دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

نرم‌افزارهایی که با TaskManager هم بسته نمی‌شوند


سیاری از کاربران ویندوز، در اجرای برخی از نرم‌افزار‌های خود با مشکلات زیادی رو‌برو می‌شوند. مشکلاتی که اغلب که با ارور‌هایی همچون Not Responding و هنگ کردن سیستم عامل همراه است و برای رفع آن نمی‌توان از روش‌های رایج همچون تسک منیجر ویندوز استفاده کرد.

زومیت: بسیاری از کاربران ویندوز، در اجرای برخی از نرم‌افزار‌های خود با مشکلات زیادی رو‌برو می‌شوند. مشکلاتی که اغلب که با ارور‌هایی همچون Not Responding و هنگ کردن سیستم عامل همراه است و برای رفع آن نمی‌توان از روش‌های رایج همچون تسک منیجر ویندوز استفاده کرد. ما برای برطرف کردن این مشکل راه حلی برای شما سراغ داریم، پس با ما همراه باشید.



وقتی ویندوز به شما در مورد ارور یک برنامه پیغام می‌دهد، شما درصدد بستن آن هستید ولی هیچ اتفاقی رخ نمی‌دهد. سپس شما سعی بر خاتمه دادن به آن در task manager هستید اما باز بی‌جواب می‌ماند و با یک برنامه‌ای که ارور داده، گیر افناده‌اید. چه کاری از دست شما بر می‌آید؟ به پیغامی که یکی از کاربران برای وبسایت How To Geek برای آن‌ها ارسال نموده، نگاهی بیندازید. آشنا نیست؟

« در محل کار باید از اپلیکیشنی استفاده کنیم که به شدت بی‌ثبات است. نمی‌توانم آن‌را به نسخه جدیدی بروز کنم زیرا کمپانی مصر به استفاده از همان نسخه بخصوص است. به این ترتیب من از نسخه‌ای که به سختی در ویندوز 7 اجرا می‌شود استفاده می‌کنم. خسته‌کننده‌ترین موضوع و دلیل اصلی پیغام من، این است که زمانی که این نرم‌افزار به خوبی اجرا نمی‌شود یا اجرای آن با مشکل همراه می‌شود، از راه‌های طبیعی نمی‌توان مشکل را حل کرد. اگر گزینه Close the program را انتخاب کنید، در صفحه نمایش، پیغام Not responding ظاهر می‌شود. اگر سعی بر حل مشکل از طریق Task Manager در قسمت process نیز را داشته باشید، نتیجه‌ای بهتر از قبل نصیبتان نمی‌شود و تنها راه بستن نرم‌افزار، راه‌اندازی مجدد کامپیوتر است که این هم راه حل مناسبی نمی‌باشد! کمکم کنید.»

آیا شما هم به استفاده از نرم‌افزاری که گاهی به درستی کار نمی‌کند و حتی نمی‌توان از آن خارج شد، ناچار هستید؟ واقعا این موضوع فراتر از حوصله آدم است. ولی اکنون ما به شما برای حل این مشکل کمک خواهیم کرد.

زمانی که بستن یک اپلیکیشن از روش‌های معمول از جمله روش‌هایی که ذکر کردیم به مشکل برمی‌خورد، سعی کنید آنرا از طریق همان پنجره ارور و اگر امکان پذیر نبود از طریق Task manager ببندید. اما اگر این دو راه مقدماتی پاسخ گو نبود، شما نیاز به اسلحه‌ای بزرگ برای کشتن پردازش این برنامه‌ها دارید. اما اسلحه بزرگ شما چه چیزی می‌تواند باشد؟ اسلحه بزرگ‌ها به اپلیکیشن‌هایی گفته می‌شود که می‌تواند به فرایند ID level برود و بی‌رحمانه به این روند خاتمه دهد.

نرم‌افزار رایگان Process Explorer آن‌ اسلحه‌ای است که برای کشتن پردازش‌ها بدنبال آن هستیم. همچنین این برنامه جایگزینی بسیار خوب برای Task Manager به منظور راه اندازی امورسیستم است. شما می‌توانید نسخه رایگان آنرا از سایت Technet Microsoft دریافت کنید.

بعد از دانلود، فایل زیپ را باز کنید. آنرا در کاربر ادمین کامپیوتر خود اجرا کنید و به Process list نگاه کنید تا نرم‌افزاری که مشکل‌زا است را پیدا کند. روی اپلیکیشن مورد نظر کلیک راست کنید و گزینه Kill process Tree را انتخاب کنید. اگر همچین گزینه‌ای پیدا نکردید و یا غیرفعال شده بود، بجای آن kill process را انتخاب کنید. پنجره‌ای که با پیام " آیا مطمئن به بستن فرایند نرم‌افزار هستید؟" ظاهر می‌شود را تایید کنید. بعد از تایید آن، پروسه طولانی شما به اتمام رسیده است. حالا می‌توانید از استفاده دوباره از سیستمتان لذت ببرید.


ویدیو مرتبط :
پاک کردن نرم افزارهایی که پاک نمیشوند ( RamTin FBi )

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نرم افزارهایی کاهش سرعت ویندوز



 

نرم افزارهایی کاهش سرعت ویندوز

 

همه ما نرم افزارهایی را روی سیستمهای خود نصب داریم و از آنها استفاده میکنیم. ولی همه از این موضوع شکایت داریم که ویندوزمان بعد از نصب چند برنامه کند شده است و مثل روزهای اول کار نمیکند. علت در نرم افزارهایی است که نصب کرده ایم. در این ترفند نرم افزارها را به چند دسته تقسیم میکنیم و میزان تاخیری را که در سیستم عامل ایجاد خواهند کرد را بررسی خواهیم کرد.

 

نرم افزارهای امنیتی سیستم
فایروالها آنتی ویروسها و آنتی اسپمها برنامه هایی هستند که قائدتا باید انرژی زیادی را از سیستم بگیرند. چونکه این نرم افزارها در اولین فرصتی که در بوت پیدا کنند اجرا میشوند و منابعی را که لازم دارند در اختیار خود میگیرند.
نمونه ها:
Norton Internet Security 2006
McAfee SecurityCentre
Kaspersky Internet Security 6.0.0.303
BitDefender v10

 

مجموعه نرم افزاری آفیس
نرم افزارهای آفیس با اشغال مقدار زیادی از هارد دیسک شما قصد دارد که زندگی را برای شما اسان تر سازد! همچنین فایلهای زیادی را در سیستم شما در نقاط مختلف نگهداری میکند تا دسترسی به آنها آسان تر باشد.

 

نرم افزارهای چت
خیلی ها فکر می کنند که این نرم افزارهای کوچک تاخیری به سیستم وارد نمی آورد. در حالیکه این نرم افزارها بخصوص وقتی در حال استفاده هستند فشار زیادی را به سیستم شما خواهند آورد.
نمونه ها:
Windows Live Messenger
Yahoo Instant Messenger
AOL Instant Messenger
Trillian
Gaim

 

Codecها و فونت ها
یکی از صحبتهای همیشگی که در رابطه با سیستم می شود تعداد فونتهای نصب شده بر روی آن و یا نرم افزارهای نمایش دهنده مولتی مدیا در آن است.
Apple QuickTime
DivX

K-Lite Codec Pack

 

نرم افزارهای به اشتراک گذاری فایل
آنهایی از اینترنت ها پر سرعت و دایمی استفاده میکنند حتما تا به حال برای یک بار هم که شده از این نرم افزارها استفاده کرده اند. لذت دریافت فایلی که به سختی روی منابع قانونی روی وب یافت می شود از سیستم یک فرد عادی در آن ور دنیا حتما هم لذت دارد. این نرم افزارها به طور پیش فرض همراه با اجرای ویندوز اجرا میشوند.
Kazaa
Azureus
uTorrent
BitComet

 

نرم افزارهای فشرده سازی فایل

نرم افزارهای کوچکی هستند که تقریبا همه به آنها نیاز دارند. ولی هیچ کس فکر نمیکند که این نرم افزارهای کوچک باعث دردسری بزرگ برای سیستم های شما شوند.
WinRAR
WinZIP
WinAce
7-Zip

 

سایر نرم افزارها
در این بخش نرم افزارهایی را مدنظر قرار داده ایم که در دسته بندی سایر نرم افزارها نمی گنجد. باید توجه کنید که این نرم افزارها را نباید با یکدیگر مقایسه کنید چرا که اینها هر کدام کار بخصوصی انجام میدهند.
Microsoft Visual Studio
Adobe Photoshop
Macromedia Studio
VMWare Workstation
ava Runtime
NET Framework Runtime
DirectX

منبع:ترفندستان