دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

هر فضایی را به کنفرانس تلفنی تبدیل کنید



هر فضایی را به کنفرانس تلفنی تبدیل کنید
یک شرکت فناوری اقدام به ارائه یک دستگاه اسپیکرفن بلوتوث کرده که صدا را با کیفیت بالا به افرادی که همواره در جستجوی صدای بهتر هستند اما در حرکت به سر می برند ارائه کرده است.
کریس شولتز مدیر بازاریابی شرکت فناوری "جبرا" که این اسپیکرفنهای بلوتوث را ارائه کرده گفت: این شرکت به دنبال دستگاه های روی میزی دارای قابلیت اتصال بلوتوث است و همواره می خواهد که دستگاه هایی با قیمتهای ارزان قیمت ارائه کند.
راه اندازی این اسپیکرها که اندازه آن کمی بیشتر از 12 سانتی متر است کمتر از 5 دقیقه طول می کشد. این دستگاه های شبیه سی دی دربرگیرنده 8 دکمه در بالا از جمله دکمه کم و زیاد کردن و بی صدا کردن است.
این شرکت که خود را یکی از پیشگامان گجتهای تلفنهای هوشمند می داند، درحال حاضر 30 درصد از بازار اسپیکرفنهای یو اس بی جهانی را در اختیار قرار دارد.

دستگاه اسپیکرفن بلوتوث,اسپیکرفنهای یو اس بی

براساس اعلام این شرکت، اسپیکرفن بلوتوث با عنوان " اسپیک 510" برای افراد حرفه ای طراحی شده که هر روز به صدای با کیفیت نیاز دارند، این افراد با استفاده از این اسپیکرها می توانند به تماس تلفنی و همچنین انجام کنفرانس تلفنی بپردازند.
اسپیکرفن های دارای کابل با قیمت 150 دلار برای تلفنهای هوشمند و تبلت از طریق بلوتوث عرضه می شود و مدل جدید آنها که از آن با عنوان "اسپیک 510+" یاد می شود، از ماه مارس با قیمت 180 دلار عرضه خواهد شد.
این دستگاه های جانبی دارای باطریهای قابل شارژ هستند که انرژی آن توسط یو اس بی تأمین می شود.
این اسپیکرفنها با یک تلفن هوشمند و یا یک تبلت جفت می شود و زمانی که تلفن یک تماس دریافت می کند، دستگاه زنگ می زند و تلفن را می توان با استفاده از یک دکمه پاسخ گفت.
این شرکت اعلام کرده است که آنچه دستگاه " اسپیک 510" را از سایر محصولات بازار متمایز می کند، قابل حمل بودن و عدم نیاز به آداپتور است.
براساس اظهارات مدیر جبرا در آمریکای شمالی، این دستگاه می تواند هر فضایی را به یک سالن کنفرانس تبدیل کند. نیروی دستگاه های موبایل با سرعت درحال رشد است و نیازمند فناوری است که آنها را سودمند تر جلوه دهد..../mehrnews.com


ویدیو مرتبط :
بازتاب کنفرانس اپل، و کاوشگر فضایی New Horizons

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رؤیای بازیابی راکتهای فضایی به واقعیت تبدیل شد



اخبار , اخبار علمی, راکت فضایی

یک شرکت خصوصی پرتابهای فضایی دست به کار بزرگی زد و با پرتاب و فرونشاندن موفقیت آمیز راکت فضایی خود برای همیشه تاریخ ساز شد.

شرکت Blue Origin حالا می تواند ادعا کند که ایده استفاده چندین و چند باره از راکتهای فضایی با هدف به حداقل رساندن هزینه پرتابها امکانپذیر است.

 

این راکت توسط موتور قدرتمند BE-۳ که ساخت همین شرکت است ساعاتی پیش (۲۰ و ۵۱ دقیقه سه شب شب به وقت تهران) به فضا پرتاب شد و این درحالی بود که کپسول فضایی New Shepard را نیز با خود حمل می کرد.

 

اندکی پس از پرتاب، راکت از کپسول فضایی جدا شد و با موفقیت فرود عمودی به زمین را انجام داد. این درحالی است که در گذشته راکتهای فضایی پس از پرتاب و جدا شدن از کپسول فضایی، مانند تکه سنگ بی ارزشی در گوشه ای از اقیانوس سقوط می کردند که بدین ترتیب صرف هزینه های هنگفت برای پرتاب محموله ها به فضا اقدامی اجتناب ناپذیر بود.

 

اخبار , اخبار علمی, راکت فضایی

فرود موفقیت آمیز راکت فضایی شرکت Blue Origin

 

اما در این پرتاب تاریخی، راکت شرکت Blue Origin نه تنها بی هدف در آسمان رها نشد بلکه توسط کنترل کننده های زمینی به خوبی هدایت شد تا بر روی سکوی مخصوصی فرود آید. در حین فرود، موتورهای راکت بار دیگر فعال شدند تا عملیات فرود به آرامی و بدون وارد آمدن لطمه ای به ساختار راکت انجام شود.

 

«جف بزوس» میلیاردر معروف و بنیانگذار شرکت Blue Origin که در عین حال به عنوان مدیرعامل شرکت آمازون نیز شناخته می شود اعلام کرد: این موفقیت بزرگ مهر تأییدی بود بر طراحی و ساختار درست آنچه که ما ساخته ایم.

 

در این پرتاب آزمایشی، کپسول New Shepard نیز به اوج ارتفاع مورد نظر یعنی ۱۰۰.۵ کیلومتر رسید و این درحالی بود که سرعت خیره کننده ۳.۷۲ ماخ را هم به ثبت رساند که این به معنای رسیدن به سرعت ۳.۷۲ برابری سرعت صوت یا ۴۵۹۳ کیلومتر بر ساعت.

 

بزوس در جمع خبرنگاران نیز حاضر شد و افزود: تا آنجاکه داده های ثبت شده ما نشان می دهند همه چیز بر اساس برنامه ریزیهای قبلی صورت گرفته و راکت برای پرتاب و پرتابهای بعدی آماده است.

 

اخبار , اخبار علمی, راکت فضایی

فرود موفقیت آمیز کپسول فضایی New Shepard

 

وی همچنین خاطرنشان کرد که سیستم هیدرولیک راکت که چند روز پیش در حین پرتاب دچار نقص فنی شد، این بار و بدون کوچکترین مشکلی عمل کرد.

 

راکت در حین بازگشت به زمین و پیش از فرود عمودی با استفاده از ۸ ترمز کششی به سرعت ۶۲۲ کیلومتر بر ساعت رسید. این سرعت بازهم کاهش یافت، به طوریکه در آستانه فرود موتور BE-۳ آن بار دیگر فعال شده تا در نهایت راکت تاریخ ساز Blue Origin با سرعت ۷.۱ کیلومتر بر ساعت بر روی نقطه از پیش تعیین شده فرود آید. کپسول New Shepard که در آینده برای اعزام انسان یا حمل محموله ها به فضا به کار گرفته خواهد شد نیز توسط چتر نجات فرود بی خطری داشت.

 

موفقیت شرکت Blue Origin درحالی رقم خورده است که پیشتر «الون ماسک» مالک ثروتمند شرکت اسپیس ایکس بارها تلاش کرد تا راکت Falcon ۹ را به طریقی مشابه بازیابی کند اما تلاشهای شرکتش یعنی SpaceX هر بار به شکست منجر شد.

 

اکنون Blue Origin نام خود را در تاریخ به عنوان نخستین شرکت خصوصی در عرصه توسعه اکتشافات فضایی ثبت می کند که توانسته راکتی را به فضا پرتاب و با بازیابی آن شرایط را برای استفاده چند باره از آن فراهم سازد.
اخبار علمی - مهر