دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

هوندا آکورد، سدان نرم!


از سال ۱۹۷۶ تا کنون، شرکت هوندا، آکورد را به عنوان یک سدان خانوادگی متوسط در ۹ نسل مختلف عرضه کرده است. آکورد عنوان یکی از محبوب‌ترین سدانهای هوندا را یدک میکشد.

مجله تخت گاز: از سال ۱۹۷۶ تا کنون، شرکت هوندا، آکورد را به عنوان یک سدان خانوادگی متوسط در ۹ نسل مختلف عرضه کرده است. آکورد عنوان  یکی از محبوب‌ترین سدانهای هوندا را یدک میکشد و اکثر هوندا سواران از مدلهای دهه نودی آن خاطره خوشی دارند. مدل جدید آکورد که در واقع نهمین نسل این سدان محبوب به‌شمار می آید، مدتی است توسط شرکت فامیلی موتور وارد ایران می‌شود، تا خاطرات خوش دهه ۹۰ را تکرار کند. جالب است بدانید آکوردهای عرضه شده در کشور، ساخت کمپانی هوندا در شهر اوهایو امریکا هستند.

آکورد به عنوان یک سدان خانوادگی نیمه لوکس، از طراحی منطقی و جاافتادهای برخوردار است. میان اکثر رقبای آسیایی، آکورد از معدود خودروهایی است که اصالت طراحی خود را حفظ کرده است. ظاهر این خودرو از نظر زیبایی، یک سر و گردن بالاتر از رقیبی هم‌چون کمری قرار میگیرد، و زرق و برق رقبای کره ای خود یعنی سوناتا و اپتیما را ندارد.

هوندا آکورد، سدان نرم!

با ورود به کابین آکورد، علاقه‌تان به آن دوچندان خواهد شد. کیفیت مطلوب متریال و ارگونومی بسیار عالی، از ویژگی های بارز کابین آکورد به شمار می‌آیند. به لطف ابعاد بزرگ بدنه و طراحی منطقی، فضای کابین بسیار جادار است و برای 5 سرنشین کاملا کافی به نظر می‌رسد. همچنین صندلیهای عقب قابلیت تا شدن دارند تا علاوه بر صندوق بار ۴۸۰ لیتری، فضای بیشتر بار در اختیار سرنشینان باشد.

نمونه EXB به عنوان مدل فول آپشن آکورد، از امکاناتی نظیر سیستم صوتی مجهز به ۶ اسپیکر، صندلی برقی راننده و شاگرد و ۸ عدد ایربگ بهره می‌برد. صفحه کیلومترشمار از طراحی قابل قبولی برخوردار است و شدت نور نشان دهنده‌های آن قابل تنظیم است. دکمه قرمز رنگ استارت در سمت راست فرمان بسیار هیجان‌انگیز است و در این میان تنها جای خالی شیفترهای تعویض دنده در پشت فرمان احساس می‌شود.

هوندا آکورد، سدان نرم!

آکورد جدید از یک پیشرانه ۴سیلندر 2.4 لیتری مجهز به سامانه اختصاصی i- vtec هوندا برخوردار است. قدرت ۱۷۳ اسب بخاری این سدان شکیل و شتاب 2/8 ثانیه اش چندان هیجان انگیز نیست. اما کشش خوب آن و گشتاور مناسبش انتظارات روزمره رانندگی را به خوبی برآورده می‌کند. جعبه دنده ۵ سرعته آکورد عملکرد مناسبی دارد. در حالت D3 تنها دنده های ۱ تا ۳ تعویض می شود و در حالت L فقط از دنده ۱ استفاده می شود، که برای پیمودن شیب ها و سربالایی ها بسیار مناسب است. 

فرمان آکورد بسیار دقیق عمل می کند و در سرعته ای بالا کمی سفت تر می شود. با وجود سیستم کنترل پایداری VSA، تعلیق مک فرسون در جلو، استرس بار فابریک و تعلیق چند اتصالی در عقب، سواری آکورد بسیار نرم و دلچسب و بدون تنش است. هوندا آکورد یکی از ایمن‌ترین سدان‌ها میان رقبایش به شمار می رود و علاوه بر ۵ ستاره ایمنی EURONCAP، موفق به دریافت ۵ستاره ایمنی از موسسه آمریکایی NHTCA نیز شده است.

رقبای داخلی و خارجی

 BMW 6 Serries

هوندا آکورد، سدان نرم!

  Volvo C70

هوندا آکورد، سدان نرم!

  Renault Safrane


هوندا آکورد، سدان نرم!

 پیشنهاد نهایی

شاید بتوان از برادر کوچک آکورد، هوندا سیویک، در برابر رقبا ایرادهایی گرفت، اما آکورد داستان متفاوتی دارد و از همه نظر جذاب و بی نقص است. کیفیت خوب سواری و امکانات و مصرف سوخت پایین آکورد را ممتاز کرده است.

هوندا آکورد، سدان نرم!

هوندا آکورد، سدان نرم!

هوندا آکورد، سدان نرم!


ویدیو مرتبط :
هوندا آکورد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تصاویر جاسوسی از هوندا آکورد جدید+تصاویر



اخبار,اخبار اقتصادی,هوندا اکورد

هوندا آکورد به‌عنوان یک سدان خانوادگی بسیار محبوب و یکی از برندگان پایدار فهرست ده خودروی سال به‌عنوان ماشین خانواده در سال 2016 به‌روز خواهد شد..

هوندا آکورد به‌عنوان یک سدان خانوادگی بسیار محبوب و یکی از برندگان پایدار فهرست ده خودروی سال به‌عنوان ماشین خانواده در سال 2016 به‌روز خواهد شد.

مدل جدید این خودرو از آن جهت اهمیت دارد که افزایش محبوبیت کراس اوورها، باعث شده تا فروش آنها از سدان های سنتی پیشی بگیرد اما همچنان، آکورد برای هوندا مؤثرترین بازیکن به شمار می‌آید.

 

بنابراین باید کاستی‌هایی چون ظاهر کسل‌کننده آن برطرف شده و پیشرانه‌های آن مخصوصاً موتور V6 کارآمدتر و بهینه‌تر شوند.

در حال حاضر این خودرو در چهار سطح اسپرت 4 سیلندر، شش سیلندر، تورینگ و پلاگین-هیبریدی ارائه می‌شود.

به احتمال زیاد، تغییری در پلتفرم این خودرو صورت نخواهد گرفت و تنها به استحکام بیشتر شاسی و ساختار و بهینه سازی تعلیق اکتفا می‌شود.

 

طراحی ظاهری نیز با الگوهای اسپرت تری همراه می‌شود که پیش از این در هوندا سیویک کوپه هم در ماه گذشته شاهد بودیم. از جمله چراغ‌های LED و جلوپنجره کرومی پهن و زوایای تیزتر چراغ‌های جلو و عقب.

در بخش مکانیکی هم موتور شش سیلندر با تزریق مستقیم سوخت با نیروی تولیدی 280 اسب بخار و گشتاور 355 نیوتن متر و گیربکس 9 سرعته اتوماتیک، اندکی رشد و بهبود چه در نیرو و گشتاور و چه در بهره‌وری مصرف سوخت را نشان می‌دهند.

 

به احتمال زیاد این خودرو در پاییز امسال و با قیمت پایه 22925 دلار تا قیمت 34450 دلار برای مدل V6 تورینگ، روانه بازار می‌شود.

 در حالی که باید با رقبای همیشگی خود یعنی خودروهایی چون شورولت مالیبو، فورد فیوژن، مزدا 6، تویوتا کمری، نیسان آلتیما، فولکس‌واگن پاسات و غیره رقابت نماید.

 

اخبار,اخبار اقتصادی,هوندا اکورد

 

اخبار,اخبار اقتصادی,هوندا اکورد

 

اخبار,اخبار اقتصادی,هوندا اکورد

 

 

اخبار اقتصادی - بازار خبر