دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

همه‌چیز درباره خانواده Xهای BMW +عکس


سری ایکس شرکت BMW جز سری های محبوب و جوان پسند این خودروساز آلمانی بوده که توانسته با طرح های شاسی بلند خود توجهات زیادی را به خود جلب کند.

بازارخبر: شرکت خودروساز آلمانی و محبوب BMW محصولات مختلفی را با توجه به سلیقه‌ها و علایق مشتریان خود طراحی و تواید می‌کند.

یکی از محبوب‌ترین گروه‌های تولید شده در شرکت BMW خودروهای شاسی بلند و نیمه شاسی آن است.

خانواده‌ای که به اصطلاح در سری X قرار می‌گیرند.

طبق پیش بینی‌هایی که توسط نشریه Autocar انجام شده شرکت BMW قصد دارد تا سال 2020 میلادی تنوع خودروهای مدل X خود را به 8 مدل با به روز رسانی‌های جدید برای مدل‌های معرفی شده برساند.

در ادامه با Xهای موجود و Xهای آینده آشنا خواهید شد.

BMW X1

نسل جدید BMW X1 از پلتفرم جدید ULK1 شرکت بی ام و بهره خواهد برد که در دو مدل دیفرانسیل جلو و دو دیفرانسیل عرضه خواهد شد. در حال حاضر مدل کنونی BMWX1 دارای موتور 2 لیتری با سیستم انتقال قدرت 8 سرعته بوده که می‌تواند 240 اسب بخار نیرو تولید کندو در عرض 7.9 ثانیه سرعت خودرو را به 100 کیلومتر در ساعت برساند.

همه‌چیز درباره خانواده Xهای ب‌ام‌و + تصاویر

همه‌چیز درباره خانواده Xهای ب‌ام‌و + تصاویر

BMW X2

این مدل مدت‌ها است که شایعه ساخت و تولید آن به گوش می‌رسد. پیش بینی می‌شود X2 تا سال 2020 میلادی با بهره گیری از پلتفرم جدید ULK1 مانند ایکس 1 تولید خواهد شد و از ترکیب کشیده مشابه سری 2 استفاده خواهد کرد. شایعات حاکی از آن است که طراحی ایکس 2 مشابه کوپه های اسپرت سه در BMW خواهد بود. بنابراین باید انتظار یک سقف با منحنی با کمان‌های بیرون زده گلگیر چرخ‌ها را داشت.

همه‌چیز درباره خانواده Xهای ب‌ام‌و + تصاویر

BMW X3

در سال 2017 BMW قرار است نسل سوم از مدل ایکس 3 خود را رونمایی کند. در حال حاضر جزئیاتی در مورد مشخصات و طراحی مدل جدید ایکس موجود نیست اما تجربه نشان می‌دهد که زبان طراحی BMW هواداران را غافلگیر خواهد کرد. جدیدترین مدل پایه ایکس 3 در حال حاضر دارای موتوری 2 لیتری با توان 240 اسب بخار است و حداکثر سرعت آن 210 کیلومتر بر ساعت است.

همه‌چیز درباره خانواده Xهای ب‌ام‌و + تصاویر

همه‌چیز درباره خانواده Xهای ب‌ام‌و + تصاویر

BMW X4

دومین اسپرت کوپه BMW با عنوان X4 اخیراً به بازار عرضه شده است اما پیش بینی می‌شود به زودی نسخه M آن نیز وارد بازار شود. ایکس 4 کنونی با دو مدل موتور 2 لیتری توربو I4 و 3 لیتری توربو I6 عرضه می‌شود.

همه‌چیز درباره خانواده Xهای ب‌ام‌و + تصاویر

همه‌چیز درباره خانواده Xهای ب‌ام‌و + تصاویر

BMW X5

نسل سوم ایکس 5 سال گذشته وارد بازار شد. پیش بینی‌ها نشان می‌دهد این مدل نیز درست مانند ایکس 4 در آینده ای نزدیک با نسخه M به بازار عرضه شود که نیروی خود را از موتور توربو 2 قولو 4.4 لیتری V8 تأمین می‌کند

همه‌چیز درباره خانواده Xهای ب‌ام‌و + تصاویر

همه‌چیز درباره خانواده Xهای ب‌ام‌و + تصاویر

BMW X6

نسل جدید BMW X6 با کد f16 که اخیراً وارد بازار شده است توانسته موفقیت سری‌های قبلی خود را تکرار کندو حتی از نظر آمار فروش نیز از مدل‌های قبلی خود پیشی بگیرد. این خودرو در واقع نمونه تغییر یافته مدل E71 X6 است که خیلی از فرمول همیشگی خود فاصله نگرفته است. ایکس 6 جدید قوی هیکل تر، عریض تر و تهاجمی تر از مدل‌های قبلی خود است.

همه‌چیز درباره خانواده Xهای ب‌ام‌و + تصاویر

همه‌چیز درباره خانواده Xهای ب‌ام‌و + تصاویر

BMW X7

ایکس 7 محصول جدید BMW خواهد بود که قرار است اواخر سال 2017 میلادی وارد بازار خودرو شود. طبق اعلام رسمی شرکت BMW در ساخت ایکس 6 از معماری جدیدی که BMW آن را معرفی کرده استفاده خواهد شد. این شاسی بلند جدید در بسیاری از مؤلفه‌های اصلی با دیگر اعضای خانواده X شباهت‌هایی خواهد داشت. طبق آمار بدست آمده شروع تولید آن در اواخر سال 2016 در کارخانه اسپارتنبورگ آغاز می‌شود. بسیاری معتقدند ایکس 7 پاسخ BMW به مرسدس بنز GL است.

همه‌چیز درباره خانواده Xهای ب‌ام‌و + تصاویر

BMW X8

هنوز خبری قطعی در مورد تولید این مدل از سری ایکس منتشر نشده است اما طراحیان به احتمال زیاد برگرفته از مدل X7 خواهد بود کارشناسان معتقدند در صورتی که طراحی و تولید X8 تأیید شود می‌توان آن را رقیبی برای آئودی Q8 که در آینده وارد بازار خواهد شد دانست.

همه‌چیز درباره خانواده Xهای ب‌ام‌و + تصاویر


ویدیو مرتبط :
چند عکس از خانواده های فروزنی^_^

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

i5، عضو جدید خانواده BMW +عکس


در سال‌های اخیر، همواره شایعاتی پیرامون فرزند بعدی خانواده i در بی‌ام‌دبلیو مطرح بوده است و بسیاری بر این عقیده بوده‌اند که خودرویی کاربردی به نام i5 نسخه بعدی این سری خواهد بود.

وب‌سایت پدال: یکی از مدیران اجرایی بی‌ام‌دبلیو تولید خودرو الکتریکی i5 را تأیید کرد. در سال‌های اخیر، همواره شایعاتی پیرامون فرزند بعدی خانواده i در بی‌ام‌دبلیو مطرح بوده است و بسیاری بر این عقیده بوده‌اند که خودرویی کاربردی به نام i5 نسخه بعدی این سری خواهد بود. سرانجام، یکی از مدیران اجرایی بی‌ام‌دبلیو تأیید کرد که چنین خودرویی در حال ساخت است و البته اطلاعات کمی نیز درباره این محصول جدید ارائه داد.

i5، عضو جدید خانواده BMW

هنریک وندرز، رئیس بخش محصولات گروه i در بی‌ام‌دبلیو، در گفتگو با وب‌سایت Car and Driver اظهار داشت که خودرو i5 همانند i3 کوچک برقی خواهد بود و یک شارژر احتراقی داخلی به‌عنوان یک آپشن برای این محصول جدید در نظر گرفته شده است. البته در دوره‌ای شایع شده بود که i5 نیز از سیستم قدرتمند هیبرید پلاگین که در i8 به کار گرفته‌شده است استفاده خواهد کرد؛ اما صحبت‌های هنریک وندرز با این موضوع در تضاد است.

i5، عضو جدید خانواده BMW

وندرز توضیح داد که در چند سال آینده و تا زمانی که گنجایش باتری‌ها و ساختمان شارژ آن‌ها به سطحی برسد که نگرانی‌ها در مورد برد حرکت این نوع خودروها را برطرف کند، همچنان از شارژرهای احتراقی استفاده خواهد شد. وی اظهار کرد که برد حرکتی i3 برای طی مسافت‌های درون‌شهری و به‌عنوان خودروی دوم یا سوم برای مشتریان، قابل‌تحمل است؛ درحالی‌که i5 قرار است به‌عنوان خودروی اصلی و خانوادگی مشتریان مورداستفاده قرار بگیرد؛ بنابراین برد حرکتی خودرو باید قابل‌مقایسه با خودروهای دیزلی باشد.

i5، عضو جدید خانواده BMW

وندرز نگفت که چه موقع i5 رسماً معرفی می‌شود و یا اینکه به چه صورتی خواهد بود. در مورد این محصول جدید ما شایعات متنوعی شنیده‌ایم. از مینی ون و سدان گرفته تا SUV. محتمل‌ترین حدس‌ها در مورد i5 این است که این خودرو نمونه بزرگ‌تر i3 خواهد بود و ظاهر آن شاید ترکیبی از ظاهر برادرانش در این خانواده است. چیزی که ما می‌دانیم این است که بی‌ام‌دبلیو از فیبر کربن پلیمری تقویت‌شده برای بدنه و از آلومینیوم برای شاسی خودرو جدید خود استفاده خواهد کرد.

i5، عضو جدید خانواده BMW