دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

نسل جدید عصاهای هوشمند برای سالخوردگان/ هیچ پدربزرگی راه خانه را گم نمی‌کند



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

نسل جدید عصاهای هوشمند برای سالخوردگان/ هیچ پدربزرگی راه خانه را گم نمی‌کند

افراد سالخوده که در به خاطر آوردن مسیر خانه دچار مشکل حافظه هستند می توانند از یک عصای اندرویدی جدید استفاده کنند که با فناوری ناوبری ماهواره ای کار می کند.

به گزارش مهر، نسل جدید عصاهای سالخوردگان که توسط شرکت فوجیتسو عرضه شده کمک به سالمندانی را مدنظر دارد که راه خود را در شهر گم می کنند، اما از سوی دیگر دمای بدن و سرعت ضربان قلب آنها را نیز کنترل می کند.

اعضای نگران خانواده این سالخوردگان می توانند محل حرکت عصای هوشمند را به صورت آنلاین دنبال کرده و در مواقع به زمین خوردن احتمالی کاربر، هشدارهایی را در قالب نامه الکترونیکی دریافت کنند.

عصایی که استفاده از آن موجب می شود سالخوردگان هیچ گاه راه خود را گم نکنند

نسل جدید عصا با یک برنامه اجرایی همراه برای کاربران رایانه های خانگی عرضه می شود تا افراد خانواده و یا فردی که از وی نگهداری می کند بتواند برنامه مسیرها را بررسی کند.

شرکت ژاپنی فوجیتسو نمونه اولیه این دستگاه که بیشتر شبیه یک چوب گلف برعکس بوده را در کنگره جهانی موبایل در بارسلون به نمایش گذاشته بود.

فناوری برای سالخوردگان نگرانی اصلی بازار شرکت فوجیتسو در ژاپن است، چرا که در این کشور 20 درصد جمعیت مردم بالای 65 سال هستند و نسبت به سایر کشورهای دنیا سالخوردگان این کشور سهم بزرگی از جمعیت شهروندان را به خود اختصاص داده اند.

این عصای هوشمند به فناوریهای اتصال مختلفی از جمله جی پی اس، 3G و WiFi مجهز است و این امر یافتن مسیر و ارسال اطلاعات را به رایانه ای که با آن همزمان شده را میسر می کند.

مسیرهای با نمایش نورهای ال ای دی در بالای دسته این دستگاه نمایان می شود تا اگر کاربر باید مسیر خود را تغییر دهد، عصا بلرزد و یک پیکان سبز مسیر را نشان می دهد

عصای هوشمند با یک برنامه اجرایی برای نصب روی رایانه های هانگی همراه است که پرستار و یا افراد خانواده فرد عصا به دست می توانند مسیرهای وی را دنبال کنند

این عصا از یک رایانه استفاده می کند و مسیرها را نشان می دهد، از سوی دیگر اطلاعات دیگری را درباره کاربر چون ضربان قلب، دمای بدن و این که چند بار عصا به زمین کوبیده می شود را نشان می دهد.

اگر هر مشکلی رخ دهد، این گجت به طور اتوماتیک خدمات اورژانس را مطلع کرده و آنها را به مسیر هدایت می کند.

فوجیتسو در کنار این عصا از یک تلفن هوشمند نیز رونمایی کرده است که برای مصرف کننده سالخورده در نظر گرفته شده است. این تلفن با عنوان Stylistic دارای یک نسخه تغییر یافته اندروید است و برای افرادی طراحی شده است که چندان با فناوری موبایل آشنایی ندارند./مهر

 

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

 

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

 

 


ویدیو مرتبط :
خانه هوشمند JUNG – کنترل خانه هوشمند

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رونمایی از تلفن هوشمند آمازون/ معرفی نسل جدید تبلت کیندل فایر



براساس برخی گزارشهای منتشر شده آمازون قصد دارد طی یک رویداد مطبوعاتی در روز 6 سپتامبر (16 شهریور) نخستین تلفن هوشمند خود را رونمایی کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، از زمانی که شرکت آمازون دعوتنامه هایی را به رسانه های مختلف برای یک رویداد مطبوعاتی در سانتامونیکا، کالیفرنیا ارسال کرده گمانه زنی ها شدت گرفته است.

در تمام دعوتنامه ها آمده است: در نشست مطبوعاتی آمازون به ما ملحق شوید.

برخی از افراد داخلی در شرکت آمازون عامل افزایش گمانه زنیها درباره ارائه نخستین تلفن همراه این شرکت بودند که در تلاش برای رقابت آی فن فوق محبوب اپل وارد بازار می شود.

این درحالی است که برخی دیگر اظهار می دارند آمازون قصد دارد نسل دوم از تبلتهای خود ( کیندل فایر 2) را رونمایی کند.

 تلفن هوشمند آمازون,نسل جدید تبلت کیندل فایر,تبلت

 نسل اول از تبلتهای کیندل فایر آمازون

کیندل فایر هنوز در بریتانیا رونمایی نشده است و انتظار می رود که در پاییز امسال کیندل فایر در بریتانیا نیز به فروش برسد.

در این میان تحلیلگران فناوری پیش بینی کرده اند شاید رونمایی نسل اول تبلتهای آمازون در بریتانیا لغو شده و به طور مستقیم نسل دوم تبلتهای آمازون به عنوان یک تبلت 10 اینچی وارد بازار بریتانیا نیز بشود.

انتظار می رود که کیندل فایر 2 دستگاه قدرتمندی بوده و مجهز به دوربین دوم و یک پورت USB میکرو باشد.

کیندل فایر شرکت آمازون تبلت ساخت شرکت آمازون است که با سیستم عامل اندروید ساخته شده و برای خواندن کتاب الکترونیکی و دیگر رسانه‌های دیجیتال و وب گردی به کار می‌رود. این تبلت از سیستم عامل اندروید 2.3 استفاده می کند که به صورت اختصاصی توسط شرکت آمازون برای این دستگاه تغییر داده شده است.

اندازه کیندل فایر 7.5 اینچ در 4.7 اینچ است و باریکی آن به 0.45  اینچ می رسد.

کیندل فایر شبیه به یک قفسه کتاب طراحی شده است. یک قفسه از اقدامات و کارهای اخیر شما مانند گوش کردن به موسیقی، یا خواندن کتابی خاص و غیره در صفحه نمایش نشان داده می شود.... /خبرگزاری مهر