دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

نکاتی که برای خرید گوشی دست دوم باید بدانید!


آیا شما هم به فکر خرید گوشی کارکرده هستید؟ این راهنمای خرید گوشی دست دوم به شما کمک می‌کند هنگام خرید سرتان کلاه نرود.

وب سایت جی اس ام: اگر شما هم وقتی صحبت از خرید تلفن‌های کارکرده به میان می‌آید نظر مخالفتان را اعلام می‌کنید و معتقدید نباید دستگاهی الکترونیکی خرید که از نوع استفاده‌ از آن در گذشته بی‌خبرید و نمی‌دانید آیا قبلا تعمیر شده یا خیر، بد نیست این مطلب را مطالعه فرمایید!افرادی را که به دنبال خرید گوشی‌اند در سه دسته می‌توان جای داد:

نکاتی که برای خرید گوشی دست دوم باید بدانید!

دسته اول: کسانی که مبلغ کمی برای خرید تلفن همراه در نظر می‌گیرند و دنبال دردسر نیستند.

بهترین گزینه برای این اشخاص گوشی ساده آکبند با گارانتی و قیمت مناسب است.

دسته دوم: افرادی که خواسته‌های زیادی دارند و قدرت پرداخت هزینه‌های بالای آن را نیز دارند.

اینجا دیگر بحث گزینه نیست، موضوع علاقه و حس درونی است. اما پیشنهاد می‌شود انتخابشان تلفن همراه ترجیحا پرچم‌دار با گارانتی معتبر باشد.

و اما دسته سوم:
دوستانی که دنبال تکنولوژی روزند، اما متاسفانه موجودی حسابشان یاری نمی‌کند.

گزینه مناسب برای آنها گوشی‌های کارکرده است.

اکثر علاقه‌مندان به تلفن همراه مخالف خرید گوشی هوشمند کارکرده‌اند، احتمالا چون از نوع استفاده مالک قبلی اطلاع کاملی در دستشان نیست، و البته حق هم دارند. اما اینجا چند راه‌حل در اختیار این دوستان قرار می‌دهیم تا شاید بتوانند با هزینه کمتر، امکانات بیشتری به دست بیاورند.

اول از همه باید به ظاهر گوشی موردنظر دقت کنید و ببینید از زوایای مختلف دچار ضربه نشده باشد؛ یعنی در زوایای گوشی ضرب‌دیدگی یا شکستگی نباشد و درپوش‌های قسمت شارژ و رم و سیم‌کارت موجود باشد.

دوم اینکه به پیچ‌های گوشی دقت کنید. نباید آثری از آچار یا پیچ‌گوشتی روی آنها باشد. البته در بعضی مدل‌ها روی یک یا چند پیچ برچسب پلمپ هست که اگر آنها آسیب‌دیده باشند، صددرصد گوشی قبلا باز شده است.

نکاتی که برای خرید گوشی دست دوم باید بدانید!

موضوع بعدی به باتری دستگاه مربوط است که در درجه اول نباید تغییر حالت فیزیکی داده باشد و برچسب سفید کوچک کنار باتری نیز نباید تغییر رنگ داده باشد؛ در غیر این‌صورت باتری دستگاه یا فاسد است یا رطوبت دیده.

 البته راه‌هایی برای تشخیص سلامت دستگاه‌هایی که باتری داخلی دارند هم وجود دارد، مانند تست شارژ: باتری معمولا بین ۲ تا ۳ ساعت فول شارژ می‌شود. حال اگر باتری موردنظر شما در زمان خیلی کمتری شارژ شود یا شارژش زود خالی شود، نشانه فساد باتری است.

این مسائل مربوط به ظاهر گوشی است، اما برای شناختن و خرید گوشی کارکرده کافی نیست. شما باید دستگاه را در حالت روشن نیز امتحان کنید.

اولین و مهم‌ترین قسمت تست آنتن تلفن همراه است. بعد از قرار دادن سیم‌کارتتان در گوشی، باید قادر باشید با آن تماس برقرار کنید، طوری که هم صدای شما و هم صدای طرف مقابل واضح و شفاف شنیده شود. اگر مشکلی در این تماس داشته باشید یا آنتن دستگاه مدام کم‌وزیاد شود، گوشی مشکل ضعف آنتن دارد.

یکی دیگر از قسمت‌های تست گوشی روشن صفحه نمایش یا همان LCD است. می‌توانید به روش‌های مختلفی این کار را انجام دهید، اما بهترین حالت، که کارتان را راحت‌تر می‌کند و باعث می‌شود چند تست را همزمان انجام دهید، روش زیر است.

پس از روشن شدن دستگاه و اطمینان از سالم بودن فیزیکی صفحه نمایش (نداشتن ترک و شکستگی)، می‌توانید با انتخاب گزینه دوربین نخست از یک صفحه سفید با فلاش و یک صفحه مشکی بدون فلاش عکس بگیرید و همچنین با دوربین جلو گوشی هم عکس بگیرید.

نکاتی که برای خرید گوشی دست دوم باید بدانید!

با این کار هم دوربین مکالمه تصویری، هم دوربین اصلی و هم فلاش دستگاه را تست کرده‌اید و در ضمن، با رفتن به گالری گوشی و دیدن عکس‌های سفید و مشکی، می‌توانید ببینید آیا مانیتور گوشی پیکسل سوخته دارد یا خیر، یا رنگ تصویر شما نسبت به حالت اصلی تغییری کرده است یا نه.

به یاد داشته باشید بر اثر استفاده زیاد اطراف مانیتور زرد می‌شود یا رنگ‌ها در هم ادغام می‌شود و اگر به گوشی آب خورده باشد، تصویر در آن قسمت‌ها نور بیشتری از خود ساطع می‌کند.

این نکته را فراموش نکنید که در برخی برندها، مانند سامسونگ، تاچ و ال‌سی‌دی گوشی به هم متصل‌اند، اما یک لایه محافظ و تقریبا ضدخش به‌نام گلس روی آن قرار دارد که خیلی‌ها از وجودش بی‌خبرند و هنگام بروز مشکل هزینه‌هایی گزاف بابت تعویض تاچ و ال‌سی‌دی پرداخت می‌کنند.

 همچنین در برخی مدل‌های قدیمی‌تر کلا قسمت تاچ و ال‌سی‌دی جدا از هم هستند و، بسته به نوع آسیب، ممکن است فقط تعویض یکی از آن دو لازم باشد.

پس از این نوبت به تنظیمات می‌رسد. باید به قسمت تنظیمات بروید و صدای گوشی، ژیروسکوپ، بلوتوث و وای‌فای را تست کنید. حتما باید با WiFi گوشی به یک مودم در همان‌جا وصل شوید و ببینید دستگاه به اینترنت وصل می‌شود یا خیر. در تست بلوتوث همین که گوشی بتواند چند بلوتوث را جستجو و پیدا کند، کافی است و ارسال عکس یا فایل لازم نیست.

 برای صدای گوشی باید دو نکته را مد نظر داشته باشد: اول اینکه صدای مناسب داشته باشد (یعنی کمتر از حد معمول نباشد) و دوم اینکه صدای پخش‌شده نویز و خش‌خش نداشته باشد.

 در پایان بخش ژیروسکوپ گوشی مهم است که باعث می‌شود وقتی حالت افقی یا عمودی گوشی را تغییر می‌دهید، جهت نمایش تصویر هم عوض بشود.

اگر گوشی موردنظرتان تا اینجا تقریبا تمام تست‌ها را به‌درستی و با موفقیت پشت سر گذاشته باشد، سالم است و مشکل خاصی ندارد؛ اما بعضی تست‌ها متاسفانه نیازمند گذر زمان است، مانند تست باتری گوشی، که در این موارد خاص می‌توانید از فروشنده درخواست ضمانت کنید یا مهلت تست بگیرید.


ویدیو مرتبط :
همه ی نکاتی که باید در مورد فشار خون بدانید

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نکاتی که پیش از خرید ساعت باید بدانید


دوست دارید ساعت تان نشان‌دهنده كدام ویژگی شخصیت شما باشد؟ منضبط‌بودن‌، سازگاری‌، جدی‌بودن یا انعطاف پذیری‌تان؟ ساعت‌ها حرف می‌زنند.





دوست دارید ساعت تان نشان‌دهنده كدام ویژگی شخصیت شما باشد؟ منضبط‌بودن‌، سازگاری‌، جدی‌بودن یا انعطاف پذیری‌تان؟ ساعت‌ها حرف می‌زنند. این شماره، جدیدترین ها را برای‌تان آورده‌ایم و از روی آن‌ها توصیه‌های لازم را به شما می‌دهیم. به همین دلیل پیشنهادهای این شماره را تقدیم می‌كنیم به آن‌هایی كه قصد خرید جواهر را دارند، به‌خصوص كه تابستان فصل جشن ازدواج بوده و ساعت یك هدیه‌ مناسب است.



چه برندهایی؟

از بین برندهایی كه بهترین ساعت ها را تولید می كنند امگا و رولكس جزو معروف ترین ها هستند. از وی‍ژگی ها ی این دو برند طراحی های منحصر به فرد  و خاص شان است كه با تنوع زیاد محصولات شان ادغام شده. بعد از تخصصی شدن حرفه ساعت سازی نوع صفحه  ساعت ها و حتی جنس بند آن ها نمادهایی شدند كه با افراد بیننده حرف می زدند. مثلا یك صفحه گرد صحبت از انعطاف پذیری شخصیت افراد می كند و یك صفحه  مستطیلی می تواند نشان دهنده  شخصیت منضبط افراد  باشد.  در این شماره به سراغ جدیدترین مدل های امگا رفته ایم. مدل هایی كه با جزئیات شان می توانند راهنمای خوبی برای خرید ساعت باشند. پس اگر قصد خرید ساعت دارید تا بعد از خواندن این صفحات دست نگه دارید.



وقتی ساعت تان حرف می زند

از وقتی زندگی شكل مدرن به خودش گرفت، زمان هم مهم شد و از وقتی كه زمان مهم شد ساعت ها وارد زندگی آدم ها شدند. هر چیزی كه وارد زندگی روزمره بشود می تواند انواع و اقسام شكل ها را به خودش بگیرد.به عبارت دیگر به تعداد آدم ها برای طراحی های مختلف راه هست!  ساعت ها هم استثنا نبودند. ساعت دیواری و مچی معمول ترین شكل های حاضر در زندگی روزمره بودند.

با گرم شدن بازار مد نوع طراحی ساعت ها هم فرق كرد. ساعت های زنانه و مردانه مشتریان را هدف می گرفتند و سعی می كردند به هر نحوی سلیقه  آن ها راضی و نظرها را به خود جلب كنند . نتیجه آن هم بازار متنوع امروز شد.

طراحان با تركیب جواهر و زیورآلات با  ساعت ها به ایجاد یك موج جدید را شروع کردند. حالا دیگر تنها وظیفه  ساعت ها اعلام زمان نبود بلكه به نوعی اعلام وضعیت مالی، شخصیت و سلیقه  آدم ها بود.





 سفید، رنگ روزهای گرم است. رنگ تابستان و بهار. مدتی است كه به دست كردن ساعت سفید هم مد شده. تا روزهای گرم را در پیش رو داریم می‌توانید از این مدل استفاده كنید اما اگر می‌خواهید یك بار برای همیشه پول ساعت بدهید و در تمام ایام سال از آن استفاده كنید. پیشنهاد ما انتخاب یكی از این 2رنگ است. یعنی مشكی یا قهوه ای.





 شكل صفحه‌ یك ساعت، حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. معمولا صفحه‌های زاویه دار، مثلا مستطیل شكل را آدم‌هایی می‌پسندند كه در كارهای‌شان جدی هستند و اصولا جدیت نقش مهمی در زندگی‌شان ایفا می‌كند اما صفحه‌های گرد كه معمول‌تر از مستطیل شكل‌ها هستند، حرف از انعطاف بیشتر می‌زنند.





  نگین‌های درخشان، چون روی صفحه‌ بنفش این مدل قرار گرفته‌اند، درخشندگی بیشتری دارند. مدل شاد است و جوان پسند و در عین حال سنگین. یك هدیه‌ عالی است برای خانم‌های جوانی كه به مدل‌های تك و منحصر به فرد علاقه دارند.





  مشكی رنگ آدم‌هایی است كه دوست دارند كمتر جلب توجه كنند. اگر فرد مورد نظرتان جزو این‌دست از آدم‌هاست این ساعت گزینه‌ مناسبی برایش خواهد بود. نوع چیدمان جواهرات این ساعت هم از سادگی آن كم نكرده است. انگار طراح می‌دانسته طرفش از آن دست آدم‌هایی است كه ساده پسندی برایش از همه چیز مهم‌تر است.





  از آن مدل‌هایی است كه مخصوص خانم های جوان ساخته شده؛ آن‌هایی كه دوست دارند ساعت شان خودش را نشان بدهد، این مدل را انتخاب خواهند كرد. چون سرخی به كار رفته روی صفحه به‌خوبی اعلام می‌كند كه من یك ساعت به روز و با ارزشم.





 قهوه‌ای در كنار طلای سرخ یك تركیب شاد را ایجاد كرده است. با این‌كه جواهرات به كار رفته در این ساعت آن را به‌عنوان مدلی رسمی معرفی می‌كند اما رنگ‌های به كار رفته در ساختش به شما اجازه می‌دهد از این ساعت در موقعیت‌های مختلف روزمره‌تان استفاده كنید.





 خطوط عمودی روی صفحه نوعی قانونمندی را نشان می‌دهد. در عین حال این خطوط نمایانگر شخصیت‌های جدی است. اگر شما هم فردی جدی هستید كه همیشه تابع یك سری قانون شخصی بوده و از آن‌ها تخطی نمی‌كنید، احتمالا این ساعت را دوست خواهید داشت.





 طلای قرمز در كنار مشكی، یك ساعت با ابهت را ساخته است. در عین حال جواهرات دور صفحه، رنگ مشكی داخل صفحه را خنثی می‌كند تا بیننده با یك مدل خشك روبه‌رو نشود.