دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

نکات کاربردی در جستجوی گوگل


موتور جستجوی گوگل، محبو‌ب‌ترین موتور جستجوی حال حاضر جهان است. روزانه میلیون‌ها عبارت از طریق این موتور، جستجو می‌شود و هوش مصنوعی آن نیز روز به روز در حال افزایش است.

zoomit.ir - مهدی زارع: موتور جستجوی گوگل، محبو‌ب‌ترین موتور جستجوی حال حاضر جهان است. روزانه میلیون‌ها عبارت از طریق این موتور، جستجو می‌شود و هوش مصنوعی آن نیز روز به روز در حال افزایش است. نکاتی کاربردی در استفاده از این موتور جستجو هستند که یادگیری آنها برای دستیابی سریع‌تر به نتایج مورد نظر در جستجو مفید است. در ادامه با ما همراه باشید.

نکات کاربردی زیادی در جستجو با موتور جستجوی گوگل وجود دارند که یادگیری آنها برای دستیابی سریع‌تر به نتایج مورد نظر، مفید است. برخی نکات مخفی نیز وجود دارند که بیشتر به منظور سرگرمی در گوگل گنجانده شده‌اند. به هر حال این موتور جستجوی محبوب و ساده و در عین حال باهوش و کاربردی، نقش مهمی در زندگی آنلاین کابران اینترنت بازی می‌کند. در ادامه با تعدادی از نکات کاربردی جستجو با گوگل آشنا می‌شویم. البته اکثر این نکات در هنگام جستجو به زبان انگلیسی، کاربردی هستند.

نکات کاربردی در جستجوی گوگل

تبدیل واحد

شما به راحتی و بدون استفاده از نرم‌افزارهای اضافه، می‌توانید واحدها را در گوگل به یکدیگر تبدیل کنید. برای مثال در تصویر زیر با نوشتن USD in GBP می‌توان دلار آمریکا را به پوند انگلیس تبدیل کرد. برای تبدیل واحدهای اندازه‌گیری نیز می‌توانید از این امکان استفاده کنید.

نکات کاربردی در جستجوی گوگل



ترجمه


گوگل در کنار سرویس ترجمه‌ی آنلاین، ترجمه‌ی سریع کلمات را به موتور جستجوی خود نیز اضافه کرده است. برای یافتن معنی یک کلمه تنها کافی است قبل از آن، کلمه‌ی define را در نوار جستجو وارد کنید. به طور مثال در تصویر زیر با نوشتن define googol، معنی کلمه googol نمایش داده می‌شود.

نکات کاربردی در جستجوی گوگل



ارزش سهام


شما با دانستن عبارت اختصاری یک سهام، می‌توانید ارزش کنونی آن را در گوگل مشاهده کنید. تنها کافی است عبارت اختصاری سهام یا ticker symbol آن را در موتور جستجو وارد کنید. در تصویر زیر، عبارت اختصاری GOOG برای سهام گوگل جستجو شده است.

نکات کاربردی در جستجوی گوگل



محاسبات ریاضی


می‌توانید با نوشتن یک محاسبه‌ی ریاضی، آن را در ماشین‌حساب گوگل حساب کنید. به طور مثال برای عمل ضرب می‌توانید بنویسید ۵۲۴۳*۲۱۲.

نکات کاربردی در جستجوی گوگل



زمان در مناطق دیگر جهان


با یک جستجوی ساده و به زبان کاملا محاوره‌ای، می‌توان ساعت دقیق را در شهر یا مکانی خاص از گوگل پرسید. تصویر زیر نتیجه‌ی جستجوی عبارت what time is it in Kuala Lumpur بوده است.

نکات کاربردی در جستجوی گوگل



گوشی هوشمند خود را به یک تراز حبابی تبدیل کنید


اگر با مرورگر گوشی خود عبارت bubble level را جستجو کنید، در صورتی که گوشی شما مجهز به ژیروسکوپ باشد، یک تصویر سبز رنگ با یک حباب مانند تراز حبابی برای شما به نمایش در می‌آید.

نکات کاربردی در جستجوی گوگل



روز هفته را بیابید


شاید کنجکاو باشید که ۱۰۰ روز دیگر، چه روزی از هفته است؟ بدون نیاز به تقویم یا نرم‌افزار اضافه، گوگل این محاسبه را برای شما انجام می‌دهد. کافی است در نوار جستجو عبارتی شبیه به این عبارت بنویسید: what day is it in 143 days

نکات کاربردی در جستجوی گوگل



به صورت تصادفی، نکات جالب و جذاب بیاموزید

با نوشتن دو عبارت ساده‌ی fun facts در نوار جستجو، به صورت تصادفی، عبارتی جذاب و جالب برای شما به نمایش در می‌آید.

نکات کاربردی در جستجوی گوگل



به جستجوی خود، تم جنگ ستاره‌ای بدهید


 این امکان فانتزی برای طرفداران سری فیلم‌های جنگ ستاره‌ای بسیار جذاب است. در فیلد جستجوی گوگل عبارت a long time ago in a galaxy far far away را تایپ و نتیجه‌ی فانتزی و زیبای آن را تماشا کنید.

نکات کاربردی در جستجوی گوگل



تلفن همراه هوشمند خود را پیدا کنید


 اگر در گوشی هوشمند و رایانه‌ی شخصی خود وارد یک حساب گوگل شده باشید، می‌توانید با نوشتن عبارت find my phone در صفحه‌ی گوگل در رایانه‌ی شخصی یا لپ‌تاپ، گوشی هوشمند خود را پیدا کنید. البته برای اطمینان از صحت و درستی این قابلیت، باید گوشی شما به اینترنت متصل باشد.

نکات کاربردی در جستجوی گوگل


نکات گفته شده امکانات جانبی و جذاب این موتور جستجوی محبوب بودند. نکاتی نیز هستند که با رعایت آنها می‌توانید نتایج بهتر و دقیق‌تری در جستجوی خود بیابید. در ادامه به تعدادی از آنها اشاره می‌کنیم.


 ۱. اگر می‌خواهید نتایج جستجو دقیقا شامل یک عبارت باشند، آن را داخل گیومه بنویسید. به طور مثال "اخبار فناوری".

۲. با نوشتن علامت منفی یا - می‌توانید عبارات خاصی را از نتایج جستجو حذف کنید. به طور مثال جستجوی عبارت iphone -5s تنها نتایجی را به شما نشان می‌دهد که در آنها عبارت 5s وجود ندارد.

۳. از OR بین عبارات استفاده کنید تا نتایج جستجو، شامل هر دو عبارت باشند.

۴. اضافه کردن علامت ‍~ قبل از هر عبارتی، هم‌معنی‌های آن عبارت را نیز در نتایج جستجو نشان می‌دهد.

۵.اگر می‌خواهید عبارت مورد نظر در یک وبسایت خاص جستجو شود، از site: در کنار آدرس آن سایت برای جستجو استفاده کنید. به طور مثال عبارت site:zoomit.ir xiaomi، کلمه‌ی xiaomi را در وبسایت زومیت جستجو می‌کند.

۶. استفاده از علامت .. به معنی یک فاصله زمانی یا مکانی بین دو کلمه است به طور مثال عبارت us president 1980..2000، روئسای جمهور آمریکا را در فاصله‌ی زمانی سال‌های ۱۹۸۰ تا ۲۰۰۰ نشان می‌دهد.

۷. اگر به دنبال کلمه‌ای در عنوان مطالب می‌گردید، از عبارت intitle: قبل از کلمه‌ی مورد نظر استفاده کنید.

۸. وبسایت‌های مشابه را با استفاده از عبارت related پیدا کنید. به طور مثال related:google.com.

با ترکیب نکات گفته شده در بالا، می‌توانید جستجوهای دقیق‌تری در بین مقالات داشته باشید. اما همان‌طور که گفته شد اکثر نکات گفته شده برای جستجو به زبان انگلیسی مفید هستند.


ویدیو مرتبط :
جستجوی گوگل - Google

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ترفندهایی برای جستجوی دقیق تر در گوگل


همه ما به خوبی از میزان محبوبیت موتور جستجوی گوگل آگاه هستیم و تا به حال بارها از آن استفاده کرده‌ایم.