دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

نسل آینده کمری، چهره ای اسپرت و آمریکایی


برخی عقیده دارند که طراحی محصولات جدید تویوتا فاقد خط سیری مشخص و استمرار زبان طراحی است. این سردرگمی در طراحی ظاهراً در حال کاهش است و به نظر می‌رسد خودروهای آینده این شرکت در حال پیروی از الگوهای یکسانی باشند.

وب سایت پدال: برخی عقیده دارند که طراحی محصولات جدید تویوتا فاقد خط سیری مشخص و استمرار زبان طراحی است. این سردرگمی در طراحی ظاهراً در حال کاهش است و به نظر می‌رسد خودروهای آینده این شرکت در حال پیروی از الگوهای یکسانی باشند. هرچند که ممکن است زبان طراحی جدید تویوتا آشنا و دل‌نشین هم نباشد.

پیش‌درآمدی بر نسل آینده تویوتا کمری

نگاهی به محصولاتی چون تویوتا میرای، نسل جدید پریوس و رندرهای نسل جدی سوپرا بر اساس کانسپت FT-1 نشان از تغییر رویکرد طراحی این شرکت و توجه به الگوهایی اسپرت، فضایی و مدرن دارد.

پیش‌درآمدی بر نسل آینده تویوتا کمری
Toyota Mirai Fuel Cell

تویوتا کمری محصول مهمی برای این شرکت نیز محسوب می‌شود. این سدان میان سایز خانوادگی، یک مثال بارز از یک خودروی راحت، قابل اطمینان و با کارایی مناسب و مقرون‌به‌صرفه است. بنابراین تویوتا برای تغییرات در این محصول پرفروش خود هرگز احساسی عمل نخواهد کرد.

پیش‌درآمدی بر نسل آینده تویوتا کمری
2016 Toyota Camry

در حال حاضر طراحی این خودرو، محافظه‌کارانه و کسالت‌بار شده است. آکیو تویودا، خیلی زود این موضوع را متوجه شده و دستور بازنگری طراحی کمری را در دو مرحله صادر کرد. نخستین مرحله منجر به ارائه فیس‌لیفت سنگین و تغییرات گسترده ظاهری این خودرو در میانه عمر آن شد. اما تغییرات بیشتر را باید در نسل جدید کمری که سال 2018 معرفی می‌شود، جستجو کرد.

پیش‌درآمدی بر نسل آینده تویوتا کمری
2018 Toyota Camry Artist Rendering

اگر طراحی محصولات جدید تویوتا نظیر خودروهای مفهومی C-HR کراس‌اوور و FT-1 اسپرت کوپه و نهایتاً سدان هیبریدی NS4 را در نظر بگیریم، نسل آینده کمری می‌تواند چهره‌ای اسپرت و تا حدودی آمریکایی داشته باشد. رندر ترکیبی متشکل از المان‌های طراحی مدل‌های آینده و کانسپت تویوتا برای ایجاد زبان طراحی نسل نوین خودروهای این شرکت، منتج به تصویری شده که می‌بینید.

پیش‌درآمدی بر نسل آینده تویوتا کمری
Toyota C-HR Concept

این طراحی برای رقابت با خودروهایی نظیر فولکس پاسات و مزدا 6 به‌خوبی جذابیت‌های خود را به نمایش می‌گذارد. خطوط متعدد و عضلانی بدنه همراه با قوس سقف و ارتفاع پایین شیشه‌ها در برابر کمربند بالای بدنه و کشیدگی قسمت انتهایی با فرم خاص ستون C که سقفی شناور را همچون ماکسیمای جدید تداعی می‌کند، باعث می‌گردد تا در مجموع خودرو از چهره‌ای پویا و قدرتمند برخوردار باشد.

پیش‌درآمدی بر نسل آینده تویوتا کمری
2016 Toyota Camry

علاوه بر طراحی، تویوتا کمری نسل آینده در بخش پیشرانه نیز رشد قابل‌توجهی خواهد داشت. احتمال استفاده از یک موتور 2.0 لیتری چهار سیلندر توربو در این خودرو زیاد است که می‌تواند جایگزین موتور V6 فعلی شود. مدل‌های هیبریدی و چهار سیلندر فعلی نیز برای مصرف سوخت بهتر، بهینه خواهند شد. نسخه هیبریدی این خودرو که شامل موتور الکتریکی روی محور عقب است، می‌تواند یک ترکیب چهارچرخ محرکه جذاب و مؤثر را ایجاد کند.

بعلاوه انتظار می‌رود استفاده از مواد ترکیبی و حتی آلومینیوم برای ساخت شاسی و بدنه باعث کاهش وزن خودرو در عین افزایش استحکام آن شود.

پیش‌درآمدی بر نسل آینده تویوتا کمری
2016 Toyota Camry

بازیگران زیادی در کلاس کمری قرار دارند که به‌سختی رقابت می‌کنند و دیگر مانند سابق نمی‌توان کمری را یک خودروی از پیش برنده در این سگمنت قلمداد نمود. مزدا 6، فورد فیوژن، هیوندای سوناتا، کیا اپتیما، شورولت مالیبو، فولکس پاسات و از همه مهم‌تر، هوندا آکورد منتظر ذره‌ای لغزش از سوی کمری هستند تا بازار آن را به‌سرعت تصاحب کنند.


ویدیو مرتبط :
همگانی شدن نسل سوم و ورود نسل چهارم تلفن همراه در سال آینده

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نسل آینده دوربینهای فیلمبرداری/ تصویربرداری 120 فریم در هر ثانیه



یک شبکه تلویزیونی در ژاپن از یک دوربین جدید رونمایی کرد که در ثانیه چهار میلیارد پیکسل تصویر برداری می کند یا به عبارت دیگر فیلمهای 33 مگاپیکسلی را در 120 فریم در هر ثانیه ارائه می کند.

 

به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه ان اچ کی ژاپن (NHK) دوربین 33 مگاپیکسلی را عرضه کرده که در مقایسه با دوربین هشت مگاپیکسلی آی فن 4s و سایر دوربینهای فیلم برداری که 24 فریم در ثانیه فیلمبرداری می کند از فناوری پیشرفته ای برخوردار است.

 

گفته می شود که شرکتهایی چون توشیبا به زودی از تلویزیونها و نمایشگرهایی رونمایی می کنند که کیفیت 1080p اچ دی دارند که این کیفیت درحال حاضر بالاترین کیفیت ممکن است.

 

پیتر جکسون کارگردان فیلمهای ارباب حلقه ها فیلم جدید خود را با عنوان " هابیت" در 48 فرم در ثانیه و با وضوح تصویر 4k فیلمبرداری می کند که این امر چهار برابر HD دارای وضوح تصویر است.

 

 

دوربینهای فیلمبرداری

 

دوربینهای تلویزیون NHK برای نمایش تصویر با کیفیت این شبکه در قالب جدید به نمایش گذاشته شده که می تواند چهار میلیارد پیکسل در ثانیه فیلمبرداری کند

 

دوربین NHK یک مدل نمایشی برای استاندار فوق HD است و دارای وضوح تصویری است که کیفیت تصویر این تلویزیون را فراتر از HD می برد.

 

شرکتهایی چون سونی درحال حاضر فیلمها را با وضوح تصویر 4K فیلمبرداری می کنند، وضوح تصویر عالی که گفته می شود نسل آینده کیفیت را تشکیل می دهد.

 

این درحالی است که با تمام این اوصاف دوربین NHK کیفیتی فراتر از آن دارد و می تواند 120 فریم در ثانیه فیلمبرداری کند و تصویر را با کیفیت 33 مگا پیکسل ارائه کند.

 

در زمان بازیهای المپیک امسال قرار است چندین استاندارد مختلف فراتر از اچ دی مورد آزمایش قرار بگیرد.

 

درحال حاضر تلفن توشیبا با قیمت 10963 دلاربه فروش می رسد اولین تلویزیونی است که برای مصرف کننده با چنین فناوری طراحی شده است، این درحالی است که در بازار هنوز هیچ دستگاه پخش ویدئویی وجود دارد که بتواند تصاویر دارای کیفیت 4K را پخش کند.

 

 

 

دوربینهای فیلمبرداری

 

دوربین NHK یک مدل نمایشی برای کیفیت فوق HD است

 

تلویزیون سه بعدی توشیبا با ابعاد 55 اینچی از قابلیت پخش تصاویری با کیفیت 4K برخوردار است

 

درحال حاضر فیلمهای بسیاری با استفاده از دوربینهای 4K فیلمبرداری می شوند و تعداد سینماهایی که از این فرمت برای نمایش استفاده می کنند، درحال افزایش است./مهر نیوز