دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

هاوکینگ: زندگی انسان در مریخ حتمی است! / پیش‌بینی کیهان‌شناس مشهور



اخبارعلمی,خبرهای علمی,هاوکینگ

«استفن هاوکینگ» بر این باور است که تحقق زندگی انسان در سیاره مریخ بدون تردید رقم خواهد خورد.

«استفن هاوکینگ»  فیزیکدان برجسته جهان گفت: پروژه سفر به مریخ که توسط ناسا و دیگر آژانس های فضایی موجود در سرتاسر دنیا کلید خورده است، دست یافتنی خواهد بود و این سیاره بعنوان نزدیکترین سیاره شبیه به کره زمین است که دارای خاک و اتمسفر است.

«هاوکینگ» به این نکته اشاره کرد که اگرچه اقامت در ماه ساده تر خواهد بود و با زمین ۳ روز فاصله دارد اما زندگی در مریخ جالب تر است و تردیدی ندارم که ظرف مدت ۱۰۰ سال آینده شاهد زندگی بشر بر روی مریخ خواهیم بود.

«استفن هاوکینگ» در ادامه گفت: برای رسیدن به این مهم، نیازمند سرمایه گذاری هستیم و می بایست به ما اجازه داده شود تا دانش خود را در مقابل چگونگی مقابله با خطرات تشعشعات کیهانی، اضمحلال بدن و چگونگی تامین نیازهای حیاتی در ماورای زمین گسترش دهیم.

 

اخبار علمی - مهر


ویدیو مرتبط :
شبیه سازی شرایط زندگی انسان در مریخ

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

هاوکینگ: انسانها فقط با زندگی در سیارات دیگر امکان نجات دارند/ هشدار فیزیکدان و کیهان‌شناس مشهور



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

استیون هاوکینگ،کیهان‌شناس و فیزیکدان هشدار داده است که انسانها با ساخته‌ها خودشان در حال نابود کردن زمین هستند و تنها راه نجان انسانها در آینده زندگی در سیارات دیگر خواهد بود.

هاوكینگ اعلام كرده بشر در معرض خطراتی است که با دست خود ایجاد کرده  و تنها می‌تواند با استقرار و مسکونی‌سازی سیارات دیگر از انقراض و نابودی نجات پیدا كند.

او هشدار داده كه با  پیشرفت علم و تکنولوژی، خطرات بیشتری هم به دست انسان بوجود می‌آیند و به همین خاطر در هزار یا ده‌هزار سال آینده احتمال نابودی سیاره زمین حتمی خواهد بود. به گفته پروفسور هاوكینگ تا آن زمان بشر باید توانسته باشد به سیارات دیگر رفته باشد تا نابودی زمین باعث نابودی نژاد انسان نشود.

او در سخنرانی خود گفت: تا آن زمان ما باید راه خود را در فضا و ستارگان دیگر باز کرده باشیم تا وقوع فاجعه در کره زمین به معنای پایان بشریت نباشد.

پروفسور هاوکینگ همچنین به محققان نسل های آینده توصیه کرد  كه درباره اینكه دانش و فناوری چطور دنیا را تعییر می‌دهد آگاه باشند و به عموم مردم هم کمک کنند تا این موضوع را بهتر درک کنند. او تاكید كرد: کار علمی را که می‌خواهید انجام دهید به زبان ساده با دیگران مطرح کنید و شاید این باعث شود خودتان آن را بهتر بفهمید.

 

اخبار علمی - خبرآنلاین