دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

هکرها سایت های بازی میلیون ها کاربر چینی را از کار انداختند



 

هکرها سایت های بازی میلیون ها کاربر چینی را از کار انداختند

 

حساب های کاربری میلیون ها کاربر چند وب سایت بازی در چین هک شد و برای آنها مشکلات جدی به وجود آورد.

به گزارش فارس به نقل از تک وب، حملات هکری به چندین وب سایت بازی در چین که میلیون ها کاربر دارند باعث از دسترس خارج شدن این وب سایت ها و سرقت اطلاعات کاربری میلیون ها نفر شده است.

در این میان مشهورترین سایت هک شده CDSN نام دارد و به دنبال این رویداد اسامی کاربری و کلمات عبور میلیون ها نفر دزدیده شده است. بر اساس برآوردها اطلاعات کاربری بیش از شش میلیون نفر هک شده و این امر ممکن است به سرقت از حساب های بانکی آنلاین این افراد و دیگر انواع کلاهبرداری های اینترنتی منجر شود.

یکی از دیگر سایت های هک شده Duowanنام دارد که بیش از هشت میلیون کاربر آن به همین دلیل دچار مشکل شده اند. یک وب سایت دیگر بازی در چین به نام ۷k۷k با حدود ۲۰ میلیون کاربر دچار مشکل شده و ۱۰ میلیون حساب کاربری در ۱۷۸.com هم هک شده است.

تحقیقات در این زمینه ادامه دارد و کسی مسئولیت این اقدامات هکری را بر عهده نگرفته است..... /  خبرگزارى فارس


ویدیو مرتبط :
فراخوان حمله به سایت های اسرائیلی (هکرها جوین شوید)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

هك سایت لیلا اوتادی در واكنش به بازی در نقش ندا



 

هك سایت لیلا اوتادی در واكنش به بازی در نقش ندا

 

روز پنج شنبه پس از آنكه یك سایت معتبر سینمایی خبر داد فیلم پایان نامه با موضوع جنگ نرم و حوادث بعد از انتخاباتبه تهیه كنندگی روح الله شمقدری و كارگردانی حامد كلاهداری جلوی دوربین رفته است، واكنشها به این موضوع آغاز شد.

 

این خبر زمانی اعلام می شود كه پیش از این چندین مستند مختلف و بعضا متناقض در مورد ندا آقاسلطان، ساخته شده و به گسترش بی اعتمادی مخاطبان در این زمینه دامن زد.

تكذیب قتل ندا و زندگی او در یونان، قتل وی توسط استادش و چندی بعد دعوت از همان استاد به عنوان شاهد قتل در كنار این ادعا كه خون روی صورت ندا با پمپ تزریق شده، موارد مختلفی بود كه در سیما و فضای مجازی مطرح شد.

در بخش های خبری نیز گزارش هایی مختلف تهیه شد و قاتل او از آرش حجازی و خبرنگاران بی بی سی تا زنی مجهول معرفی شد و... امابه نظر می رسد افكار عمومی در مورد این معما، چندان توسط رسانه ملی ارضا نشده است.

حالا بار دیگر خبر ساخت اثری جدید در خصوص قتل ندا آقا سلطان- كه به رغم رخدادهای مختلف به دلایلی بیش از همه مورد توجه رسانه های معترضان و نیز شبكه های خارجی قرار گرفت- رسیده است.

با وجود آن كه اوتادی به دلیل بازی و چهره خاصش، بین عامه مردم طرفداران زیادی داشت و پیش از این به وفور عكس وی روی جلد مجلات زرد به چاپ رسیده بود، تنها انتشار خبر حضور وی در این این اثر، موجب شد تا موجی از اعتراضات در وب فارسی علیه وی شكل بگیرد و نیمه شب گذشته در شبكه فیس بوك حدود ۵۰۰۰ اعتراض و توهین علیه وی منتشر شد كه بعضا به هیچ وجه در شان مردم ایران نبود.

پیش از اوتادی نیز، محمدرضا گلزار، سوپراستار نام آشنا، شریفی نیا بازیگر پر حاشیه فیلم های سینمایی و... در كنار قطبی و رضا زاده و در بین خوانندگان نیز افتخاری، به خاطر تلقی عملكرد سیاسی از آنها، مورد هجمه های معترضان قرار گرفته بودند؛ هجمه هایی كه بعضا به افراط كشیده شده و انتقاداتی را درباره تندروی مقابل چند هنرمند و ستاره هنری ورزشی برانگیخت.

هك سایت اوتادی

واكنش بعدی به اوتادی، هك سایتش بود. تنها چند ساعت پس از انتشار خبر حضور وی در این اثر، سایت شخصی وی هك شد و در آن تصاویری از ندا آقاسلطان به نمایش در آمد.

همچنین، تهیه پوسترهایی علیه این بازیگر عامه پسند در سایت های سیاسی و اشتراك آن در سایت های لینك پراكنی و جوامع مجازی فارسی زبان، واكنش عجیب دیگری به قصد یك بازیگر در بازی در یك فیلم در نقش آقاسلطان بود. این در حالی بود كه هنوز اساسا سناریو و فیلمنامه این فیلم مشخص نشده بود.

واكنش سایت اوتادی

البته سایت اوتادی به سرعت مشكل فنی را حل كرد و ضمن اعلام تعطیلی تا تایید یا تكذیب یك خبر، به انتقاد از این هجمه ها پرداخت و نوشت:

طی ۲۴ ساعت گذشته تعداد بیشماری پیام و مطلب چه در اینجا چه در سایت های دیگر به خصوص سایت های اجتماعی دیدم.همه معترضان و منتقدان این ماجرایی كه قرار است آغاز شود.

ولی متاسفانه گاها رفتارها و الفاظی را مشاهده كردم كه به هیچ وجه در خور و شایسته یك ایرانی نیست.اینكه ما منتقد ، مخالف یا حتی دشمن یك جریان فكری ، یك رفتار ، یك حركت هستیم دلیلی نمیشود كه با فحاشی و الفاظ ركیك از آن یاد كنیم.

در فیس بوك چندین و چند Page در این زمینه مشاهده كردم كه متاسفانه در بردارنده سخنان بسیار ناشایستی بود و این به هیچ وجه قابل پذیرش نیست.سایت ایشان هك شده كه باز هم رفتار نادرستی بود .این نوع اعتراض و انتقاد به هیچ وجه در مورد یك هنرمند درست نیست.

كاش فرصت میدادیم ببینیم موضوع چیست ، كاش كاملا بر موضوع آگاه میشدیم و لااقل بعد این هجمه ها و توهین ها را آغاز میكردیم. درسته اگر این فیلم آنچه باشد كه ما فكر میكنیم ، آیا مقصر اصلی آن بازیگران آن هستند ؟

چرا ما سناریو نویسان اصلی آن را رها كردیم و به موارد درجه دو و سه آن میپردازیم.اگر تیر انتقاد و اعتراضی است نخست به آنهاست و نه به هنرمندان .

درسته بازهم میگویم اگر خبر صد رد صد درست باشد هنرمندان این سناریو هم مقصرند. و اگر این خبر نادرست باشد و یا حداقل آن چیزی نباشد كه ما فكر میكنیم، پاسخگوی این توهین ها و جسارت ها به هنرمندانمان و بویژه خانم اوتادی كیست ؟

آیا شخصیت یك فرد انقدر بی ارزش شده كه هر چه خواستیم بگوییم و تهمت بزنیم و الفاظ ناشایست بكار ببریم و بعد اگر نادرست بود گویی كه آب از آب تكان نخورده ؟؟؟؟؟ آیا تجربه این رفتارهای غلط و احساسی را قبلا نداشتیم كه امروز اینچنین و گاها بی شرمانه به هنرمندی ایرانی حمله میشود.

امیدوارم در ادامه این روند فراموش نكنیم كه اگر اعتراض و انتقادی هست منصفانه و منطقی انتقاد كنیم نه از روی احساسات و بی منطق . قرار نبود تا مشخص شدن موضوع بنویسم ولی متاسفانه رفتارهای نادرست و توهین آمیزی را كه دیدم مرا بر این داشت كه بیایم و هنوز از هنرمندم در برابر این هجمه ها دفاع كنم ، با اینكه اولین معترض و منتقد ایشان "در صورت تایید خبر و اتفاق افتادن سناریویی كه در ذهنمان هست" شخص خود من هستم.

ولی فعلا من شخصا هیچ تصمیم گیری نمیكنم ، منتظر خبرهای رسمی تر از این موضوع هستم .امیدوارم هنرمند محبوبم كه از سال ۸۵ در دنیای مجازی در حمایت و پشتیبانی ازشون قلم میزنم و همواره سعی كرده در همه موارد كه ممكن بوده نگاه بی انصافانه ای در مورد ایشان صورت پذیرد حمایتشون كردم ، این بار نیز نشان دهند كه من ومای دوستدار و طرفدارشون اشتباه نكردیم و باز هم مثل گذشته تا همیشه در همه روزها پشتیبان و حامیان اصلیشان (حداقل در دنیای مجازی) باشیم.

ایجاد درگیری در وبگاه های فارسی

همزمان با واكنش معترضان به بازی اوتادی و سایر بازیگران در این اثر، حامیان دولت نیز بیكار ننشسته و به ستایش از عملكرد شمقدری و نكوهش عملكرد سبزها پرداختند.

از سوی دیگر، برخی از سایت های زرد و عامه پسند، كه عموما دست به اقداماتی نظیر انتشار تصاویر خصوصی بازیگران سینما و تلوزیون می زنند و چهره هایی چون لیلا اوتادی، یكی از سوژه های همیشگی آنهاست نیز در دفاع از اوتادی موضع گیری هایی را اتخاذ كردند.

گزارش : پایگاه خبری تحلیلی فرارو (www.fararu.com)