دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

هنگام عصبانیت چگونه خود را آرام می‌کنید؟



 

 

هنگام عصبانیت چگونه خود را آرام می‌کنید؟

 

عصبانیت احساسی مخرب است و آرامش فکری را از ما می‌گیرد.

 

به گزارش ایسنا، در وبلاگی به نشانی http://managersclub.persianblog.ir آمده است:‌ تازگی‌ها احساس می‌کنم که خیلی زود رنج و بدخلق شده‌ام. با کوچکترین رفتاری از طرف دیگران عصبانی می‌شوم. خودم نیز می‌دانم رفتارم اشتباه است و به همین دلیل چند ساعت بعد احساس بدی دارم.

 

عصبانیت احساسی مخرب است و آرامش فکری را از ما می‌گیرد. عصبانیت با احساس پریشانی ما را رها می‌سازد و اغلب میراث افسردگی و پشیمانی از خود به جا می‌گذارد. در مواقع عصبانیت، احساس دستپاچگی به ما دست می‌دهد و به نظر می‌رسد قدرت متوقف ساختن آن از ما سلب شده است.

 

نکته اول این که، ما احساس می‌کنیم عصبانیت چیز بدی است. اگر ما واقع‌بینانه در پی کنترل آن باشیم، این امر غیرممکن نخواهد بود. اگر احساس کنیم عصبانیت چیز خوبی است (موضوعی توجیه‌پذیر)، امری عادی به نظر خواهد آمد. سری چین‌موی درباره آثار مضر عصبانیت می‌نویسد:

 

عصبانیت مانع بزرگی است. آثار پس از عصبانیت عبارت است از یأس و افسردگی. ما باید عصبانیت را شبیه سارقی فرض کنیم که ماهیت و طبیعت آن دزدی است. عشق و محبتی که درون ماست مانند گنجینه‌ای گران بهاست. اگر اجازه دهیم که این سارق (عصبانیت) به درون ما نفوذ کند، به سرعت گنجینه‌مان را به سرقت خواهد برد.

 

نکته دوم آن که، ما باید این احساس را داشته باشیم که عصبانیت بخشی ذاتی از خود ما نیست بلکه چیزی است در اطراف ما که اجازه ورود آن را به درون‌مان می‌دهیم. اگر ما برای لحظه‌ای به عقب برگردیم، می‌توانیم مشاهده کنیم که عصبانیت بخشی از طبیعت و هویت ما نیست.

 

نکته سوم آن که، این نکته مهم است که به یاد آوریم زمانی که عصبانی می‌شویم، به آن چه خواهان آن هستیم، دست نمی‌یابیم. اگر از شخصی عصبانی شویم، حتی اگر این عصبانیت توجیه‌پذیر باشد، شخص مقابل به احتمال قوی واکنش دفاعی از خود نشان می‌دهد. اما ممکن است با مهربانی پاسخ دهد و سپس وضعیت به حالت عادی برگردد. برای مثال، اگر در خرید از یک مغازه به طرز نادرستی درگیر عصبانیت نشویم و نظرمان را به روش مودبانه و قابل قبولی بیان کنیم، در آن صورت مغازه‌دار وادار می‌شود پاسخ منطقی به ما بدهد. اگر ما به‌طرز خیلی عصبی به مسایل واکنش نشان دهیم، در این صورت اغلب مردم مایل نخواهند بود با چنین شرایطی، درست برخورد کنند. آنان احتمالا به دنبال واکنش‌های محبت‌آمیز هستند. مساله فوق شبیه مانعی میان خودمان و شخص دیگر است.

 

نکته چهارم این که، اگر ما احساس می‌کنیم که عصبانی خواهیم شد، اولین چیزی که باید انجام دهیم، این است که سریع واکنش نشان ندهیم. کلمات قدرت فوق‌العاده‌ای دارند. اگر ما با عصبانیت صحبت کنیم، بعدها به آسانی پشیمان خواهیم شد. در این هنگام بهتر است سعی کنیم آرام نفس بکشیم.

 

نکته آخر اینکه که باید سعی کنیم، آرامش درونی‌مان را استمرار بخشیم. اگر ما تمرکز و یا تمرینات تنفسی داشته باشیم، می‌توانیم آرامش را بر بدن خویش حاکم سازیم. از طریق تمرکز می‌توانیم یاد بگیریم روی افکار و ذهن‌مان کنترل داشته باشیم و دریابیم که ماهیت درونی‌مان به دنبال آرامش است. افکار عصبانی، مانند موج‌های دریا هستند. آنها زودگذرند و بخشی از شخصیت و هویت واقعی‌مان نیستند. پس اگر ما به آرامش درونی دست یابیم، قادر خواهیم بود از هیجاناتی مانند عصبانیت دور بمانیم..../ تحلیل : عصر ایران



ویدیو مرتبط :
موزیک ویدو آرام همدان و هیمنH2به نام چاوه ریتم کارگردان:آرام

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

خواص دارویی و آرام بخش ذرت






خواص ذرت

 


ذرت كه به فارسی بلال نیز نامیده می شود، گیاهی است یك ساله و یك پایه دارای ساقه ای راست كه ارتفاع آن تا چهار متر می رسد. ذرت گیاه بومی آمریكای مركزی و مكزیك است و از آنجا به نقاط دیگر دنیا راه یافته است . برگ های ذرت متناوب و دراز می باشد . گل های نر ذرت بصورت خوشه ای بوده كه مركب از سنبل های قرمز روشن می باشد . گل های ماده آن از 2 تا 4 گل تشكیل شده که در كنار برگ های ذرت قرار دارد .

 

 

غشایی كه روی بلال را می پوشاند، سبز رنگ می باشد . دانه های كروی شكل ذرت در اطراف محور مركزی بلال قرار گرفته اند . این دانه ها به رنگ زرد یا قهوه ای می باشند .

 

 

ذرت دارای ارزش غذایی فراوانی است، ولی بعلت نداشتن گلوتن ( ماده چسب مانند گندم ) قابلیت تهیه نان را ندارد . بنابراین برای تهیه نان ذرت ، آرد آن را با آرد سایر غلات مخلوط می كنند .

 

ذرت از نظر طب قدیم ایران سرد و خشك است .

 

 

سایر خواص آن عبارتند از :

 

 

- پماد ذرت خشك كننده زخم ها می باشد .

 

- ذرت غذای خوبی برای پیشگیری از سرطان است.

 

- استفاده مداوم از ذرت از پوسیدگی دندان جلوگیری می كند .

 

- روغن ذرت كلسترول خون را پائین می آورد .

 

- روغن ذرت برای درمان اگزما و بیماری های پوستی مفید است.

 

 

خواص درمانی كاكل ذرت

 

 

خواص کاکل ذرت

 


كاكل ذرت را قبل از رسیدن كامل میوه یعنی قبل از پژمرده شدن آن می چینند و به سرعت خشك می كنند . كاكل ذرت بعد از خشك شدن رنگ قهوه ای پیدا می كند .

 

 

برای درست كردن دم كرده كاكل ذرت ،‌مقدر 30 گرم از آ ن را در یك لیتر آب جوش ریخته و به مدت پنج دقیقه دم کنید .

 

 

- كاكل ذرت دارای مقدار زیادی پتاسیم است، به همین دلیل دم كرده آن ادرار آور است و آرام كننده دستگاه ادراری است .

 

 

- درد و ناراحتی های دستگاه ادراری را تسكین می دهد .

 

 

- سنگ مثانه ،‌التهاب و درد مثانه را از بین می برد .

 

 

- كاكل ذرت بطور كلی دستگاه ادراری را تمیز می كند .

 

 

به غیر از كاكل ذرت از برگ ، ریشه وساقه بلال نیز استفاده طبی به عمل می آید .

 

 

- جوشانده ساقه وسط بلال خونریزی بینی را بند می آرود.

 

 

- برای دفع سنگ مثانه از جوشانده برگ های ذرت استفاده كنید .

 

 

- جوشانده ریشه ذرت برای سوزش مجاری ادراری مفید است .

 

 

- جوشانده وسط ذرت درد شكم و معده را از بین می برد .

 

 

- در قدیم برای معالجه سوزاك از جوشانده ساقه بلال استفاده می كردند .