دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

نمایش کلیه فعالیت های اینترنتی در ویندوز



 

نمایش کلیه فعالیت های اینترنتی در ویندوز

 

یکی از مواردی که در حوزه امنیت شبکه و اینترنت بسیاری از کاربران حتی کاربران حرفه ای را نیز بسیار تهدید میکند فعالیت های اینترنتی ناخواسته ای است که در محیط ویندوز انجام میگیرد. این فعالیت ها ممکن است چه از طریق نرم افزارهای مختلف نصب شده و چه از طریق بدافزارهایی (Malware) که ممکن است بر روی سیستم شما در حال اجرا باشد و به طور مخفیانه جاسوسی سیستم را بکند صورت بگیرد. به عبارتی دیگر، ممکن است به این موضوع دقت کرده باشید که در هنگام اتصال به اینترنت ، اگر هیچ فعالیتی نظیر باز کردن صفجه وب توسط مرورگر انجام ندهید ، در پنجره Status مربوط به کانکشن اینترنت شما و در قسمت Activity مقدار Send و Receive باز هم تغییر خواهد کرد. این بدین معناست که پس از اتصال شما به اینترنت همواره در پشت پرده ارتباطات پنهانی در میان ویندوز و اینترنت برقرار است. این ارتباطات مخفی میتواند گاهی انقدر مضر باشد که باعث اشغال زیادی از پهنای باند اینترنت شما گردد. هم اکنون قصد داریم ترفندی را بازگو کنیم که با بهره گیری از آن میتوانید کلیه ارتباطات جاری انجام شده میان ویندوز و اینترنت توسط نرم افزارهای نصب شده را به شکل ریز شده و دقیق مشاهده کنید و در صورت لزوم اقدام به موقعی در جهت حل آن صورت دهید.

 

بدین منظور:
از منوی Start وارد Run شوید.
عبارت cmd را وارد کرده و Enter بزنید تا وارد محیط Command Prompt شوید.
سپس دستور زیر را وارد نموده و Enter بزنید (به دو فاصله Space تایپ شده در میان دستور نیز دقت کنید):

netstat -b 5

بلافاصله پس از این کار کلیه کانکشن های جاری توسط نرم افزارهای موجود در ویندوز با ذکر نام هر یک و همچنین پورت مورد استفاده و مسیری که به آن متصل شده است برای شما لیست میشود.
این لیست هر 5 ثانیه به روز میگردد.

در روش فوق اندکی اطلاعات به دلیل به روز رسانی سریع ممکن است قابل فهم نباشد.
برای حل این مشکل دستور زیر را در CMD وارد کنید:

netstat -b 5 >sobbekheir.txt

سپس در زمانی به عنوان مثال حدود 5 دقیقه صبر کنید و سپس کلیدهای ترکیبی Ctrl+C بزنید.
اکنون عبارت sobbekheir.txt را مستقیمأ در Run وارد کرده و Enter بزنید.
آمار اتصالات در آن بازه 5 دقیقه ای در یک فایل Notepad به شکلی دقیق قابل مشاهده است.

در پایان در صورت مشاهده هرگونه ارتباط غیرمنطقی یا ناخواسته در میان ارتباطات اینترنتی ، میتوانید علیه نرم افزار مربوطه اقدامات لازم نظیر پاک کردن یا تغییر تنظیمات برنامه را انجام دهید.


ویدیو مرتبط :
روش نمایش کلیه ی فایل های مخفی در ویندوز سون , ایت (8

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نظارت والدین بر فعالیت‌های اینترنتی کودکان



 

فعالیت های اینترنتی کودکان

 

این روزها گشت زدن در فضای مجازی اینترنت یکی از مهم‌ترین تفریحات کودکان محسوب می‌شود و متاسفانه این در حالی است که اکثر والدین کوچک‌ترین نظارتی بر فعالیت آنها در این محیط‌های غیرواقعی ندارند....

 

 

در همه کشورهای پیشرفته سالیان سال است که والدین به کمک نرم‌افزارهای ویژه فعالیت فرزندان خود را در اینترنت کنترل می‌کنند و حتی با استفاده از رمز عبور، اجازه ورود آنها را به بسیاری از سایت‌ها نمی‌دهند اما در کشور ما نظارت چندانی بر این موضوع وجود ندارد زیرا بسیاری از والدین ایرانی از نظر اطلاعات در سطح پایین‌تری نسبت به فرزندان‌شان قرار دارند و همین موضوع موجب می‌شود که آنها نتوانند نظارتی داشته باشند.

 

 

عده‌ای از خانواده‌ها نیز نداشتن وقت کافی را بهانه می‌کنند و بدون آگاه کردن کودک درباره محیط مجازی به او اجازه می‌دهند تا ساعات زیادی را در اینترنت بگذراند. در این بین سایت‌های غیراخلاقی و چت‌روم‌ها بیشترین آسیب را به کودکان و نوجوانان می‌رسانند و اگر خانواده‌ها درباره خطرات احتمالی این محیط‌ها با فرزندان‌شان صحبت نکنند، باید در آینده‌ای نزدیک در انتظار به بار آمدن فجایعی بزرگ باشند زیرا عملا تربیت کودک از دست‌شان خارج می‌شود و نمی‌توانند هیچ کنترلی بر اعمال و رفتار او داشته باشند. ب

 

 

رای قدم اول، کودکان ما باید آموزش ببینند که چگونه از اینترنت استفاده کنند. در ابتدا باید سایت‌هایی را در صفحه خانگی تعریف کنیم که از محتوای مطالب آن کاملا آگاه باشیم. یکی از مهم‌ترین نکاتی که والدین باید به آن توجه ویژه داشته باشند این است که ساعات ورود کودکان به اینترنت را کنترل کنند و اجازه ندهند کودک‌شان بیشتر از یک ساعت در روز در محیط مجازی باشد و حتما در طول این مدت مطمئن شوند که فرزندشان به سراغ چه سایت‌هایی می‌رود و این مستلزم این است که پدرها و مادرها سطح اطلاعات خود را بالا ببرند.

 

 

حتی والدین باید زمان‌هایی را در کنار کودک‌شان در محیط مجازی بگذرانند و جنبه‌های مثبت استفاده از اینترنت را به صورت غیرمستقیم به آنها آموزش دهند. خطرناک‌ترین محیط مجازی در کشور ما چت‌روم‌ها هستند که والدین باید در این زمینه هوشمندانه عمل کنند و به کودک اطمینان دهند که اکثر افرادی که در گفتگوهای چت‌روم‌ها شرکت می‌کنند با اسم و سن و موقعیت واقعی خود وارد این محیط نشده‌اند و ورود آنها به این چت‌روم‌ها تنها به این دلیل است که سلامت (چه سلامت روانی و چه سلامت جسمی) افراد ناآگاه و زودباور را به خطر بیندازند.

 

 

والدین باید بدانند این روزها نرم‌افزارهای مختلفی در بازار وجود دارد که والدین بدون اینکه کودک متوجه شود، می‌توانند فعالیت کودک‌شان را در محیط مجازی کاملا کنترل کنند و تمام اعمال کودک را در این محیط ثبت و بررسی نمایند و در صورتی که متوجه موضوع مشکوکی شدند حتما با یک روان‌پزشک کودک مشورت کنند.