نوشیدن چای سبزخطر ابتلا به سرطان را در زنان کاهش می دهد

اخبار,اخبار داغ,اخبار جدید

نوشیدن چای سبزخطر ابتلا به سرطان را در زنان کاهش می دهد

به گزارش هلث، نتایج این مطالعه که در مرکز سرطان امریکا انجام شده است، نشان می دهد زنانی که چای سبز می نوشند، خطر ابتلا به برخی سرطان های دستگاه گوارش از جمله سرطان مری، معده و کولورکتوم (بخش انتهایی روده بزرگ) در آنها کمتر است.

در این مطالعه محققان حدود 75 هزار زن چینی میانسال و سالمند را انتخاب کردند و مصرف چای، نوع چای مصرفی و میزان آن را در این گروه بررسی کردند.

نتایج این مطالعه نشان داد که مصرف منظم و مداوم چای سبز، حداقل سه بار در هفته و به مدت بیش از 6 ماه، با کاهش 17 درصدی خطر ابتلا به سرطان های گوارشی همراه است.

این مطالعه همچنین نشان داد که با مصرف مقادیر بالاتر چای سبز، درصد ابتلا به این نوع سرطان ها باز هم کاهش می یابد به طوری که افرادی که در روز دو تا سه فنجان چای سبز می نوشیدند، خطر ابتلا به سرطان های گوارشی در آنها 21 درصد کمتر و زنانی که مدت 20 سال به طور مداوم از چای سبز استفاده کرده بودند، خطر ابتلا به این سرطان ها در آنها 27 درصد کمتر از سایرین بود.

چای سبز حاوی ترکیبات شیمیایی طبیعی به نام ˈپلی فنل هاˈ از جمله کاتچین است. کاتچین ها خاصیت آنتی اکسیدانی دارند و با مهار آسیب DNA و توقف رشد تومور، از ابتلا به سرطان پیشگیری می کنند./ایرنا

کاهش ابتلا به سرطان با مصرف روزانه آسپرین

کاهش خطر ابتلا به سرطان پستان در زنان یائسه با مصرف گوجه‌فرنگی

اخبار,اخبار علمی,پیشگیری از سرطان پستان

اخبار علمی - تحقیقات نشان می‌دهد
کاهش خطر ابتلا به سرطان پستان در زنان یائسه با مصرف گوجه‌فرنگی

تحقیقات جدید نشان می‌دهد: رژیم غذایی سرشار از گوجه فرنگی به کاهش خطر ابتلا به سرطان پستان در زنان یائسه کمک می‌کند.

به گزارش ایسنا  منطقه خراسان، تحقیقات جدید نشان داده است رژیم غذایی حاوی گوجه فرنگی موجب افزایش میزان هورمون‌های تنظیم کننده متابولیسم چربی و قند در بدن می‌شود. تاثیرات مثبت گوجه فرنگی بر این هورمون‌ها به ویژه در زنان یائسه به دلیل افزایش شاخص توده بدنی و خطر سرطان پستان مفید است.

در آخرین تحقیقات، تاثیرات رژیم غذایی غنی از گوجه فرنگی و سویا بر روی 70 زن یائسه مورد بررسی قرار گرفت. در اولین آزمایش زنان یائسه به مدت 10 هفته محصولات گوجه فرنگی حاوی 25 میلی گرم لیکوپن مصرف کردند. در آزمایش دوم 40 گرم سویا به مدت 10هفته مصرف کردند. البته قبل از اجرای هر دو آزمایش، زنان به مدت دو هفته هیچ یک از محصولات حاوی گوجه فرنگی و سویا را استفاده نکرده بودند.

نتایج نشان داد: میزان آدیپونکتین، هورمون تنظیم کننده چربی و قند خون بعد از رژیم غذایی حاوی گوجه فرنگی 9 درصد افزایش یافته بود.

دکتر آدانا لیانوس، سرپرست این تحقیق و استادیار اپیدمیولوژی از دانشگاه راتگرز اظهار کرد: تاثیرات مصرف گوجه فرنگی حتی برای مدت کوتاه در نتایج تحقیق ما آشکار است. خوردن میوه و سبزیجات سرشار از مواد مغذی ضروری، ویتامین‌ها، مواد معدنی و مواد شیمیایی گیاهی مانند لیکوپن مزایای قابل توجهی دارد.

مصرف منظم روزانه میوه‌ها و سبزیجات در پیشگیری از سرطان پستان در افراد در معرض خطر موثر است.

نتایج این تحقیق در نشریه غدد درون‌ریز بالینی و متابولیسم منتشر شده است.