دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

همه چیز را به نمایشگر تبلت تبدیل كنید



تبلت,نرم‌افزار Ubi Displays ,نمایشگرهای لمسی

همه چیز را به نمایشگر تبلت تبدیل كنید
دو دانشجوی دکترای دانشگاه لستر موفق به ساخت فناوری جدیدی شده‌اند که می‌تواند همه چیز را به یک رایانه تبلت تبدیل کند.
این سیستم معروف به «دستاورد بزرگ بعدی در فناوری خانگی» به مردم اجازه می‌دهد تا اجسام روزمره مانند یک پاکت نامه یا یخچال را با استفاده از یک پروژکتور، دوربین عمقی و یک رایانه شخصی به تبلت تبدیل کنند.
شرکت گوگل به قدری تحت تاثیر فناوری جان هاردی و کارل الیس 25 ساله قرار گرفت که اخیرا آنها را به مقر خود در کالیفرنیا برای یک نمایش دعوت کرده است.


نرم‌افزار Ubi Displays از یک پروژکتور، دوربین عمقی و رایانه شخصی برای ساخت نمایشگرهای لمسی چندمنظوره تعاملی در هر جا و روی هر چیز استفاده می‌کند.


این فناوری از یک وب‌کم فناوری پیشرفته استفاده کرده تصویری از یک آی‌پد، ساعت زنگی یا هرگونه دستگاه انتخابی را بر روی جسم می‌اندازد.این دوربین همچنین می‌تواند پیکسل‌ها را به رنگ‌های قرمز، سبز و آبی در کنار عمق دیده و جزئیات هر حرکت را به یارانه کاربر ارسال کند.


رایانه سپس از نرم‌افزار خود برای بررسی محل انگشت کاربر و فعالیت‌های آن در تصویر منتشر شده به منظور اجرای وظیقه مطلوب کاربر استفاده می‌کند.با این حساب، کاربر می‌تواند تختخواب خود را به یک اداره فناوری پیشرفته تعاملی تبدیل کرده و کار روزانه را بدون بلند شدن انجام دهد.


این دانشجویان قصد دارند کار خود را تجاری‌سازی کرده و توسط دانشگاه لستر پشتیبانی می‌شوند.این محققان که شرکت خود با عنوان اختراعات هاردی و الیس را برپا کرده‌اند، نسخه بتای جعبه ابزارشان را بطور آنلاین در دسترس قرار داده‌اند.

منبع:konjkav.com


ویدیو مرتبط :
تبدیل تلفن به تبلت با نمایشگر تاشو

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جایگاه تماشاچیان المپیك چگونه به یك نمایشگر ویدیویی غول‌پیكر تبدیل شد؟



در نمایشی حیرت انگیز در روز افتتاحیه المپیك 2012 لندن، تماشاچیان، از صحنه ناپدید شده و تنها یك نمایشگر عظیم ویدیویی كل ناحیه ورزشگاه را در خود گرفت.

به گزارش سرویس فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، این اثر در نتیجه 75 هزار و 500 پدال كوچك كه هر كدام شامل 9 چراغ پر قدرت بودند، ایجاد شده بود.

این تبلتها به صندلی‌های ورزشگاه متصل شده بودند تا یك نمایشگر نیروی انسانی را تشكیل دهند.

هر كدام از این چراغها برای نمایش رنگ دلخواه قابل برنامه‌ریزی بود كه به برگزارکنندگان اجازه داد تا تصاویر ویدیویی جالبی را با تشبیه هر چراغ به یك پیكسل در یك نمایشگر تلویزیون بسازند.

در این افتتاحیه، تماشاچیان جهانی به مشاهده صحنه‌های گوناگونی از یك پرچم عظیم اتحادیه گرفته تا امواج متحرك پرداختند.

شركت كریستال CG، سازنده فناوری این تصاویر، طیف وسیعی از تصاویر گرافیکی از جمله یك تصویر رایانه‌ای از تولد اینترنت تولید كرده است.

 جایگاه تماشاچیان المپیك چگونه به یك نمایشگر ویدیویی غول‌پیكر تبدیل شد

متخصصان در حال آزمایش نورافشانی تبلت‌های رنگی

بنابر اعلام این شركت، این اولین بار است كه تبلت‌های پیكسلی در چنین مقیاس بزرگی استفاده شده‌اند.

این سیستم همچنین در مراسم اختتامیه نیز مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

به گفته شركت تایت تكنولوجیز، سازنده پدال‌ها، این سیستم به 370 كیلومتر كابل كشی نیاز دارد.

نصب كلی سیستم با پنج متخصص و شش عضو محلی تنها 10 هفته به طول انجامید.

به دلیل طبیعت كاربرد این سیستم در طول هشت هفته رقابتهای المپیك، این چراغها به شكل دائمی نصب شدند و انتظار می‌رود در مراسم اختتامیه نیز مورد استفاده قرار گیرند.

تیمی از 50 طراح از شركت كریستال لندن این مفهوم را در 14 هفته بر روی نمایشگر آوردند. اولین آزمایشات در دهم ژوئیه(20 مرداد) در ورزشگاه المپیك انجام شد و آزمایش نهایی در آخرین تمرینات نمایش در هفته گذشته اجرا شد.

بیش از 70 دقیقه انیمیشن برای شكل كاسه‌ای مقعر این نمایشگر 360 درجه طراحی شده بود و به ادعای شركت سازنده تا لحظه آخر تقاضا برای محتویات بیشتر به تیم خلاق آن ارائه می‌شد.

جایگاه تماشاچیان المپیك چگونه به یك نمایشگر ویدیویی غول‌پیكر تبدیل شد؟,

پیكسلهای نوری قابل كنترل با رایانه مركزی برای نمایش نورهای مختلف

جایگاه تماشاچیان المپیك چگونه به یك نمایشگر ویدیویی غول‌پیكر تبدیل شد؟,

خوشامدگویی دیجیتالی در مراسم افتتاحیه المپیك 2012 لندن/ایسنا