دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

نمایش فایل های آفیس در مرورگر کروم



 

فایل های آلوده آفیسی, سیستم عامل های ویندوز

اگر هنگام وبگردی به یک فایل آفیس برخورد کنید و بخواهید آن را باز کنید ، باید آن را دانلود کرده و با استفاده از برنامه ی آفیس که روی کامپیوترتان نصب کرده اید ، آن را مشاهده نمایید . البته راهکارهای دیگری نیز وجود دارند . مثل انتقال آن فایل به اسکای درایو مایکروسافت و یا گوگل درایو . البته این کارها هم قدری وقت گیر خواهند بود .

اما شاید مشکل شما با استفاده از مرورگر کروم قابل حل باشد . چون به تازگی یک افزونه ای توسط گوگل ارائه شده است که با نصب آن روی مرورگر کروم ، می توانید فایل های مربوط به برنامه آفیس ( ورد ، اکسل و پاورپوینت ) را مشاهده  کنید . البته باید توجه داشته باشید که افزونه Chrome Office Viewer در حال حاضر در حالت بتا قرار دارد و همچنین روی نسخه های بتای مرورگر کروم نصب می شود . پس ممکن ناپایداری هایی در حین کار با آن مشاهده کنید .

پس از نصب این افزونه کافیست که روی فایل های آفیسی موجود در وبسایت ها کلیک کنید تا به صورت مستقیم در کروم نمایش داده شوند . البته طی تست هایی که ما انجام دادیم ، این افزونه عمل کرد درستی نداشت و تنها یک صفحه خالی نمایش داده می شد که با توجه به آزمایشی بودن آن ، زیاد عجیب نیست .

فایل های آلوده آفیسی, سیستم عامل های ویندوز

اما گوگل معتقد است که این افزونه یک روش امن برای مشاهده فایل های آفیس است . چون مانع از ورود بدافزارهایی می شود که همراه با فایل های آلوده آفیسی هستند . همچنین یک سندباکس نیز برای این افزونه در نظر گرفته شده است تا قبل از اینکه مشکلی برای مرورگر و سیستم شما ایجاد شود ، همه چیز تحت کنترل قرار گیرد . در واقع Sandbox یا همان جعبه شنی ، یک محیط مجازی و کاملا بسته را مهیا می کند . سپس موارد مشکوک در آن اجرا می شوند و حتی اگر مشکلی هم بوجود بیاید ، تنها در آن محیط مجازی رخ می دهد و خطری برای محیط اصلی که در اینجا مرورگر و کامپیوتر شما می باشند پیش نخواهد آمد .

در حال حاضر این افزونه فقط در مرورگرهای کروم تحت سیستم عامل های ویندوز و مک کار می کند .

دریافت آخرین نسخه بتا مرورگر کروم
دریافت افزونه از فروشگاه گوگل کروم

منبع:gooyait.com


ویدیو مرتبط :
تغییر مسیر پیش فرض دانلود فایل ها در مرورگر گوگل کروم

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رفع مشکل عدم نمایش فایل‌های PDF در مرورگر گوگل کروم



فایل‌های PDF, مرورگر گوگل کروم

اگر در داخل مرورگر گوگل کروم آدرس یک فایل PDF را وارد کرده باشید احتمالاً با پیام Adobe Reader is not allowed مواجه شده‌اید که اجازه نمی‌دهد فایل مورد نظر در داخل مرورگر اجرا شود. اگر ترجیح می‌دهید فایل PDF مستقیماً در داخل مرورگر اجرا شود، در این ترفند نحوه‌ی انجام این کار را برای شما بازگو می‌کنیم.

 

بدین منظور:
پس از مشاهده‌ی پیام Adobe Reader is not allowed، بر روی صفحه راست‌کلیک کنید و گزینه‌ی Run this plug-in را انتخاب کنید.
انتخاب گزینه‌ی فوق باعث می‌شود که آن فایل خاص باز شود.
اگر شما می‌خواهید تمامی فایل‌های PDF یک وب‌سایت خاص از پیغام خطا مصون باشند، در انتهای نوار آدرس بر روی ضربدر قرمز رنگ کلیک کنید و Always allow plug-ins را انتخاب کرده و Done را بزنید.
ولی اگر مایل هستید تمامی فایل‌های PDF در داخل مرورگر اجرا شوند در نوارد آدرس عبارت chrome://plugins را وارد کرده و Enter بزنید.
اکنون به دنبال پلاگین Adobe Reader بگردید و تیک گزینه‌ی Always allowed را بزنید.

منبع:tarfandestan.com