دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

نکاتی طلایی که WiFi شما را بهتر می کند



افزایش سرعت اینترنت, تنظیمات مودم

ترفندهای افزایش سرعت اینترنت

 

روترها امکان استفاده از اینترنت را برای ما فراهم می‌کنند؛ ولی روترهای جدید، قابلیتی بیش‌تر از این دارند. از امکانات پیشرفته روترهای جدید استفاده کنید تا محدوده تحت پوشش وای‌فای را بیش‌تر کنید. ‌تا همین چند سال پیش، روترها دستگاه‌های بی‌خاصیتی بودند که تنها مسئول پخش اینترنت در محیط خانه یا محل کار بودند و هیچ خاصیت دیگری نداشتند؛ اما داستان روترهای جدید با گذشته کاملا فرق می‌کند.

 

پشتیبانی از چندین فرکانس وایرلس تا ابزارهای مدیریت موبایل، فقط بخشی از امکانات جدید این روترها است و لازم نیست که دیگر غصه مراحل سخت تنظیم کردن روتر را داشته باشید. بهترین روترها، آن‌هایی هستند که با برخورداری از بالاترین میزان هوش، پیش‌فرض کار را از همیشه راحت‌تر کرده‌اند و کاربران عادی نیز قادرند تا با پیشرفته‌ترین امکانات روترها، کار کنند.

 

خیلی از چیزهایی که به دانش شبکه‌ای نیاز داشت، امروز فقط با یک کلیک ماوس، به سادگی انجام می‌شود. حالا بهتر است با هم نگاهی به ۸ قابلیت مشترک بین روترهای وایرلس پیشرفته داشته باشیم که ارزش وقت گذاشتن، تنظیم کردن و استفاده را دارند.

 

افزایش سرعت اینترنت, تنظیمات مودم

روترها (مودم) امکان استفاده از اینترنت را برای ما فراهم می‌کنند

 

۱- دسترسی میهمان (The Wireless Welcome Mat)
مهم نیست که شما مشغول تنظیم شبکه خانگی یا محل کار خود هستید؛ در هر دو حالت می‌توانید با استفاده از Welcome Mat به مهمانان خود امکان استفاده از وای‌فای را بدهیم.. خیلی از روترهایی که امروزه در بازار هستند، به شما این امکان را می‌دهند که به‌سادگی به میهمانان امکان دسترسی به شبکه وایرلس را بدهید. (در بعضی از روترها دیده شده این قابلیت به‌صورت پیش‌فرض فعال است؛ اگر از جمله کسانی هستید که به امنیت و حریم خصوصی بسیار اهمیت می‌دهید، می‌توانید امکان دسترسی افراد خارج از شبکه را از بین ببرید؛ ولی حتما باید این گزینه را غیرفعال کنید).

 

اگر زیاد به میهمانان دسترسی می‌دهید، بهتر است در فواصل زمانی کوتاه، کلمه عبور را عوض کنید و همچنین اگر روتری که استفاده می‌کنید، از دو فرکانس ۲٫۴ گیگاهرتز و ۵ گیگاهرتز پشتیانی می‌کند، می‌توانید دسترسی میهمان را فقط به شبکه آهسته‌تر ۲٫۴ گیگاهرتز فراهم کنید. بدین ترتیب دسترسی با کارآیی بالا، فقط برای کانکشن‌های داخلی خواهد بود.

 

ممکن است برخی از سازندگان روترها، به شما امکان کنترل بیشتری برای استفاده میهمانان از شبکه وایرلس را بدهند؛ مثلا می‌توانید تعداد ساعاتی را که میهمانان از اینترنت استفاده می‌کنند، محدود کنید یا حتی اجازه دسترسی آن‌ها را، فقط در ساعاتی از روز، امکان‌پذیر کنید. با اپ‌‌های زیادی که برای مدیریت موبایل در دسترس است، می‌توان کلمه عبورو کنترل دسترسی به فرکانس‌های مختلف را تغییر داد یا دسترسی میهمان در حالت Fly را در گوشی‌های هوشمند، فعال یا غیر فعال کرد.

 

افزایش سرعت اینترنت, تنظیمات مودم

 

۲ – با کنترل‌های والدین می‌توان ارتباطات را مدیریت کرد
کنترل مربوط به والدین (Parental Control)، فقط برای بازداشتن بچه‌ها از دسترسی به سایت‌های نامناسب نیست؛ بلکه در محیط‌های کوچک کاری نیز می‌توانند مفید باشند؛ مثلا سایت‌هایی هستند که در زمان کاری شرکت، نباید به آن‌ها مراجعه کرد. وندورهای روتر، استانداردهای مختلفی برای کنترل دارند؛ از بلاک کردن در سطح هر دستگاه گرفته تا سیستم‌های کنترل محتوای تمام عیار که دسترسی به سایت‌های خارجی را مدیریت می‌کنند. این قابلیت‌ها شامل اضافه کردن یک لایه بیشتر امنیتی برای محافظت از شبکه، به‌همراه امکان شناسایی بدافزار و آنتی‌فیشینگ است که کاربر می‌تواند آن‌ها را تنظیم کند.

 

افزایش سرعت اینترنت, تنظیمات مودم

یکی از امکانات روترهای جدید پشتیبانی از چندین فرکانس وایرلس است

 

۳ – مکان ذخیره خارجی اضافه کنید
آخرین نسل روترها، می‌توانند کاربر را از عذاب ذخیره داده اشتراکی رها کنند. در مدل‌های رده بالای نسل فعلی، می‌توان هارددیسک بیرونی (اکسترنال) چه USB 2.0 و چه USB 3.0 و هم‌چنین درگاه‌های ساتا (Sata) را به‌طور مستقیم به روتر وصل کرد؛ البته تمام این‌ها به مدل دستگاه بستگی دارد؛ به غیر از مپینگ (Mapping) شبکه، از چندین روش دیگر می‌توان به دیتا دسترسی داشت.

 

یکی از آن‌ها سرویس FTP بر پایه روتر است که می‌تواند به پوشه‌های یک درایو، به‌صورت خارجی و از طریق وب دسترسی داشته باشد. در بیشتر موارد، هر وسیله ذخیره USB از درایوهای انگشتی گرفته تا هارد دیسک‌های سیلندری، قادرند تا به روتر وصل شوند و به‌عنوان دستگاه‌های اشتراک‌گذاری فضای ذخیره، در دسترس باشند. در صورت پشتیبانی، درایو حتی می‌تواند با DLNA کار کند تا برای آن دسته از دستگاه‌های روی شبکه، به‌عنوان مدیا سرور باشد که قادرند با DLNA کار کند.

 

افزایش سرعت اینترنت, تنظیمات مودم

 

۴ – از مدیای متصل به سرورهای بکاپ‌گیری، استفاده‌های بیشتری کنید
دسته‌ای از روترهای پیشرفته و رده‌بالا هستند که به‌وسیله DLNA سرویس شناسایی را ارائه می‌دهند که می‌تواند به‌عنوان یک مدیا سرور، پیکربندی شود. از نکات جالب آن، کنترل کامل بر روی سرویس‌های صوتی و تصویری است که قرار است کجا و چه زمانی ارائه شوند.

 

این اپ سمت سرور می‌تواند برای مدیریت اجازه اشتراک‌گذاری فایل بر روی دستگاه‌های ذخیره خارجی نیز، استفاده شود. بعضی از سازندگان حتی بکاپ اپ را هم مهیا کرده‌اند که اجازه می‌دهد تا دستگاه ذخیره متصل شده به روتر، به‌عنوان بخشی از فرآیند پشتیبان‌گیری کلاینت، به‌صورت خودکار استفاده شود. با توجه به این‌که قیمت این دستگاه‌های ذخیره‌سازی به‌طور مرتب در حال کاهش است؛ یک شرکت کوچک می‌تواند از هارددیسک USB چند ترابایتی که به یک روتر رده ‌بالا متصل است، به‌عنوان بکاپ متمرکز استفاده کند.

 

افزایش سرعت اینترنت, تنظیمات مودم

 

۵ – گسترش ارتباطات USB، به معنی به اشتراک‌گذاری امکان پرینت است
پرینت گرفتن وایرلس چیز جدیدی نیست؛ ولی با توجه به این‌که USB خود را به‌عنوان یک استاندارد در ارتباطات و اتصالات معرفی کرده است، تقریباً هر پرینتری که به روتر وصل می‌شود، می‌تواند به یک مدل متصل به اینترنت استفاده شود. بعضی از سازندگان روترها، برای پرینترهایی که AirPrint-enabled نیستند و در زمان‌هایی که از طریق روتر، مورد دسترسی قرار می‌گیرند، پشتیبانی وایرلس را فراهم کرده‌اند. فرض کنید در خانه یا محل کار خود شدیدا سرگرم کار با آی‌فون یا آی‌پد هستید؛ در این حالت امکان پرینت از هر iDevice می‌تواند خیلی به کار بیاید.

 

افزایش سرعت اینترنت, تنظیمات مودم

 

۶ – با اولویت‌بندی روی شبکه، ترافیک را کنترل کنید
واقعا خوب می‌شد اگر می‌توانستید به راحتی، سرعت اینترنت را برای برنامه‌هایی که از درجه اهمیت بیشتری برای شما برخوردار هستند، بالا ببرید. روترهای وایرلس سال‌هاست که از کیفیت سرویس (QoS) و توسعه مالتی مدیای وایرلس (WMM) پشتیبانی می‌کنند؛ ولی در خیلی از موارد، کارآمدی واقعی این فناوری‌ها در بهترین حالت، کمی افزایش در کارایی و در بدترین حالت، به هدر رفتن تلاش زیاد در تنظیم اپ‌ها و پهنای باند است؛ اما با در نظر گرفتن این نکته، سازندگان روترها دریافتند که در شبکه، داشتن سرعتی بهینه برای برنامه‌های خاص، تبدیل به یک امر عادی و معمولی شده است.

 

خیلی از مدل‌های جدید روترها، به کاربر این امکان را می‌دهد تا اپ‌های خاص و دستگاه‌های خود را برای داشتن کارآیی بهینه در شبکه، تنظیم کند؛ شاید یک ادمین تصمیم بگیرد که کارآیی کامپیوترهای روی یک شبکه، خیلی مهم‌تر از گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها باشد؛ به همین دلیل، اولویت بالاتر را به PCها بدهد. شاید ادمین دیگری، اولویت را به سرویس‌های مبتنی بر ابر بدهد؛ در نتیجه در لیست او کانکشن‌هایی که مربوط به مسائل غیر کاری هستند، از اولویت پایین‌تری برخوردار خواهد بود.

 

وندورها، نحوه تقابل QoS و WMM را زیر نظر گرفتند و با اضافه کردن هوشمندی به آن، به فناوری‌ها امکان دادند تا در محیط بهتر و شرایط مناسب‌تری نسبت به گذشته، در کنار هم کار کنند. در گذشته، وجود یک تداخل و ناسازگاری، می‌توانست باعث سقوط کارآیی شبکه وایرلس شود.

 

افزایش سرعت اینترنت, تنظیمات مودم

 

۷ – ‌اپ‌هایی برای مدیریت موبایل
گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها آمده‌اند که بمانند. سازندگان روتر نیز با درک این موضوع، ابزارهایی ساخته‌اند که در بین دستگاه‌ها، امکان عملکرد بهتر و مدیریت مناسب‌تر موبایل را فراهم می‌کند. برخی از آن‌ها بیشتر حالت عمومی دارند، مانند اسکنرهای وایرلس که می‌توانند به‌عنوان بخشی از فرآیند نصب و مکان‌یابی روتر استفاده شوند.

 

مدیران شبکه قادرند تا قدرت سیگنال، تداخل در کانال و تضعیف سیگنال بر روی گوشی‌های خود را مانیتور کنند. برخی از اپ‌ها هستند که به کاربر این امکان را می‌دهند تا با جستجوی اتاق به اتاق، به دنبال پیدا کردن قدرت سیگنال باشند و به این ترتیب، آنتن‌ها برای مکان‌های مختلف تنظیم می‌شوند تا در هر محل، بالاترین کارایی را به کاربران ارائه دهند.

 

۸ – تنظیم روتر را جدی بگیرید
اگر به همان تنظیمات پیش‌فرض روتر بسنده کنید، قطعا همان عملکردی را خواهید دید که همیشه دیده‌اید؛ ولی اگر فقط چند دقیقه زمان صرف کنید، می‌توانید با تنظیم امکانات و ویژگی‌های پیشرفته‌ای که در اختیار شما قرار دارد، بیشترین استفاده را از روتر ببرید. این‌گونه تنظیمات رده بالا، از روتری به روتر دیگر فرق می‌کند؛ پس حتما اپ‌ها و سخت‌افزاری که روتر شما را پشتیبانی می‌کند، را در نظر بگیرید.

منبع:bartarinha.ir


ویدیو مرتبط :
نکاتی درباره یادگیری بهتر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

قانون طلایی برای زندگی بهتر



 

 

قانون طلایی برای زندگی بهتر

 

1. برای زندگی خود قوانینی در نظر بگیرید و سعی كنید از آنها سرپیچی نكنید. این قوانین را پس از مشورت با متخصصان و افرادی كه تجربه یك زندگی موفق را داشته اند، تدوین كنید.

 

2. از "خود"، "افرادی كه در زندگی شما نقش دارند" و "محیط اطرافتان" شناخت كافی به دست آورید.

 

3. به این نكته واقف باشید كه شما سهم عمده ای در ساختن زندگی خود دارید. در بیشتر مواقع این شما هستید كه می توانید از زندگی لذت ببرید یا آن را به كام خود تلخ كنید.

 

4. بیشتر چیزهایی كه در زندگی شما وجود دارد و برایتان لذت بخش نیستند، می توانند به دست خود شما از بین بروند. به طور مثال، اگر از شغل خود راضی نیستید فقط نیاز به تلاش و پشتكار دارید تا با شایسته كردن خود شغل بهتری به دست آورید و یا اگر از چاقی خود رنج می برید، كافی است كمی همت كنید.

 

5. در زندگی نقش یك قربانی را بازی نكنید یا سعی نكنید با یادآوری تجربه های تلخ گذشته برای خود بهانه بسازید. این كار فقط تضمین می كند كه یأس، عدم پیشرفت و عدم موفقیت در انتظار شماست.

 

6. دیگران را مقصر عدم موفقیت خود قلمداد نكنید. زندگی مال شماست، پس خودتان هستید كه دوباره و دوباره می توانید آن را بسازید.

 

7. هر فكری می كنید و هر تصمیمی می گیرید، پیامدهایی را برایتان به دنبال خواهد داشت. اگر مثبت فكر كنید، نتیجه مثبت می گیرید و اگر به دنبال افكار منفی باشید، نتیجه تان هم منفی خواهد شد.

 

8. علت بروز وقایع ناخوشایند در زندگی را پیدا كنید یا سری به تجربه های پیشین خود بیندازید تا ببینید عیب كار از كجا بوده است.

 

9. هیچگاه از تغییر نترسید. گاهی اوقات تغییرات نقش مهمی در زندگی تان خواهند داشت و علی رغم انتظارتان عمل خواهد كرد.

 

10. واقع نگر باشید. خود، زندگی و دنیای اطرافتان را آن گونه كه هست بشناسید، نه آن گونه كه خودتان می خواهید.

 

11. با خودتان صادق باشید و اگر می دانید كاری باعث موفقیتتان نمی شود آن را از زندگی خود خارج كنید و به جای بهانه آوردن از همین حالا دست بكار شوید.

 

12. نسبت به انجام هر کاری درست و با دقت تصمیم گیری كنید.

 

13. به خاطر داشته باشید عملكردهای شماست كه داستان زندگی تان را می نویسد.

 

14. فكرها، آرزوها، هدف ها و تصمیمات خود را به عملكردهای معنادار، هدفمند و سازنده ترجمه كنید.

 

15. خودتان را بر اساس نتایجی كه می گیرید ارزیابی كنید، نه فقط بر اساس حرف ها.

 

16. درد خود را بشناسید تا هر چه سریع تر خود را از مهلكه مسبب بروز آن درد خلاص كنید. به این نكته واقف باشید كه همین درد می تواند انگیزه ای برای بروز یك تغییر در زندگی شما باشد.

 

17. گاهی ریسك كردن در زندگی باعث موفقیت می شود. اگر خردمندانه و با درایت ریسك كنید، پیروزی از آن شماست. اگرچه ریسك كردن در ابتدای امر دلهره آور و ترسناك است، اما ارزش آن را دارد. توجه داشته باشید كه برای این كار ممكن است مجبور باشید خیلی از چیزهای آشنا و عادت ها و راحتی های خود را كنار بگذارید.

 

18. فیلترهایی كه جلوی چشم شما را گرفته اند تا دنیا را زیبا نبینید، دور بیندازید.

 

19.شما دنیا را آنگونه كه می بینید؛ می شناسید و تجربه می كنید. این شما هستید كه می توانید انتخاب كنید كه چگونه به دنیا بنگرید و آن را تجربه كنید. این قدرت انتخاب در هر مرحله از زندگی همراه شماست.

 

20. عواملی را كه بر نگاه شما به دنیا اثر می گذارند بشناسید و در صورت منفی بودن، آنها را تغییر دهید و مثبت كنید. اگر از دریچه تجربیات تلخ گذشته به دنیا نگاه می كنید، بدانید كه دارید حال و آینده خود را بر اساس همان تجربیات می سازید.

 

21. شما مدیر زندگی خود هستید. آن را بر اساس بهترین استانداردهای مدیریت هدایت كنید تا نتیجه خوبی بگیرید. موفقیت را سرلوحه تدوین برنامه های مدیریتی خود قرار دهید.

 

22. اگر از خود توقع زیادی نداشته باشید، سال ها در همان پله ای كه هستید درجا می زنید. پس به اهداف بلند فكر كنید. اما به این نكته هم توجه داشته باشید كه هرگز از مرز واقع نگری خارج نشوید.

 

23. ما خودمان هستیم كه به اطرافیانمان یاد می دهیم چه رفتاری با ما داشته باشند. رفتارهای محترمانه یا بی ادبانه از سوی اطرافیان، همه بازتاب شخصیتی است كه ما از خودمان برای آنها ترسیم كرده ایم.

 

24. محدودیت ها و قوانینی را كه افراد حین برخورد با شما ملزم به رعایت آن هستند به آنها یاد دهید. البته این به معنای آن نیست كه مستقیم حرف هایتان را بیان كنید، بلكه می توانید با رعایت نكاتی ظریف، در بطن اعمال و گفتارتان آنها را از مسئولیتشان در قبال شما آگاه نمایید. برای خود احترام بسیاری قائل شوید تا دیگران نیز از شما تبعیت كنند. كسی كه به خود ارزش نمی دهد نباید توقع رفتار ارزشمندی از جانب دیگران داشته باشد.

 

25. برخی اوقات لازم است كه به دیگران گوشزد كنید رفتار شایسته ای نداشته اند. این كار راهی مناسب برای پیشگیری از تكرار دوباره چنین امری در آینده است.

 

26. برای "بخشش" ارزش بسیاری قائل شوید. همانطوركه گذشتگان گفته اند: در عفو لذتی است كه در انتقام نیست. به این فكر كنید كه با انتقام فقط فكر و روح خود را بی جهت آزرده كرده اید و افكاری را كه به سلامت روحتان آسیب می رساند در خود پرورانده اید. مهم نیست آن فرد چه فكری در مورد شما می كند، شما بخشش را صرفاً برای آرامش و سلامت خودتان انجام دهید.

 

27. قدرت كنترل عصبانیت خود را داشته باشید. راه هایی به كار برید تا در صورت بروز عصبانیت رفتار ناشایسته ای از خود بروز ندهید.

 

28. به خاطر بسپارید كه نفرت، حسادت و خشم ؛ مخرب وجود آدمی هستند و روح و قلب فردی را كه آنها را در وجودش نگهداری می كند ذره ذره نابود می كنند. احساسات زشت، چهره زشتی به شما می بخشند. این احساسات نه تنها بر روح شما اثر می گذارند، بلكه عواقبی همچون اختلال در خواب، سردرد، كمردرد و حتی سكته قلبی را نیز به شما تقدیم می كنند.

 

29. در زندگی به آن چیزی می رسید كه همیشه به آن فكر می كنید. و آن چیزی را به دست می آورید كه همواره طلب كرده اید.

 

30. مهمترین نكته این كه: هیچگاه از یاد خدا غافل نشوید و در لحظه لحظه زندگی به او توكل كنید.