دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

نقشه کل جهان در یک تصویر کوچک



یک مبتکر آرژانتینی با استفاده از تصاویر ناسا، نقشه‌های لگاریتمی پیچیده و فتوشاپ، یک تصویر گرد قطع جیبی از کل جهان شناخته‌شده را تولید کرده است.

پابلو کارلوس بوداسی در زمان طراحی hexaflexagon برای تولد پسرش به این ایده رسید. وی برای این منظور در کاغذ، مناظر مرکزی کیهان و منظومه شمسی را طراحی کرده بود.

 

بوداسی اظهار کرد: در آن زمان، ایده نمایش لگاریتمی در ذهن من آمد و در روزهای بعد توانستم با فتوشاپ و با استفاده از تصاویر ناسا و بافتهایی که خودم ایجاد کرده بودم، آن را گرد هم آورم.

 

اخبار , اخبار علمی, منظومه شمسی

 

این تصویر جالب به نمایش منظومه شمسی در مرکز پرداخته و کهکشان راه شیری در اطراف آن قرار گرفته، سپس لایه‌ دیگری از کهکشان‌ها از جمله کهکشان آندرومدا در اطراف آن طراحی شده و شبکه کیهانی دور آن را احاطه کرده، در ادامه تابش انفجار بزرگ این لایه‌ها را در میان گرفته و در نهایت همه این لایه‌ها درون حلقه‌ای از پلاسمای تولید شده توسط انفجار بزرگ محاصره شده است.

 

به گفته بوداسی، وی از نقشه‌های لگاریتمی ایجاد شده توسط دانشمندان دانشگاه پرینستون برای تولید یک طرح قابل فهم از جهان استفاده کرده که در یک نمایشگر رایانه جا می‌شود و ترکیبی از تصاویر ناسا و طرح‌های اصلی را روی آن با فتوشاپ قرار داده است.

 

شاید خورشید دقیقا در مرکز جهان نباشد، تا زمانی که انسان‌ها فاصله میلیاردها سال نوری را برای نقشه‌برداری از کل جهان طی نکنند همچنان خورشید در مرکز هر آنچه از جهان می‌شناسیم قرار دارد.

 

دانشمندان دانشگاه پرینستون اطلاعات نقشه‌های لگاریتمی خود را از 15 سال تحقیقات پیمایش دیجیتالی آسمان اسلون جمع‌آوری کرده‌اند که از یک تلسکوپ نوری زاویه عریض برای تولید جامع‌ترین نقشه سه‌بعدی جهان شناخته‌شده استفاده کرده است.

اخبار علمی - ایسنا


ویدیو مرتبط :
ساخته اسلحه کوچک با چوب بستنی و کش(+نقشه)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کوچک ترین دیکتاتور جهان + تصویر



 

 

دیکتاتور

 با انتشار گسترده فیلمی از شاهزاده حسن 9 ساله، ولیعهد کشور مراکش در سایت های مختلف خبری جهان عرب، نظرسنجی های انجام شده نشان می دهد که اکثریت قریب به اتفاق مردم مراکش و مردم جهان عرب او را کوچک ترین دیکتاتور جهان عرب لقب داده اند.

در این فیلم فرزند پادشاه مراکش برای افتتاح یک باغ وحش در حومه "رباط" پایتخت مراکش به محل رفته و در آنجا به گونه ای رفتار می کند که مقامات و مسئولان ارشد مراکشی حاضر در محل، با سن بالا و جایگاه سیاسی و اداری که دارند، خم شده و دست این کودک 9 ساله که هنوز به سن بلوغ هم نرسیده را می بوسند.

در پی انتشار این فیلم شبکه های خبری جهان عرب در برنامه های مختلف تلویزیونی به بررسی و تحلیل آن پرداخته اند. در یکی از این برنامه ها که تعدادی از روان شناسان و جامعه شناسان مهمان برنامه بودند، این کارشناسان نسبت به این رفتار به شدت هشدار داده و چنین کاری را مورد انتقاد قرار دادند.

این کارشناسان معتقدند که چنین رفتاری باعث احساس حقارت و سرکوب شخصیت مردم می شود و به مرور زمان حس انتقام گیری از چنین فردی را به وجود می آورد.

قابل ذکر است نگاهی گذرا به اوضاع سیاسی و داخلی کشور مراکش که از کشورهای شمال غرب آفریقا و در نزدیکی تونس به شمار می رود، نشان می دهد که مردم مراکش نیز مانند دیگر اعراب آمادگی لازم برای قیام علیه حکومت خود و ساقط کردن یکی دیگر از دیکتاتورهای عرب را دارند.... / تابناک