دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

نخستین گل‌های جهان چگونه تكامل یافتند؟



 

تکامل نخستین گل های جهان

 

 

پژوهش جدیدی كه از سوی موزه تاریخ طبیعی فلوریدا انجام شده به محققان كمك می‌كند اطلاعات جدید و جالبی درباره تكامل نخستین گل‌ها در جهان به دست آورند.

 


چارلز داروین، منشاء ناگهانی گیاهان گلدار را كه از حدود ۱۳۰ میلیون سال پیش ظهور كرده‌اند، به عنوان رازی مشمئز كننده توصیف می‌كند.

 


آندره چاندربالی پژوهشگر اصلی تحقیق جدید در موزه تاریخ طبیعی فلوریدا می‌گوید : چیزی شبیه به گل‌ها قبلا وجود نداشته و هنوز هم وجود ندارد.

 


وی افزود: منشاء گل كلید منشاء گیاهان گلدار است.

 


گل یكی از خلاقیت‌های اصلی تكامل و عامل شكوفایی انبوه تكامل است كه شاید عامل تولد ۴۰۰ هزار گونه از گیاهان گلدار بوده است.

 


پژوهش جدید دیدگاه تازه‌ای درباره چگونگی تكامل نخستین گیاهان گلدار از برنامه‌های ژنتیكی از پیش موجود دریافت شده در گونه گیاهی موسوم به «جیمنواسپرم‌ها» ارائه می‌كند كه پس از آن به گونه‌های متنوع گیاهان گلدار كه امروز می‌بینیم تكامل یافته‌اند.

 


هدف از انجام این تحقیق، درك برنامه تنظیم اساسی یا مجموعه‌ای از كلیدهای ژنتیكی است كه اولین گل‌ها را از اجداد مشترك تمام گیاهان گلدار تولید كرده‌اند.

 

 

 


ویدیو مرتبط :
تكامل

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مسی انتخاب خود به عنوان مرد سال فوتبال جهان را با سه گل جشن گرفت



 

 

 

مسی انتخاب خود به عنوان مرد سال فوتبال جهان را با سه گل جشن گرفت

 

لیونل مسی انتخاب خود به عنوان مرد سال فوتبال جهان را برای دومین بار پیاپی، با سه گل در دیدار مقابل رئال بتیس در مرحله یك چهارم نهایی رقابتهای كوپا دل ری جشن گرفت.

این سه گل مسی به بارسا كمك كرد تا به یك پیروزی پرگل پنج بر صفر دست یابد و ركورد شكست ناپذیریش را به 27 بازی برساند كه ركورد خود همین باشگاه است.

مسی كه روز دوشنبه بالاتر از 'آندرس اینیستا' و ‌'ژاوی هرناندز' هم تیمی هایش قرار گرفت و جایزه مرد سال فوتبال را تصاحب كرد، پیش از دیدار رفت با بتیش در ورزشگاه نیوكمپ طی مراسمی به افتخار وی در زمین مورد تشویق هواداران قرار گرفت. این مهاجم آرژانتینی متعاقب آن ثابت كرد كه چرا به عنوان بهترین بازیكن جهان انتخاب شده است.

وی در دقیقه 44 با استفاده از یك پاس اینیستا دفاع فشرده بتیس را شكافت و گل اول خود را به ثمر رساند و سپس در نیمه دوم و در دقیقه 64 بازی بار دیگر كاستو اسپینوزا دروازه بان حریف را دوباره مغلوب كرد.

هت تریك مسی در دقیقه 73 بازی پس از فرار وی از كمند آفساید و استفاده از یك پاس ژاوی برای به ثمر رساندن سی و یكمین گل خود در رقابتهای این فصل تكمیل شد.

پانزدهمین گل 'پدرو رودریگز' در این فصل و همچنین گل دقیقه 83 سیدو كیتا كه از روی نیمكت ذخیره ها وارد زمین شده بود، آبی اناری پوشان را در نهایت پنج بر صفر پیروز كرد.

بتیس، صدر نشین لیگ دسته دوم اسپانیا در نیمه نخست عملكرد خوبی در برابر حریف قدرتمند خود داشت.

در پایان این دیدار، ژاوی گفت: 'در نیمه نخست اصلا خوب نبودیم اما در نیمه دوم در سطح عالی بازی كردیم و می توانم بگویم كه سرنوشت این مرحله را از قبل مشخص كردیم.'

دنی آلوز نیز گفت: هرگونه حرف و حدیثی كه در مورد انتخاب مسی وجود داشت با این بازی وی از بین رفت.

بارسلونا در فصل 74- 1973 نیز در بیست و هفت بازی بدون شكست مانده بود و تیم فعلی تصمیم دارد با كسب سیزدهمین پیروزی پیاپی خود در لیگ در دیدار آخر هفته برابر مالاگا ركورد شكست ناپذیری فعلی را بشكند.