دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

نسل جدید پلیمرهای خود-درمانگر با سرعت بهبود ۶۰ ثانیه ای


محققان به تازگی توانسته اند زمان درمانگری را از ۳۰ دقیقه به کمتر از یک دقیقه کاهش دهند. پلیمرهای خود-درمانگر قبلی بر اساس ترکیبات آلی و باندهای شیمیایی فعالیت ترمیم را انجام می دادند، در عوض پلیمر جدید از باندهای کووالانت و حرارت برای این عمل بهره می برند.


احتمالا قبلا هم درباره مواد پلیمری که خودشان را ترمیم می کنند چیزهایی شنیده باشید. این مواد در صورت پاره شدن، به راحتی به درمان خودشان می پردازند و برای این کار هم تنها به ۳۰ دقیقه تابش اشعه ماوراء بنفش احتیاج دارند. این پلیمرها دارای حافظه بوده، شکل خودشان را قبل از آسیب به خاطر دارند و بعد از هرگونه آسیبی سعی می کنند دوباره به شکل قبلی برگردند

خبر بهتر هم اینکه محققان به تازگی توانسته اند زمان درمانگری را از ۳۰ دقیقه به کمتر از یک دقیقه کاهش دهند. پلیمرهای خود-درمانگر قبلی بر اساس ترکیبات آلی و باندهای شیمیایی فعالیت ترمیم را انجام می دادند، در عوض پلیمر جدید از باندهای کووالانت و حرارت برای این عمل بهره می برند.



در آزمونی که توسط Burnworth و تیم تحقیقاتی اش صورت گرفت، یک لایه از این پلیمر را به صورت فیلمی با ضخامت ۳۵۰ تا ۴۰۰ میکرومتر درآورده و سپس ۵۰ تا ۷۰ درصد ضخامت آن را برش دادند. آنگاه بخش بریده شده را طی دو بازه زمانی متوالی ۳۰ ثانیه ای در برابر اشعه ماورابنفش با طول موج ۳۲۰ تا ۳۹۰ نانومتر و قدرت ۹۵۰ مگاوات بر سانتی مترمربع قرار دادند. محل برش ترمیم شد! آنگاه برای مقایسه استقامت پلیمر ترمیم شده با پلیمر واقعی، از طیف سنجی اتمی استفاده کرده و دیدند که محل برش کاملا ناپدید شده است.

در صورتی که روزی این پروژه صنعتی شود، شاهد تحول بزرگی در صنایع مختلف (از پزشکی تا الکترونیک و نظامی) خواهیم بود. تصور کنید شکستگی موبایل تان به راحتی ترمیم می شود. یا فیبرنوری و کابل های اینترنتی که دیگر لنگر کشتی باعث قطعی یک ماهه شان نمی گردد. یا اندام های مصنوعی که به این راحتی خراب نمی شوند.

منبع : Narenji.ir


ویدیو مرتبط :
سامسونگ در شبکه نسل 5 به سرعت 1.2 گیگابیت در ثانیه دست

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سرعت دانلود برای سرویس ۱۲۸ کیلوبیت بر ثانیه اعلام شد



 

سرعت دانلود , اینترنت

 

سرعت دانلود برای سرویس ۱۲۸ کیلوبیت بر ثانیه در بدترین حالت چقدر است؟ مدیر کل نظارت بر سرویس های فناوری اطلاعات سازمان تنظیم مقررات در این باره گفت: در حال حاضر، حداقل سرعت دانلود برای سرویس ۱۲۸ کیلوبیت بر ثانیه را، در نرخ اشتراک ۱ به ۱۰، حدود ۱/۶ کیلوبایت در ثانیه عنوان کرده ایم كه طبق آمار های معتبر و موجود در رگولاتوری به طور متوسط کمترین سرعت دانلود در سرویس های ۱۲۸ کیلوبیت بر ثانیه، بین ۷ تا ۹ کیلوبایت در ثانیه است و در شرایط بهتر نیز این میزان بین ۱۴ تا ۱۶کیلو بایت در ثانیه است.

علیرضا اصغریان در گفت وگو با خبرنگار سرویس فناوری اطلاعات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) اظهار كرد: ممکن است که در زمان های محدودی سرعت ۱/۶ کیلوبایت بر ثانیه شود، اما حتما به این صورت نیست كه در زمان استفاده کاربر به طور دائم سرعت دانلود ۱/۶ کیلوبایت بر ثانیه باشد. او گفت: طبق تعرفه مصوب کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، در سرعت ۱۲۸ کیلوبیت بر ثانیه و نرخ اشتراک ۱ به ۱۰، بدترین حالت سرعت دانلود، ۱/۶ کیلوبایت بر ثانیه است؛ در حالی که با اینترنت دایل آپ سرعت دانلود ۳ تا ۴ کیلو بایت بر ثانیه است.

وی یادآور شد: اپراتورها برای ارائه سایر بسته های اینترنت پرسرعت خارج از چارچوب تعرفه های مصوبه شماره ۴۹ كمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات نظیر سرویس هایی با محدودیت های زمانی و حجمی و یا با نرخ اشتراك متفاوت، موظفند تعرفه های پیشنهادی خود را مطابق مفاد پروانه به سازمان اعلام كنند و پس از اخذ تاییدیه لازم این سرویس ها را ارائه كنند.

مدیر کل نظارت بر سرویس های فناوری اطلاعات رگولاتوری پیش از این نیز گفته بود: منظور ما از اینكه باید محدودیت برداشته شود این بود كه كلیه كاربران ADSL بتوانند تا سقف ۴۱ گیگابایت ترافیك با مبنای اشتراك خط یك به ۱۰ داشته باشند اما حال اگر كاربری میزان استفاده اش تنها در ماه ۲ گیگابایت است، می تواند این موضوع را با شركت ارائه دهنده خدمات در میان بگذارد تا بر اساس میزان مورد استفاده اش، ترافیك دریافت كند و بنا بر تمایل خودش سرعت دانلود و كیفیت سرویس اش را بالاتر ببرد.... /  خبرگزارى ایسنا