دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

نخستین کلاه ایمنی هوشمند با نمایشگر سربالا برای موتور سواران



کلاه ایمنی هوشمند,نمایشگر سربالا در کلاه موتور سوارها

نخستین کلاه ایمنی هوشمند با نمایشگر سربالا برای موتور سواران
یک شرکت سازنده کلاه ایمنی برای موتور سوارها نخستین کلاه ایمنی هوشمند را که در برگیرنده نمایشگرهای سربالا برای ارائه اطلاعات به موتور سوارها طراحی کرده است.


پس از اعلام طرحهای شرکتهای خودروسازی به منظور ساخت نمایشگرهای سربالا برای رانندگان اتومبیلها، این شرکت سازنده کلاه های ایمنی از طرحهای خود برای ساخت نمایشگر سربالا در کلاه های ایمنی خبر داد که انتظار نمی رود تا پیش از 24 ماه آینده عرضه شوند.


نمایشگر سربالا سیستمی است که اطلاعات را در جلو دید و منظر بیننده، بدون اینکه بیننده مجبور باشد جایی دیگر را نگاه کند، نمایش می‌دهد. نمایشگرهای سربالا در آغاز برای هواپیماهای نظامی طراحی شده بودند، ولی هم اکنون در هواپیماهای تجاری، خودروها و وسائل دیگر از جمله خودروها نیز استفاده می‌شوند.

کلاه ایمنی هوشمند,نمایشگر سربالا در کلاه موتور سوارها

ایده ساخت نمایشگرهای سربالا برای موتورسواران بسیار هیجان انگیز است و با تجربه ای که شرکت ریوو (Reevu) در عرضه قابلیتهای دید پشت برای موتور سواران دارد در جایگاه خوبی در بازار قرار می گیرد.تاکنون جزئیات درباره این سیستم نمایشگر سربالا برای موتور سواران چندان قابل توجه نبوده است اما آنچه مشخص است این کلاه اطلاعات را به صورت یک سیستم نمایشی در مقابل چشمان موتورسوار نمایش می دهد، موتور سوار علاوه بر اینکه چشم خود را به مسیر دوخته است می تواند اطلاعات نمایش داده شده را از قبیل سرعت، موقعیت یابی روی صفحه نمایش شفاف کلاه خود مشاهده کند.


به نظر می رسد که این شرکت در نظر دارد نمایشگر سربالا کلاه خود را به یک سیستم عیب یابی در موتور متصل کند تا اطلاعاتی درباره مصرف سوخت و دور موتور در دقیقه در اختیار موتور سوار قرار بگیرد.
گفته شده است که این کلاه ایمنی هوشمند با قیمتی حدود 1076 دلار عرضه می شود.

منبع:mehrnews.com


ویدیو مرتبط :
ایمنی موتور سیکلت سواران-کلاه ایمنی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مشکل جالب دوچرخه‌سواران دارای کلاه ایمنی!



 کلاه ایمنی,خودروها,کلاه ایمنی دوچرخه‌سواران

مشکل جالب دوچرخه‌سواران دارای کلاه ایمنی!


محققان دانشگاه بت انگلیس دریافتند که استفاده از کلاه ایمنی توسط دوچرخه‌سواران در جاده‌ها باعث می‌شود برخورد بیشتری با خودروها داشته باشند!

تحقیقات نشان داده است، زمانی که دوچرخه‌سواران کلاه ایمنی بر سر می‌گذارند ماشین، با سرعت بیشتر و فاصله‌ی نزدیک‌تری از کنار آنها می‌گذرند.

دکتر یان واکر – روانشناس دانشگاه بت انگلس- اطلاعات مربوط به 2500 دوچرخه سوار را مورد بررسی قرار داده است. او دریافته است دوچرخه‌سوارانی که از کلاه ایمنی استفاده می‌کنند بیشتر با ماشین‌ها برخورد می‌کنند. وقتی که دوچرخه سوار کلاه ایمنی دارد ماشین‌ها دو برابر بیشتر به او نزدیک می‌شوند. حدودا رانندگان وقتی که دوچرخه‌سوار کلاه ایمنی دارد 8.5 سانتی‌متر بیشتر به او نزدیک می‌شوند.

نتایج این تحقیقات در مجله تجزیه و تحلیل تصادفات و پیشگیری منتشر شد.

دکتر واکر می‌گوید: «تحقیقات ما نشان داده است هنگامی که رانندگان از یک دوچرخه‌سوار سبقت می‌گیرند، به نوع پوشش و تجهیزات او توجه می‌کنند. اگر ماشین‌ها فضای کمتری برای دوچرخه‌سواران بگذارند، او باید سخت‌تر با موانع بر سر راه مقابله کند. کلاه ایمنی بسیار مفید است و برای کودکان لازم است اما در برخورد و تصادف با ماشین‌ها با استفاده از کلاه‌ایمنی بحث برانگیز است.

 

استفاده از کلاه باعث می‌شود رانندگان تصور کنند دوچرخه‌سواران حرفه‌ای‌تر و باتجربه‌تر هستند و حرکت غیرعادی نمی‌کنند. با این حال در واقعیت تضمینی وجود ندارد که دوچرخه‌سواری که از کلاه ایمنی استفاده می‌کند باتجربه‌تر باشد. بسیاری از دوچرخه‌سواران نمی‌توانند به هنگام رفت و آمد ماشین‌ها دوچرخه‌ را درست کنترل کنند.»

تحقیقات نشان داده است ماشین‌های سنگین مانند اتوبوس و کامیون نزدیک‌تر از کنار دوچرخه‌سواران عبور می‌کنند. به‌طور متوسط یک ماشین‌سواری با فاصله 1.33 متر از کنار دوچرخه عبور می‌کند، در حالی که این فاصله برای کامیون‌ها 19 سانتی‌متر و برای اتوبوس‌ها 23 سانتی‌مرت است.

 

ازمایش جالب دیگری که دراین مطالعات انجام شد این بود که از دوچرخه‌سواران خواسته شد تا از کلاه گیس استفاده کنند، بدین ترتیب رانندگان تصور می‌کردند که دوچرخه‌سوار خانم است و با فاصله‌ی 14 سانتی‌متری بیشتر از کنار او عبور می‌کردند. در سال 2004، 11.257 دوچرخه‌سوار در جاده‌های انگلیس مجروح و 109 نفر کشته شدند./ایسنا