دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

هنرنمایی ماهی بند انگشتی +عکس



هنرنمایی ماهی بند انگشتی +عکس
عجایب دریا پایان پذیر نیستند و شگفتی های زیادی در اعماق آن وجود دارد که همچنان دست نخورده باقی مانده اند.
چندی پیش عکاس ژاپنی "یوجی اوکاتا" در حال عکسبرداری از ماهی های مختلف بود که متوجه دایره های شگفت انگیزی در کف دریا شد.
این دایره ها که به زیبایی و دقت طراحی شده بودند  باعث شد تا او کنجکاو شود و برای پیدا کردن راز این دایره ها از چند گروه تحقیقاتی درخواست کرد که همراه او به محل این دایره ها بیایند.

 ماهی بند انگشتی,عكس ماهی بند انگشتی,اخباری

 این شکل ها در عمق 25 متری از سطح آب قرار دارند و قطر هر کدام از آن ها نیز نزدیک به دو متر است همین موضوع باعث شد تا این دایره ها بیش از پیش اسرار آمیز شوند.
تیم های تحقیقاتی که از موسسه طبیعی ژاپن به این منطقه آمده بودند متوجه شدند که تمام این اشکال را یک ماهی بسیار کوچک و بند انگشتی تنها با حرکت بدن خودش ایجاد می کند.
محققان با بررسی رفتارهای این ماهی یافتند که او برای ایجاد یک فضا امن در برابر تخم هایش این دایره ها را ایجاد می کند و در مرکز این دایره نیز تخم ریزی می کند.

 ماهی بند انگشتی,عكس ماهی بند انگشتی,اخباری

ماهی بند انگشتی,عكس ماهی بند انگشتی,اخباری

ماهی بند انگشتی,عكس ماهی بند انگشتی,اخباری

 منبع:باشگاه خبرنگاران


ویدیو مرتبط :
ساختن عکس بند انگشتی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

قاتلان بند انگشتی +عکس



قاتلان بند انگشتی +عکس

بسیاری از ما فکر می کنیم حیوانات هر چه بزرگتر باشند کشنده تر خواهند بود در صورتی که این طور نیست و برخی مواقع موجودات کوچکی هستند که می توانند انسان ها را خیلی راحت از پای در بیاورند.

به گزارش گروه خواندنی های باشگاه خبرنگاران، طبیعت با حیوانات بزرگ و کوچکی پر شده است که هر کدام آن ها طبیعت خاص خود را دارند. برخی کوچولو سمی و کشنده برخی دیگر بزرگ اما بی ازار هستند. در میان جنگل های مختلف دنیا حیوانات بند انگشتی هستند که می توانند انسان ها را با یک حرکت از پای در آورند. این حیوانات شاید به نظر بی ازار باشند اما نباید تنها به ظاهرشان دقت کرد.
** عنکبوت های برزیلی

 قاتلان بند انگشتی

  در سال 2007 برای اولین بار وارد دنیای موجودات شناخته شده دنیا شدند که البته محکمترین تارها را در میان گونه عنکبوتی دنیا دارند. این عنکبوت همچنین با یک رکورد دیگر نیز وارد دنیا حیوانات شده است. عنکبوت برزیلی سمی دارد که می تواند انسان را تنها یک ساعت پس از نیش زدن بکشد. این عنکبوت بیشتر در میان شاخه های درخت موز دیده می شود که اندازه آن نیز در بالغ ترین حالت از 8 سانتی متر فراتر نمی رود.
** زنبور ژاپنی

 قاتلان بند انگشتی

  اگر از زنبورهایی که ممکن است دور شما بچرخند می ترسید پس حتما با دیدن زنبور ژاپنی سمته خواهید کرد. این زنبور که همیشه با لقب غول پیکر تعریف می شود می تواند تا 4 سانتی متر رشد کند سپس تنها نیش آن به اندازه زنبورهای معمولی خواهد بود. افرادی که توسط نیش این زنبور گزیده شوند دچار بیماری های عصبی شده و پس از چند ساعت فلج می شوند و سپس مرگ منتظر آن هاست. این زنبورها سالانه 20 تا 40 نفر را در ژاپن می کشند.
** حلزون دریایی

 قاتلان بند انگشتی

 به طور عجیبی حلزون دریایی یکی از سمی ترین موجودات دنیا است. این موجودات بندانگشتی که همیشه به خاطر آهسته بودنشان مورد تمسخر قرار می گیرند می توانند تا بیش از 100 نوع سم متفاوت تولید کنند. آن ها معمولا در میان شن و ماسه مخفی می شوند و تنها با مشاهده طعمه یا خطر سم را از بدنش رها می کند. ماهی ها به سرعت جانشان را از دست می دهند اما انسان ها هنوز 30 درصد شانس برای زنده ماندن دارند.
** مورچه های سرباز

 قاتلان بند انگشتی

 بزرگترین نمونه های پشتکار، تلاش و کوشش در میان جانواران هم می توانند بزرگترین قاتلان دنیا باشند. مورچه های سخت کوش شاید به تنهایی نتوانند یک انسان را از پای دربیاورند اما سم بدن آن ها به گونه ای است که باعث می شود تمامی مورچه های اطراف بوی آن را شنیده و به کمک مورچه اولی بروند. این مورچه ها به طور گروهی می توانند حتی باعث مرگ شود.
** عروس دریایی  Irukandji

 قاتلان بند انگشتی

  یکی از معروف ترین قاتلان بند انگشتی دنیا را می توانید در رودخانه امازون پیدا کنید. عروس دریایی " Irukandji " موجودی کوچکتر از یک سانتی متر است که در رودخانه به دنبال انسان ها می گردد. او میتواند از منافذ مختلف بدن وارد و به سرعت به جریان خون بپیوندد. این موچود کوچک درد بی امانی در بدن ایجاد می کند تا فرد از همین درد جانش را از دست بدهد. درد و سمی که او در بدن رها می کند 100 برابر بدتر از مار کبری است.

منبع:yjc.ir