‌چون سایر محصولات تویوتا که در زمینه مصرف سوخت، برتر و پاک‌تر از سایر رقبا هستند، کرولا نیز با مصرف سوخت ۷.۳ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر، یکی از اقتصادی‌ترین‌هاست.

هیوندای النترا و تویوتا کرولا

هیوندای النترا و تویوتا کرولا

هیوندای النترا و تویوتا کرولا


ویدیو مرتبط :
فلوئنس - کرولا - اوکتاویا- النترا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جزییات تصادف زنجیره ای در ولنجک / تویوتا کرولا به 6 خودرو آسیب رساند



رئیس پلیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ از تصادف زنجیره ای در خیابان ولنجک خبر داد.

 سرهنگ مراد مرادی رئیس پلیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گفت: در ساعت  11 و 30 دقیقه یکشنبه 18 مرداد یک دستگاه خودروی سواری تویوتا که در مسیر شمال به جنوب خیابان امیرآبادی در محدوده ولنجک در حال حرکت بود با توجه به شیب تند خیابان و نقص فنی در سیستم ترمز ، راننده کنترل وسیله نقلیه را از دست داد.

وی افزود : راننده تویوتا که قادر به کنترل خودرو نبوده  با 6 وسیله نقلیه دیگر شامل 3 خودرو پژو 206، پراید، وانت پیکان و هیوندا که در منتهی الیه خیابان پارک بودند برخورد کرد که که خوشبختانه این حادثه تلفات جانی نداشت است و صرفا حادثه منجر به خسارت شدید مالی شد.

سرهنگ مرادی در پایان به علت تصادف اشاره کرد و اظهار داشت : کارشناسان پلیس با حضور در صحنه حادثه علت این تصادف را بی مبالاتی از جانب راننده تویوتا کرولا به علت نقص سیستم ترمز اعلام کردند.

 

 اخبار  حوادث - باشگاه  خبر  نگاران