دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

نوزاد هندی با جمجمه بادکنکی!



نوزاد هندی با جمجمه بادکنکی!
نوزادی هندی که هنگام تولد اندازه سرش سه برابر اندازه معمولی سر یک نوزاد بود برای سومین بار تحت عمل جراحی جمجمه قرار گرفت.
این کودک 20 ماهه که دختر است از بیماری رنج می‌برد که باعث می‌شود مایعی داخل جمجمه‌اش تشکیل شود و در نهایت سر او شبیه بادکنک به نظر آید.

جمجمه بادکنکی,افزایش مایع داخل جمجه,اخبار علمی

جمجمه بادکنکی,افزایش مایع داخل جمجه,اخبار علمی

جمجمه بادکنکی,افزایش مایع داخل جمجه,اخبار علمی

در آخرین عمل جراحی که روی جمجمه این کودک هندی انجام شد و چهار ساعت به طول انجامید، بخشی از جمجمه او بازسازی شد و پزشکان در عمل سوم امیدوارند وضعیت ظاهری جمجمه این کودک به حالت اصلی خود بازگردد.


یکی از پزشکان معالج این کودک در دهلی گفت: هنوز زود است که گفته شود «رونا» به عمل جراحی دیگری نیاز دارد یا خیر و ما تلاش داریم از او در بیمارستان مراقبت کنیم تا روند بهبودی بیمار بررسی شود.
والدین «رونا» اظهار داشتند: وضعیت مالی مناسبی نداریم و هزینه عمل جراحی «رونا» بالاست اما با جمع‌آوری کمک‌های مردمی توانستیم در اواسط ماه آوریل امسال او را به بیمارستان منتقل کنیم.


به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه دیلی‌میل، مادر «رونا» همچنین گفت: فرزندم به فرآیند درمان واکنش مثبت نشان داده و پزشکان امیدوارند با این عمل جراحی اندازه جمجمه‌اش به حد طبیعی برگردد..../ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
جمجمه های بلوری- جمجمه کریستالی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تولد نوزاد هندی با قلبی خارج از بدن+تصاویر



اخبار گوناگون - تولد نوزاد هندی با قلبی خارج از بدن+تصاویر

زن جوان هندی پسری به دنیا آورده است که قلب او بیرون از بدن قرار گرفته است.

به گزارش فارس، «پریانکال پال» زن جوان 24 ساله هندی برای زایمان به بیمارستان منتقل شد؛ نوزادی که به دنیا آورد مبتلا به یک ناهنجاری شدید و نادر اکتوپی قلبی است؛ قلب وی بیرون از بدن قرار گرفته بود.

به گفته پزشکان زنده ماندن نوزادانی با این نوع بیماری یک درمیلیون است، در واقع 90درصد این نوزادان بعد از به دنیا آمدن یا پس از سه روز می‌میرند و شانس زنده ماندن آنها بسیار کم است، بیشترین مرگ و میر پس از عفونت، هیپوکسمی یا نارسایی رخ می‌دهد.

با این حال این کودک پس از هفت روز و بدون مراقبت‌های لازم هنوز زنده است.

زن جوان نوزاد را به خانه برده و در گهواره گذاشته است؛ درآمد این خانواده روزی 3.6 یورو است و قادر به بستری کردن نوزاد نیستند چه رسد به اینکه بخواهند هزینه عمل جراحی نوزاد را در یک کلینیک خصوصی پرداخت کنند، در صورتی که نوزاد باید تحت نظر باشد.

پدر نوزاد که یک کارگر 30 ساله است گفت: این اولین فرزند ماست اما ما نمی‌توانیم مخارج درمان او را پرداخت کنیم؛ ما فقیر هستیم، حتی قادر نیستیم دو وعده غذای روزانه را تهیه کنیم در صورتی که پزشکان گفته‌اند باید پسرمان را به بیمارستان منتقل کنیم؛ فقط کمک‌های دولت می‌تواند به ما کمک کند.

 

اخبار,اخبار گوناگون , تولد نوزاد هندی با قلبی خارج از بدن

 

اخبار,اخبار گوناگون , تولد نوزاد هندی با قلبی خارج از بدن

 اخبار گوناگون - فارس