دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

هفت نکته عجیب درباره اینترنت



 

 

 

 

 

هفت نکته عجیب درباره اینترنت

 

اینترنت، این پدیده ای که تمام زندگی ما رو در بر گرفته، و شاید کمتر از 10 سال باشه که وارد زندگی ما شده باشه ولی تونسته تمامی کارها و رفتار ما رو تحت تاثیر قرار بده. در زیر با 7 مورد از عجایب این دنیای عجیب آشنا میشیم !

 


1-اولین دامنه ی ثبت شده دات کام

فکر میکنید چقدر دامنه ی مختلف تو دنیا هست ؟ فکر میکنید 10 سال پیش چقدر بوده ؟ یا 20 سال پیش چندتا بوده ؟ اصلا 20 سال پیش هیچ دامنه ای وجود داشته ؟ مسن ترین دامنه ی دات کام ثبت شده دامنه ی سایت Symbolics.com . شرکت سیمبولیکس دامنشونو در ماه مارس سال 1985 ثبت کردند و مسن ترین و اولین دامنه ی دات کام ثبت شده است !

 

 

2-اولین دامنه ی یک سوپر استار

واقعا پیش بینی این نکته در 15 سال پیش که آنیده ی دنیا دست اینترنت خواهد بود کار سختی بوده. David Bowie اولین سوپر استاری بود که دامنه ای رو به اسم خودش ثبت کرد و سایت شخصی ای برای خودش افتتاح کرد.

 

 

3-سنگین ترین سایت دنیا

World larget website

سایت 28Fields ادعا میکنه که سنگین ترین سایت دنیا رو داره ! اگه به صفحه ی اول این سایت برید این سایت ادعا کرده که با یک اینترنت پرسرعت لود شدن این سایت چیزی در حدود 120 روز طول میکشه ! من که همچین زمانی رو صرف این سایت نمیکنم ، ولی اگه کسی از شما خواست تا آخرش بره به منم بگه این سایت در باره ی چیه !

همچنین این سایت هم از نظر ارتفاع، بلند ترین سایت اینترنته که چیزی در حدود 18 کیلومتر ارتفاع داره !

 

 

4-صفحه ی 404

این صفحه که تقریبا اکثر سایت ها و وبلاگ ها اون رو دارند، یکی از پر بازدید ترین صفحات اینترنته. این ارور هنگامی بروز میکنه که لینک مورد نظرمون در دسترس نباشه و یا پاک شده باشه. اگه دلتون میخواد بدونین که چرا این صفحه 404 نام گرفته این پست رو بخونیدو البته شماره های دیگه ای هم نظیر 403 و 303 و 302 و 301 برای بقیه ارورها وجود داره ولی صفحه ی 404 معروفترینشونه.

 

 

5-مرورگر نت اسکیپ

شاید این مورد جزو عجایب خود اینترنت نباشه ولی تونست مسیر رسیدن به اینترنت رو متحول کنه. این مرورگر در سال 94 نوشته شد و به عنوان یک برنامه برای کامپیوتر های خانگی مورد استقبال قرار گرفت. استفاده از مرورگر نت اسکیپ رو به افزایش بود که در سال 95 مایکروسافت با انتشار اینترنت اکسپلورر و همراهی آن با ویندوز این دو شرکت را وارد نبردی جدی کرد. ولی از آنجایی که IE همراه با ویندوز ارائه میشد، جای نت اسکیپ رو گرفت و کم کم باعث ورشکستگی این شرکت شد. هرچند که مدتهاست که دیگه نت اسکیپ منشتر نمیشه ولی راه رو برای مرورگر دوست داشتنی فایرفاکس بازکرد.

 

 

6- جوایز وبی

Webby Awards

یادمه 6-7 سال پیش که اینترنت هنوز خیلی وارد زندگیمون نشده بود، همیشه از سایتهایی که توی مجله ی کامپیوتر به عنوان برنده ی جایزه وبی معرفی می شنیدم بازدید میکردم و از همون موقع هم با این سایت آشنا شده بودم. جوایز وبی از سال 1996 هر ساله به تعدادی سایتها در زمینه های مختلف تعلق میگیره. و در هر زمینه هم 2 سایت برنده میشه، یکی به انتخاب اعضا آکادمی وبی و یکی هم به انتخاب مردم.

 

 

7-Google

اگه بخواهیم حتی یه لیست 1 عضوه هم از عجایب اینترنت درست کنیم، اون یه دونه عضو فقط میتونه گوگل باشه. فقط یه لحظه اینترنت رو بدون گوگل تصور کنید : فاجعه ! گوگل چیزهایی رو به ما داده و کارهایی رو برای ما آسون کرده که حتی ما تصورش هم نمیکردیم. اینترنت بدون گوگل مثل زندگی کردن بدون آب خوردنه !

 


ویدیو مرتبط :
5 نکته مهم استفاده از اینترنت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

25 نکته برای مقاله نویسی در اینترنت



 

25 نکته برای مقاله نویسی در اینترنت

 

مقالاتی كه حاوی اطلاعات باارزش هستند و دستورالعمل های خاص ارائه می دهند، عموماً مورد استقبال قرار می گیرند و خوانندگان فراوانی دارند. در اینجا چند نكته در مورد نوشتن مقاله در وب را یادآور می شویم.

1- این نكته را بپذیرید كه نوشتن مقاله در دنیای آنلاین با نوشتن مقالات چاپی تفاوت دارد. زیرا افراد عادت دارند كه هنگام خواندن مقالات وب تنها مطالب را مرور كنند. صفحه را به سرعت حركت می دهند و تنها به دنبال نكات كلیدی هستند.

 

2- به مخاطبین مورد نظر خود فكر كنید و برای آنها مطلب بنویسید.

 

3- برای مقاله خود یك عنوان جذاب انتخاب كنید كه توجه افراد را سریعاً به خود معطوف كند و آنها را به خواندن مقاله مشتاق كند.

 

4- عنوان مقاله باید كوتاه نگه داشته شود، اما در انتخاب تیترهای داخلی آزادی بیشتری دارید. با دقت آنها را انتخاب كنید تا در لحظه خواننده را جذب خود كنند.

 

5- در نوشتن مقاله دقت كنید و حرفه ای عمل كنید. در مورد موضوعاتی كه از آنها اطلاع كامل دارید، مطلب بنویسید. هیچ مطلبی را به طور اتفاقی و بدون پشتوانه علمی در مقالات خود نیاورید.

 

6- پاراگراف های مقاله باید كوتاه باشند.

 

7- مقدمه چینی نكنید و به سرعت به نكته اصلی نزدیك شوید.

 

8- روی اطلاعات با ارزش برای مخاطبین خود تكیه كنید.

 

9- اصل اختصار را رعایت كنید. اکثر مردم مایلند به سرعت اطلاعات را دریافت كنند و معمولاً زمان محدودی دارند.

 

10- در نوشته خود از كلمات اضافه یا هم معنا استفاده نكنید و مقاله را در حد 1500 كلمه نگه دارید. اكثر اشخاصی كه مقالات عالی را برای قرار دادن در سایت خود خریداری می كنند، طرفدار مقالات بین 500 تا 2000 كلمه هستند. به صورت اجمالی سخن بگوئید. اختصار نشان دهنده باارزش بودن نوشته است.

 

11- در متن مقاله از علامت تعجب (!) برای جلب توجه خواننده به بخش های خاص استفاده كنید.

 

12- از تظاهر پرهیز كنید. خودتان باشید تا مقاله شما واقعی به نظر برسد.

 

13- از نكات طنزآمیز استفاده كنید. مردم حتی وقتی در حال دریافت اطلاعات در مورد مسائل كاملاً جدی هستند، مایلند استراحت كوتاهی داشته باشند و قدری بخندند.

 

14- از درون خود برای نوشتن كمك بگیرید. سخنان بی تكلف بیشتر به دل می نشیند. تنها كافیست كه جملات را مرتب و به هم متصل كنید.

 

15- راستگو و امین باشید و از مطالب دیگران در مقاله خود استفاده نكنید. این كار نوعی دزدی است. پس خودتان برای نوشتن مطالب تلاش كنید و اگر از سخنان یا ایده های شخص یا مقاله دیگری استفاده كردید، حتماً نام او را در كنار مطلب آورده شده، ذكر كنید و از او تشكر كنید.

 

16- متواضع باشید و تصور نكنید كه خوانندگان در سطحی پایین تر از شما قرار دارند.

 

17- از شماره گذاری و بخش بندی در مقاله خود برای مرتب كردن مطالب استفاده كنید. به این ترتیب دنبال كردن مطلب برای خواننده ساده تر خواهد بود.

 

18- اطلاعات شخصی خود را در انتهای مقاله قرار دهید. مطمئن شوید كه این اطلاعات برای دسترسی آسان به شما كافی هستند. این بخش یك تبلیغات مجانی برای شما خواهد بود.

 

19- در انتهای مقاله پیشنهادی را برای خوانندگان در نظر بگیرید مثل ارسال مطلبی خاص به آدرس پست الكترونیك آنها. به این ترتیب لیستی از افراد علاقه مند را خواهید داشت كه بعدها می توانید در بخش بازاریابی خود از آنها استفاده كنید.

 

20- قبل از قرار دادن مقاله روی وب تمام لینك های موجود در آن را چك كنید.

 

21- مقاله خود را از طریق سیستم های پاسخگوی خودكار منتشر كنید.

 

22- مقاله را با یك جمله یا پیام تاثیرگذار به اتمام برسانید. آخرین جمله و پاراگراف شما باید خلاصه ای از تمام مقاله باشد و به نحوی خواننده را تشویق كند كه از همین حالا نكات گفته شده را اجرا كند.

 

23- نهایتاً مقاله خود را دوباره چك كنید تا كلمات ناهماهنگ یا اشتباهات املایی در آن وجود نداشته باشد. در واقع شما ویراستار مقاله خود هستید.

 

24- مطمئن شوید كه مقاله روند و جریان مناسبی دارد و مطالب به هم پیوسته و مرتب قرار گرفته اند.

 

25- دوباره خوانی و دوباره خوانی تا جایی كه مطمئن شوید كه همه چیز درست است.

برای نوشتن مقاله "بهترین ها را انجام دهید و منتظر عالی ترین ها باشید."

منبع:tarfandestan.com