دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

نکاتی مفید برای خرید «وب کم»



 

 

 

نرم افزار وب کم, ترفند کامپیوتر


یکی از وسایل جانبی که امروزه هر کاربر مشتاق به وب گردی و برگزاری کنفرانس های آنلاین نیاز دارد، وب کم (webcam) است، دوربین های کوچک دیجیتالی که به رایانه متصل می شوند و می توانند عکس های دیجیتال را با سرعت بالا بگیرند و از طریق شبکه به تله کنفرانس ها منتقل و یا به برقراری یک ارتباط تصویری زنده در وب کمک کنند.

در حال حاضر وب کم ها قیمت بسیار مناسبی پیدا کرده اند و نرم افزار آن ها اغلب با خود وب کم ارائه می شود. وب کم ها رنج پیکسلی پایین تری نسبت به دوربین های دیجیتال عکس برداری دارند و اغلب طیف بین ۴۸۰ در ۶۴۰ پیکسل را در بر می گیرند. برای خرید یک وب کم مناسب و خوب باید آن را از ۳ نظر اندازه تصویر (image size)، کیفیت تصویر (image quality) و سرعت فریم (frame speed) بررسی کنید و بعد از آن به ۳ نکته مهم پهنای باند اینترنت، نوع اتصالات وب کم و نرم افزار آن توجه داشته باشید.

 

پهنای باند: اگر قرار است وب کم را برای رایانه منزل و استفاده های شخصی تهیه کنید و قرار است با یک مودم معمولی و از طریق خط تلفن ارتباطی تصویری را در شبکه اینترنت برقرار کنید نیازی به تهیه وب کم هایی با وضوح تصویر بسیار بالا ندارید زیرا پهنای باند شما کم است و تصاویر با پرش و قطع و وصل همراه می شود پس بهتر است برای استفاده های خانگی خیلی هزینه نکنید زیرا یک وب کم معمولی هم نیاز شما را برآورده می کند.

 

اتصالات: بیشتر وب کم های موجود در بازار از پورت و درگاه USB پشتیبانی می کنند که تقریبا می توان گفت هر رایانه ای درگاه USB را دارد اما دقت کنید که اگر پورت های USB سیستم شما درگیر سخت افزارهای دیگری چون ماوس، چاپگر و غیره است هنگام خرید وب کم یک HUB USB (قطعه ای سخت افزاری که دارای چندین درگاه USB است و می توانید آن را با هزینه بسیار کمی تهیه کنید) نیز خریداری کنید تا تعداد پورت های USB سیستم شما افزایش پیدا کند.

 

نرم افزار: هر وب کمی نرم افزاری به همراه خود دارد که امکانات ویرایشی متفاوتی را به کاربرش می دهد. اگر ویرایش تصویر برایتان مهم است بهتر است هنگام خرید به ویژگی ها و ابزارهایی که برنامه وب کم در اختیارتان می گذارد توجه کنید؛ امکاناتی چون بالا بردن شفافیت تصویر، قوی تر کردن رنگ ها و همچنین ابزارهایی ویژه برای تله کنفرانس ها.

منبع:khorasannews.com


ویدیو مرتبط :
نکاتی برای خرید تلفن همراه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نکاتی مفید برای خرید مودم WiFi



خرید مودم WiFi, راهنمای خرید مودم

داشتن یک مودم با کیفیت و قدرتمند می تواند به کاربر کمک کند مشکل کمتری در برقراری اتصال به شبکه داشته باشد. با توجه به این که امروزه بیشتر کاربران به جای رایانه های رومیزی و PC از لپ تاپ و تبلت استفاده می کنند و اغلب در هر خانه ای بیش از یک سیستم رایانه ای برای اتصال به اینترنت وجود دارد، مودم های بی سیم یا همان WiFi از محبوبیت بالاتری برخوردار شده اند.

 

با ما همراه شوید تا با نکاتی کاربردی برای انتخاب یک مودم WiFi مناسب آشناشوید.

بیشتر مودم های WiFi دارای ۴ پورت LAN هستند، یعنی می توان ۴ سیستم PC یا لپ تاپ را به صورت مستقیم به آن ها وصل کرد. البته مودم های بی سیم تک پورت هم در بازار وجود دارد که نسبت به مدل های 4 پورت ارزان تر است.

 

در ضمن برخی از مودم های بی سیم دارای ۲ یا ۳ آنتن هستند که عملکرد آن ها را بهتر می کند، این نوع مودم ها اگرچه کمی گران تر هستند اما برای محیط های بزرگ مانند شرکت ها یا خانه های بزرگ مناسب ترند.

 

همه مودم های بی سیم و روترها در محدوده فرکانسی ۲٫۴ گیگاهرتز کار می کنند. مودم های بی سیم به لحاظ برد و محدوده پوشش، سرعت انتقال اطلاعات و کیفیت ارسال سیگنال باهم فرق دارند؛ ما در زیر برای انتخاب بهتر، مشخصات این نوع مودم ها را شرح می دهیم:

 

مودم های بی سیم سری A و B: این مودم ها قدیمی ترین نوع مودم های بی سیم هستند که پوشش داخلی آن ها بسیار ضعیف تر از مودم های بی سیم سری N و G است و محدوده پوشش داخلی این مودم ها حدود ۱۵ متر و پوشش خارجی آن ها ۲۳ متر است.

 

مودم سری G: حرف G در مودم های بی سیم مخفف کلمه Good است. مودم های بی سیم سری G در حال حاضر در بسیاری از موارد قابل استفاده هستند و می توانند گزینه مناسبی برای استفاده خانگی باشند.

 

پوشش داخلی مودم های بی سیم این سری حدود ۴۶ متر و پوشش خارجی این نوع مودم ها حدود ۹۱ متر است که تقریبا ۲ برابر محدوده ای است که مودم های سری A و B می توانند پوشش دهند. مودم های بی سیم سری G همچنین می توانند اطلاعات را با حداکثر سرعت ۱۲۸ مگابایت در ثانیه انتقال دهند و از نظر قیمت نسبت به سری A و B گران تر اما نسبت به سری N ارزان تر ند.

 

مودم های سری N: حرف N در مودم های بی سیم مخفف Newest Generation به معنی جدیدترین نسل است. این مودم ها بهترین گزینه برای استفاده کاربران خانگی و تجاری و شرکت ها و محیط های بزرگ تر هستند. پوشش داخلی مودم های بی سیم سری G حدود ۷۶ متر و پوشش خارجی ۸۲ متر است که در مقایسه با سری های دیگر بهتر و با کیفیت تر ند.

منبع:khorasannews.com