دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

هشت فن‌آوری پیشرو که دنیا را تغییر داد + تصاویر




 اخبار بین الملل - هشت فن‌آوری پیشرو که دنیا را تغییر داد + تصاویر

بی‌گمان همواره در تاریخ مخترعان و فن‌آوری‌هایی را می‌توان سراغ گرفت که به گونه‌ای دنیا را در زمان خود تغییر داده‌اند. این اختراعات و فن‌‌آوری‌های پیشرو اما در ‌یک قرن اخیر بیش از همیشه خودنمایی کرده‌اند،‌ به ویژه آنکه از این یازده تکنولوژی، به ‌بر‌ترین و پیشرو‌ترین فن‌آور‌ی‌های تاریخ یاد می‌کنند.

به گزارش «تابناک» در زیر ‌خلاصه‌وار شما را با هشت فن‌آوری پیشرو که به باور مؤسسه MacRobert به عنوان یازده تکنولوژی که دنیا را تغییر داده‌اند، آشنا می‌سازیم.

۱ ـ هواپیمای Harriet: در سال ۱۹۶۹ شرکت‌های Freeman و Fox بدنه و ساختاری غول‌پیکر را برای موتور رولز رویس و Severn Bridge طراحی کردند تا هواپیمای Harriet نخستین فن‌آوری پیشرو قرن متولد شود.

اخبار,اخبارعلمی,فن‌آور‌ی‌ها

 

۲- CT Scanner: در سال ۱۹۷۱ یک مهندس انگلیسی با نام «گودفری هونسفیلد» نخستین دستگاه CT Scanner را برای عکسبرداری از مغز طراحی کرد. هفت سال بعد، وی نایل به دریافت جایزه نوبل نیز شد. دستگاه CT Scanner را‌ رنسانس در رادیولوژی تلقی می‌کنند که از زمان اختراع تا کنون، جان میلیون‌ها ‌تن را نجات داده است.

اخبار,اخبارعلمی,فن‌آور‌ی‌ها

 
۳ – CRT یا Continuously Regenerated Trap: این فن‌آوری به کامیون‌ها و اتوبوس‌های دیزل این اجازه را می‌دهد ‌آلودگی که از موتورهای آن‌ها به راه می‌افتد، کنترل کنند. این ابزار توسط «جانسون ماتی» در سال ۲۰۰ طراحی شد.

 

اخبار,اخبارعلمی,فن‌آور‌ی‌ها

 

۴ ـ تکنولوژی CDT: در سال ۱۹۸۹ محققان ‌دانشگاه کمبریج دریافتند، اگر جریان الکتریکی را از میان برخی خواص پلیمری بگذرانند، آن‌ها به دیود‌های نورانی تبدیل می‌شوند؛ بنابراین، Cambridge Display Technology در سال ۱۹۹۲ تجاری‌سازی شد و اکنون در نسل جدیدی از پنل‌ها به کار گرفته می‌شود.

 

اخبار,اخبارعلمی,فن‌آور‌ی‌ها


۵ ـ اسکنر Optos PLC: «داگلاس اندرسون» پس از آنکه فرزندش ناباورانه بینایی یکی از چشم‌هایش را از دست داد، این اسکنر لیزری را برای تشخیص بیماری‌های نادر چشمی در سال ۲۰۰۶ اختراع کرد. هم‌اکنون این ابزار در ۶۵۰۰ نقطه ‌سراسر جهان مورد استفاده است.

اخبار,اخبارعلمی,فن‌آور‌ی‌ها

 
۶ ـ i-LIMB Hand: در واقع i-LIMB Hand همانند یک دست واقعی عمل می‌کند. فن‌آوری اصلی به کار رفته در این ابزار، مربوط به وضعیت Multi-Articulating در انگشتان آن می‌شود که اجازه می‌دهد، دقیقا همانند انگشتان واقعی عمل کنند. این دست توسط تیمی برجسته از محققان و دانشمندان علم پزشکی و الکترونیک و رایانه در سال ۲۰۰۸ طراحی شده است.

اخبار,اخبارعلمی,فن‌آور‌ی‌ها

 
۷ ـ مکعب آب ppپکن: رقابت‌های شنای المپیک ۲۰۰۸ پکن در محلی برگزار شد که به دلیل تکنولوژی به کار ر‌فته در ساخت آن، یکی از اختراعات پیشرو لقب گرفته است. در طراحی این ساختمان مکعب، مفاهیم Virtual Prototyping به کار گرفته شده که پس از خود، رهیافتی جدید ‌در طراحی پیش گذاشت.

اخبار,اخبارعلمی,فن‌آور‌ی‌ها


۸ ـ BGAN: در سال ۲۰۱۰ شرکت Inmarsat اقدام به پایه‌گذاری BGAN یا Broadband Global Area Network کرد که شبکه نسل سوم اینترنت یا ۳G را ارائه نمود. از این سرویس بعدا ‌بسیاری از شبکه‌های تلویزیونی ‌استفاده کردند.
 

اخبار,اخبارعلمی,فن‌آور‌ی‌ها

 

 اخبار علمی - تابناک


ویدیو مرتبط :
فن آوری های در حال تغییر جهان ما

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

هشت چیز که تاریخ آنها را تغییر نداد + تصاویر



خبرهای گوناگون , اینترنت , موبایل

صد سال پیش مردم دنیای متفاوتی از ما داشتند، دنیایی که روزنامه تنها راه با خبر شدن از دنیای اطراف بود و خبری از اینترنت و موبایل نبود، اما دنیا به ناگاه تغییر کرد با این حال تاریخ خیلی چیزها را تغییر نداد.

صد سال پیش مردم دنیای متفاوتی از ما داشتند، دنیایی که روزنامه تنها راه با خبر شدن از دنیای اطراف بود و خبری از اینترت و موبایل نبود، اما دنیا به ناگاه تغییر کرد با این حال تاریخ خیلی چیزها را تغییر نداد

خبرهای گوناگون , اینترنت , موبایل

هنوز هم برای تماس با تلفن مانند صد سال پیش باید گوشی را مقابل گوش و دهان گرفت و شماره گیری کرد.

خبرهای گوناگون , اینترنت , موبایل

طرز کار تفنگها هم تغییر عمده ای نداشته و تنها دقیق تر و قوی تر شده اند

خبرهای گوناگون , اینترنت , موبایل

اتوی امروزی تنها چند چراغ بیش از اتوهای صد سال پیش داد و به جای ذغال با برق کار می کند

خبرهای گوناگون , اینترنت , موبایل

لامپهای حبابی هنوز برای روشن کردن محیط از گداخته شدن یک فلز نور تولید می کنند

خبرهای گوناگون , اینترنت , موبایل

چهار چرخ از سال پیش همیشه زیر ماشین ها بوده و آنها هنوز پرواز نکرده اند.

خبرهای گوناگون , اینترنت , موبایل

از صد سال گذشته تا امروز هم اگر باد نمی‌وزید این قایق در جایش ثابت می‌ماند و روی موجها بازی می‌کرد. شاید امروز تنها دکلش جای چوب از فایبر گلاس باشد

خبرهای گوناگون , اینترنت , موبایل

قطار ها هنوز روی ریل‌ها راه می‌روند، روی همان ریل‌هایی که از صد سال پیش تغییری نکرده و ثابت باقی مانده‌اند

خبرهای گوناگون , اینترنت , موبایل

اگر چه امروز کتاب‌های الکترونیک آمده اما کتاب کاغذی تقریبا هیچ تغییر عمده‌ای نکرده و همان شکل سابق را دارد.../فارس