دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

نیمی از خودکشی‌ها با آزمایش ژنتیک قابل پیشگیری است



خودکشی‌,علت خودکشی‌,پیشگیری از خودکشی‌

نیمی از خودکشی‌ها با آزمایش ژنتیک قابل پیشگیری است
پژوهش‌های صورت گرفته توسط محققان آمریکایی نشان می‌دهد، زمینه ژنتیکی در اقدام به خودکشی دخیل بوده و با انجام آزمایش خون، امکان شناسایی ژن‌های دخیل در خودکشی فراهم می‌شود.


شواهد روشنی در دست است که نشان می‌دهد رفتار خودکشی‌گرایانه شامل افکار خودکشی، تلاش برای خودکشی یا اقدام به خودکشی ارثی بوده و در بیش از یک نفر از اعضای خانواده یا افراد یک نسل دیده می‌شود. محققان بر این باورند که نیمی از خطر اقدام به خودکشی با زمینه ژنتیکی در ارتباط است و در این صورت، مشخص کردن ژن دخیل یا مجموعه‌ای از ژن‌های جهش یافته می‌تواند از خودکشی برخی افراد پیشگیری کند.


محققان دانشگاه جان هاپکینز در این مطالعه 417 فرد مبتلا به اختلالات روانی مختلف را برای شناسایی مشابهت‌های ژنتیکی مورد بررسی قرار دادند. نتایج این بررسی نشان می‌دهد، اعضای خانواده‌ای که دارای سابقه اقدام به خودکشی یا اختلال دوقطبی هستند، شباهت ژنتیکی قویتری دارند؛ همچنین تنوع ژنی در افراد مبتلا به افسردگی که تلاش برای خودکشی داشتند، بیش از سایر مبتلایان به افسردگی مشاهده شد.


ژن SKA2 مسئول تنظیم پاسخ مغز به استرس و آزاد کردن هورمون استرس – کورتیزول – است. کوتیزول، هورمونی است که به مغز برای پاسخ دادن به استرس و شرایط خطرناک کمک می‌کند.با پایان استرس، انتشار هورمون کورتیزول توسط ژن SKA2 متوقف می‌شود، اما ژن جهش‌یافته نمی‌تواند احساسات منفی را مهار کند.
مطالعه صورت گرفته بر روی 325 نفر نشان می‌دهد که با انجام آزمایش خون، امکان شناسایی افراد با افکار خودکشی یا در معرض اقدام به خودکشی با دقت 80 درصد فراهم می‌شود.
منبع : isna.ir


ویدیو مرتبط :
آزمایش ژنتیک در ماینکرفت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

راه های جدید خودکشی را آزمایش نکنید