دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

هدفون های Beats، بی کیفیت اما گران و پرفروش


به ندرت پیش می آید که در قطار، هواپیما یا در حال پیاده روی باشید و یکی از همین هدفون های بیتس با لوگوی نمادین «b» را نبینید.

وب‌سایت دیجیاتو: به ندرت پیش می آید که در قطار، هواپیما یا در حال پیاده روی باشید و یکی از همین هدفون های بیتس با لوگوی نمادین «b» را نبینید.

این شرکت در حوزه بازاریابی بسیار موفق عمل کرده و به همین خاطر موفق شده که با تولید هدفون هایش سهم قابل توجهی از بازار این محصولات را به خود اختصاص دهد.

هدفون های Beats، بی کیفیت اما گران و پرفروش

اما آیا کیفیت این دستگاه ها به قدری هست که کاربران را مجاب به پرداخت قیمت نجومی ۱۹۹ دلاری کند؟

حقیقت این است که هدفون های Beats by Dre کیفیت پایینی دارند و به خاطر طراحی خاصشان مستعد شکستن هستند. شرکت سازنده در هر کجا که توانسته در هزینه های خود صرفه جویی کرده و با بکارگیری ترفندهایی، محصولی در ظاهر عالی و با کیفیت را به کاربرانش ارائه کرده است.

استفاده از قطعات فلزی برای افزایش وزن

هدفون های Beats، بی کیفیت اما گران و پرفروش

یکی از نکات مهم در رابطه با هدفون های سولوی این شرکت سنگینی و حس قابل توجهی است که در هنگان به دست گرفتن آنها احساس می شود. کمی سنگینی، نوعی حس محکم بودن، دوام داشتن و ارزشمندی را به یک کالا می بخشد و یکی از روش ها برای ایجاد این حس، کاربرد قطعات فلزی برای اضافه کردن وزن به دستگاه است.

در این هدفون ها، ۳۰ درصد از وزن دستگاه از چهار قطعه کوچک فلزی حاصل می شود که صرفا برای سنگین شدن هدفون در داخل بدنه قرار گرفته اند.

دو قطعه بزرگ تری که روی ترازوی سمت راست مشاهده می کنید از روی ریخته گری شده تهیه گردیده اند. این قطعات شبیه به آنهایی هستند که از طریق قالب گیری تهیه می شوند منتها هزینه تولیدشان پایین تر است و دوام کمتری هم دارند.

اما نکته جالب در اینجا آن است که دو قطعه بزرگ روی ترازوی سمت راست نمونه قرینه همدیگر نبوده و در اصل یکی هستند. این یعنی، برای تولید آنها تنها به یک ابزار نیاز خواهد بود و در نتیجه هزینه طراحی ابزارها نیز کم می شود. از طرفی چون تعداد قطعا منحصر بفرد و تک در داخل هدفون با این کار کم می شود، فرایند سر هم کردن دستگاه نیز آسان تر خواهد بود.

حداقل میزان استفاده از پیچ

هدفون های Beats، بی کیفیت اما گران و پرفروش

پیچ ها قطعاتی ارزان قیمت هستند اما بستنشان دشوار است و به همین خاطر، تقریبا همه قطعات به کار رفته در این هدفون ها به یکدیگر چسب یا چفت شده اند و به ندرت از پیچ برای اتصالشان استفاده شده.

در نهایت این هنر طراحان شرکت مورد بحث است که وارد عمل شده و از محصولی که صرفا ۱۶٫۸۹۲ دلار تمام می شود، کالایی می سازد که با قیمتی بیشتر از ۱۹۹ دلار به فروش می رود.
جدولی که در بالا مشاهده می کنید لیستی از کلیه قطعات به کار رفته در ساخت این هدفون ها را به همراه قیمت آنها نشان می دهد که مجموعا 16.892 دلار تمام می شود و این در حالی است که قیمت تمام شده برای مشتری ها بیش از 12 برابر این میزان است.

هدفون های Beats، بی کیفیت اما گران و پرفروش

جدولی که در بالا مشاهده می کنید لیستی از کلیه قطعات به کار رفته در ساخت این هدفون ها را به همراه قیمت آنها نشان می دهد که مجموعا ۱۶٫۸۹۲ دلار تمام می شود و این در حالی است که قیمت تمام شده برای مشتری ها بیش از ۱۲ برابر این میزان


ویدیو مرتبط :
هدفون beats studio

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

فهرست گران‌ترین و پرفروش‌ترین کنسروها


غذاهای آماده و کنسروی که اخیرا تنوع و فراوانی بیشتری پیدا کرده و متقاضیان خاص خود را هم دارند، قیمتشان تا 27 هزار تومان هم پیش رفته است اما با این حال، در ماه‌های اخیر ثبات بازار داشته‌اند.

خبرگزاری ایسنا: غذاهای آماده و کنسروی که اخیرا تنوع و فراوانی بیشتری پیدا کرده و متقاضیان خاص خود را هم دارند، قیمتشان تا 27 هزار تومان هم پیش رفته است اما با این حال، در ماه‌های اخیر ثبات بازار داشته‌اند.

خوراکی‌های کنسروی در ماه‌های اخیر تغییر قیمتی نداشته‌اند و در میان انواع کنسروهای غذایی، تن ماهی که به طور متوسط 5500 تومان عرضه می‌شود، بیشترین مصرف را در میان انواع کنسروها دارد.

همچنین کنسرو خوراک لوبیا ساده و خوراک عدسی که به ترتیب به طور متوسط 3500 و 3000 تومان فروخته می‌شوند، جزو کنسروهای خوراکی پرمصرف هستند.

به گفته فروشندگان، به طور کلی به دلیل بالا بودن قیمت انواع کنسروهای غذایی، میزان تقاضای این مواد غذایی چندان قابل توجه نیست؛ هر چند که اخیرا غذاهای آماده در انواع و اقسام خورش‌ها و حتی آبگوشت و کله‌پاچه هم در بازار مصرف عرضه می‌شود و روز به روز بر تنوع‌ و فراوانی‌شان افزوده می‌شود.

انواع کنسرو

وزن

قیمت

لوبیا ساده

500 گرمی

3500 تومان

لوبیا با قارچ

500 گرمی

4800 تومان

خوراک عدسی

500 گرمی

3000 تومان

ذرت

500 گرمی

3500 تومان

لوبیا سبز

500 گرمی

2900 تومان

مایه ماکارونی

500 گرمی

3500 تومان

کنسرو سبزیجات

500 گرمی

3500 تومان

خوراک بادمجان

500 گرمی

3200 تومان

خورشت قورمه سبزی

500 گرمی

5900 تومان

خورشت قیمه

500 گرمی

5900 تومان

خورشت فسنجان

یک کیلوگرمی

23 هزار تومان

باقالی پلو با گوشت

یک کیلوگرمی

24 هزار تومان

دلمه

یک کیلوگرمی

19 هزار تومان

لوبیاپلو

یک کیلوگرمی

17 هزار و 500 تومان

خوراک مرغ

180 گرمی

4400 تومان

تن ماهی

180 گرمی

5500 تومان

الویه آماده

500 گرمی

5600 تومان

آش شله قلمکار

یک کیلوگرمی

8000 تومان

کله پاچه گوسفندی

900 گرم

27 هزار و 500 تومان

کرفس سرخ شده

400 گرم

4400 تومان

کوکو سبزی

500 گرم

4800 تومان

خوراک سوسیس

250 گرمی

2800 تومان