دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

نوشابه های رژیمی احتمال سكته مغزی و قلبی را تشدید می كند



 

نوشابه ,ضررات نوشابه

 

پزشكان آمریكایی در یك مطالعه جدید هشدار دادند مصرف دائمی نوشابه های رژیمی غیر الكلی خطر احتمالی سكته مغزی و حمله قلبی را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد.

به گزارش سرویس بهداشت و درمان ایسنا، این نوشابه ها در واقع موجب مرگ و نابودی عروق خونی می شوند. دكتر هانا گاردنر و دستیاران وی در دانشكده پزشكی میلر در دانشگاه میامی و دانشگاه كلمبیا با مطالعه روی ۲ هزار و ۵۶۴ شرت كننده در مطالعات انستیتو ملی سلامت آمریكا به این نتایج دست یافته اند.

به گزارش خبرگزاری یونایتدپرس، دكتر گاردنر تاكید كرد این در حالی است كه مصرف نوشابه های غیرالكلی معمولی و ملایم كه رژیمی نیستند در افزایش این خطر تاثیر ندارد و تهدیدی برای سلامت عروق به حساب نمی آید.

شرح این مطالعه در مجله طب داخلی عمومی منتشر شده است.... /  خبرگزارى ایسنا


ویدیو مرتبط :
مقایسه قند موجود در نوشابه معمولی و نوشابه رژیمی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

احتمال سكته مغزی در زنان باردار بیشتر است



 

 

كارشناسان علوم بهداشتی دانشگاه لویولا در مطالعات جدید خود به این نتیجه رسیده اند كه زنان باردار ۴/۲ برابر بیشتر از زنانی كه باردار نیستند در معرض خطر سكته مغزی قرار دارند.

به گزارش سرویس بهداشت و درمان ایسنا، فشار خون بالا در دوران بارداری مهمترین عامل مرگ و میر مادران و یا مرگ نوزادان در سراسر جهان است. به طور كلی بارداری احتمال ابتلا به سندرم های مختلف ناشی از بالا رفتن فشار خون مانند eclampsia (فشار خون بارداری) را افزایش می دهد. این عوارض فشار خونی در دوران بارداری اگر درمان نشوند مشكلات جدی را برای مادر و جنین ایجاد خواهند كرد كه ممكن است حتی به مرگ جنین یا مادر منجر شود.

به گزارش شبكه خبری ای بی سی، در حالتهای شدید فشارخون بارداری احتمال بروز مشكلاتی چون كاهش دفع ادرار، تجمع مایع در ریه ها، نارسایی های كبدی، كاهش تعداد پلاكت ها و حتی بروز تغییرات روانی و علائم عصبی در مادر افزایش پیدا می كند. بیماران ممكن است دچار سردرد، تاری دید، نابینایی به طور موقت و یا حمله شوند.

این مطالعه در مجله سلامت زنان منتشر شده است....  /  خبرگزارى ایسنا