دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

نخستین گزارش خبری ربات خبرنگار منتشر شد



اخبار,اخبار علمی,ربات روزنامه‌نگار

یک شرکت اینترنتی چینی، ربات خبرنگاری را طراحی کرده که اکنون نخستین گزارش خبری خود را ارائه کرده است.

به گزارش ایسنا، شرکت Tencent مدعی است که این ربات، موسوم به «رویانویس» (Dreamwriter) می‌تواند یک گزارش خبری 1000 واژه‌ای را در یک دقیقه بنویسد.

این توسعه پس از معرفی یک ربات پیش‌خدمت در رستورانی در استان جنوبی هاینان چین در ماه گذشته انجام شده است. یک شرکت چینی دیگر نیز ربات بانکداری را معرفی کرده که می‌تواند برخی کارهای معمولی را انجام داده، اطلاعات بانکی را فراهم و مشتریان را هدایت کند.

نخستین گزارش خبری ربات روزنامه‌نگار از داده‌های دفتر آمار ملی و گفته‌های مقامات این دفتر استفاده کرده است. روزنامه محلی Beijing Times اعلام کرد که این گزارش با عنوان «اوج جدید شاخص قیمت مصرف‌کننده در ماه اوت نسبت به 12 ماه گذشته»، هیچ تفاوتی از نظر کیفیت با گزارش‌های روزنامه‌نگاران واقعی نداشته است.

این دستگاه از محاسبات و قابلیت‌های جست‌وجوی اطلاعات بسیار سریع برای تولید یک خبر 1000 واژه‌ای طی یک دقیقه استفاده می‌کند. اما نقطه ضعف این ربات، نوشتن اخبار جدی است. رویانویس نمی‌تواند گزارش‌های عمقی و تحلیلی را انجام دهد. برای مثال یک روزنامه‌نگار می‌تواند مسائل پیچیده‌ مانند تاثیر افزایش تورم بر زندگی مردم را توضیح دهد که یک ربات از انجام این کار عاجز است.

شرکت Tencent اعلام کرد که این ربات جای روزنامه‌نگاران انسان را نخواهد گرفت. سازندگان اظهار امیدواری کرده‌اند که این ربات بتواند انسان‌ها را از انجام برخی کارهای معمولی رها کرده و آن‌ها را برای انجام کارهای چالش‌برانگیز و هوشمندانه‌تر آزاد بگذارند.

اگرچه ناظران اظهار کرده‌اند که خود این عمل می‌تواند به کارگزاران در کاهش تعداد روزنامه‌نگاران استخدامی کمک کند.


 اخبار علمی  -  ایسنا  


ویدیو مرتبط :
سوتی خبرنگار حین گزارش زنده -خبرنگار شبکه خبر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

گزارش‌ مشکوک یک خبرنگار ایرانی از...



 

گزارش‌ مشکوک یک خبرنگار ایرانی از المپیک سنگاپور!

 

پس از این که "محمد سلیمانی" از مبارزه با نماینده رژیم صهیونیستی امتناع کرد، خبرنگاران ایرانی حاضر در سنگاپور به تمجید از این حرکت ارزشی تکواندوکار ایرانی پرداختند اما در این بین یکی از خبرنگاران اعزامی ایرانی به این مسابقات در تلاش است با ارسال گزارش‌های شیطنت‌آمیز تصمیم ورزشکار نوجوان ایرانی را زیر سال ببرد.

 

عصر دیروز خبرنگار مذکور که به عنوان نماینده یکی از خبرگزاری‌های کشور به سنگاپور اعزام شده با ارسال خبری شیطنت آمیز از حساسیت جدی مسوولان کمیته برگزاری مسابقات نسبت به این اتفاق خبر داد و تلاش کرد در خبر ارسالی خود به تهران به نوعی حرکت "محمد سلیمانی را زیر سوال ببرد!  

به گزارش شبکه ایران، در متن خبر این خبرنگار چنین آمده است:« بنا براعلام خبرگزاری تلگراف انگلیس، یک گروه ویژه از سوی کمیته‌بین‌المللی المپیک موضوع امتناع "محمد سلیمانی" از مبارزه با نماینده‌ رژیم صهیونیستی را پیگیری می‌کنند.

خبرگزاری تلگراف انگلیس در گزارشی با انتقاد از عملکرد نمایندگان ایران برای رقابت نکردن با ورزشکاران رژیم صهیونیستی، اعلام کرد رییس کمیته‌ بین‌المللی المپیک از دکتر شاماس مسوول بخش پزشکی این کمیته خواسته تا هرچه سریع‌تر موضوع محمد سلیمانی را پیگیری کند چرا که علت حاضر نشدن "سلیمانی" در دیدار فینال تکواندو مقابل نماینده رژیم اشغالگر قدس مشکلات پزشکی اعلام شده بود.»

خبرنگار مذکور برای آن که به هدف مغرضانه خود در این گزارش دست پیدا کند در بخش پایانی مطلب خود می نویسد:« یکی از سخنگوهای کمیته‌ی بین‌المللی المپیک با اشاره به این موضوع اظهار کرد: عکس رادیولوژی‌ای که از پای سلیمانی پس از انتقال به بیمارستان تهیه شده، هیچ نشانی از شکستگی و یا مشکل دیگری را نداشته است، بنابراین گروه ویژه کمیته بین‌المللی المپیک دستور دارد تا هرچه سریع‌تر موضوع را بررسی و اعلام کند.»

حال سوال اینجاست که خبرنگاری که هیچ اعتقاد به باید و نبایدهای جمهوری اسلامی و موضع کشورمان در خصوص رژیم اشغالگر قدس ندارد چرا و به چه علت باید با بودجه بیت المال به سنگاپور اعزام شود تا از آنجا اخبار اینچنینی برای رسانه خود ارسال کند؟.../تابناک