دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

نسل جدید مدل ژنتیکی آلزایمر



نسل جدید مدل ژنتیکی آلزایمر

نسل جدید مدل ژنتیکی آلزایمر

یک موش آزمایشگاهی جدید که از لحاظ ژنتیکی مهندسی شده و دارای آرایه کامل تغییرات مغزی مرتبط با بیماری آلزایمر است، این ایده را پشتیبانی می‌کند که افزایش مولکولی موسوم به «بتا آمیلوئید» در مغز منجر به بروز این بیماری می‌شود.

یکی از فرضیه‌های موجود از این موضوع حکایت دارد که افزایش مولکول بتا آمیلوئید آغازگر زوال مغزی است.

دکتر تاون و همکارانش در مطالعات خود بر روی موش‌های Fischer 344 تمرکز کردند، زیرا مغز این حیوانات بسیاری از مشخصه‌های مرتبط با سن در انسان را بروز می‌دهند.

این موش‌ها به‌ گونه‌ای مهندسی شدند که دارای ژن‌های جهش‌یابنده APP و ژن‌های presenilin 1 باشند. این ژن‌ها نقش مهمی را در بروز شکل نایاب و زودرس از آلزایمر ایفا می‌کنند.

نتایج مطالعات رفتاری دانشمندان این پروژه حاکی از آن است که سوژه‌های حاضر با افزایش سن مشکلات حافظه و یادگیری را از خود بروز دادند.

همان‌طور که پیش‌بینی شده بود، حضور بتا آمیلوئید در مغز این حیوانات با بالا رفتن سن افزایش یافت.

این مدل جدید از موش، تغییرات مغزی (شامل آسیب‌دیدگی پروتیئن tau و مرگ گسترده سلول‌های عصبی) در انسان‌های مبتلا به آلزایمر را بسیار دقیق‌ نشان می‌دهد.

مدل جدید به ارتقای درک دانشمندان از گذرگاه‌های بیماری‌های مختلف دخیل در شروع و پیشرفت آلزایمر کمک می‌کند.

دکتر تاون و همکارانش در تلاشند مدل جدید این موش را در اختیار جامعه تحقیقاتی قرار دهند.

آلزایمر نوعی اختلال مغزی مرتبط با سن است که به‌ تدریج حافظه، تفکر و توانایی فرد برای انجام ساده‌ترین فعالیت‌ها را نابود می‌کند.

این بیماری با تاثیر بر 5.1 میلیون نفر امریکایی، شایع‌ترین شکل زوال عقلی در این کشور به شمار می‌آید.

جزئیات این مطالعه در Journal of Neuroscience انتشار یافت و «موسسه مل بهداشت» امریکا حامی آن اعلام شد./ایسنا

 

 

 


ویدیو مرتبط :
مشخصات مدل سفارشی نسل جدید ب ام و سری هفت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کانسپت نسل 10، زیباترین مدل هوندا سیویک



نسل دهم هوندا سیویک پاییز امسال به بازار می‌آید. کمپانی هم با رونمایی از کانسپت جدید خود، آن را پیشرفته‌ترین، شیک‌ترین و زیباترین مدل سری سیویک معرفی کرده است.

 کانسپت فوق‌اسپرت سیویک هوندا درحالی در اتوشوی بین‌المللی نیویورک رونمایی شد ‌که کمپانی مشغول آماده‌سازی نسل دهم مدل‌های سیویک است. این سری در پاییز 2015 / 1394 به بازار عرضه می‌شود. سری جدید بر عملکرد هیجان‌انگیز و تنوع مدل تمرکز دارد و مدل‌های سدان، کوپه، Si، هاچ‌بک سیویک و البته بالاترین مدل عملکردگرای سیویک یعنی تایپ R را دربرمی‌گیرد. کمپانی این سری را دینامیک‌ترین، شیک‌ترین و به لحاظ فن‌آوری پیشرفته‌ترین سری سیویک توصیف می‌کند.

خوشبختانه کانسپت سیویک تصویری کلی از این سری کاملاً جدید ارائه می‌کند. فاصله محوری بیشتر به همراه موضع پهن‌تر و کوتاه‌تر شخصیت تهاجمی و تجربه یک سواری هیجان‌انگیز را با سیویک جدید به ذهن متبادر می‌کند. به لحاظ تناسب، طول کاپوت بیشتر ، فاصله بین چرخ‌های جلو تا دماغه کم‌تر شده، سقف و مجموعه شیشه‌ها بیشتر به عقب متمایل و قسمت انتهایی کوتاه‌تر شده است.

 

مجموعه این تغییرات یک طراحی روان و اسپرت برای سیویک به وجود خواهد آورد. شکل قوس چرخ‌ها و گل‌گیرها هم حس و حال عضلانی طراحی را بیشتر کرده‌اند. از طرف دیگر طراحی دماغه با چشم‌های درخشان و نافذ جدید از جنس ال.ای.دی و سوراخ‌های برجسته بینی که هوا را با ولع داخل می‌کشند حسابی به چشم می‌آید.

این سامورایی جذاب با جثه نسبتاً جمع‌وجور خود از سیستم انتقال نیروی Earth Dreams Technology بهره می‌برد که شامل یک موتور 1.5 لیتری VTEC مجهز به توربوشارژر با تزریق مستقیم سوخت، جعبه‌دنده 6 سرعته دستی یا جعبه‌دنده اسپرت CVT می‌شود. ظاهراً سیویک درصدد است به بالاترین درجه مصرف بهینه سوخت برسد و درعین‌حال کابینی آرام و سواری خاطره‌انگیزی ارائه کند.

 

اخبار,اخبار گوناگون , کانسپت فوق‌اسپرت سیویک هوندا

 

اخبار,اخبار گوناگون , کانسپت فوق‌اسپرت سیویک هوندا

 

اخبار,اخبار گوناگون , کانسپت فوق‌اسپرت سیویک هوندا

 

اخبار,اخبار گوناگون , کانسپت فوق‌اسپرت سیویک هوندا

 

اخبار,اخبار گوناگون , کانسپت فوق‌اسپرت سیویک هوندا

 

اخبار,اخبار گوناگون , کانسپت فوق‌اسپرت سیویک هوندا

 

اخبار,اخبار گوناگون , کانسپت فوق‌اسپرت سیویک هوندا

 

اخبار,اخبار گوناگون , کانسپت فوق‌اسپرت سیویک هوندا

 

اخبار گوناگون - خبرآنلاین