دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

نخستین دوقلوی زمین سال 2013 کشف می‌شود



نخستین دوقلوی زمین سال 2013 کشف می‌شود
ستاره شناسان در پیش بینی‌های خود برای سال 2013 می گویند نخستین سیاره که واقعا شبه زمین باشد در سال آینده – 2013- شناسایی خواهد شد.
یافتن سیاره های شبه زمین، کشف حماسی خواهد بود که می تواند موجب شود بشر جایگاه خود را در کائنات دوباره ارزیابی کند.
در حالی که ستاره شناسان طی چند سال اخیر تعدادی سیاره شبه زمین را در منظومه شمسی یافته اند که در یک یا دو ویژگی با زمین مشترک هستند. مانند اندازه یا دمای سطحی- اما هنوز این یافته ها تا کشف یک سیاره که از جهات بسیاری مشابه زمین ما باشد فاصله دارد.
آبل مندز مدیر آزمایشگاه سیاره قابل سکونت در دانشگاه پورتو ریکو معتقد است این امر در سال 2013 تغییر خواهد کرد.
وی با تاکید بر پیشرفت های علمی صورت گرفته و ساخت تلسکوپ های فضایی تیزبین، به یافتن نخستین دوقلوی زمین در سال 2013 بسیار خوش بین است.../mehrnews.com


ویدیو مرتبط :
کشف شبیه ترین سیاره به زمین در سال 2014(خبر فوری)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کشف جسمی در اطراف یک سیاهچاله در فاصله پنج میلیارد سال نوری از زمین



اخبار علمی,خبر های علمی, سیاهچاله

تیمی از دانشمندان اسپانیایی توانسته‌اند بطور دقیق یک ساختار را در منطقه داخلی یک کوازار در فاصله بیش از پنج میلیارد سال نوری از زمین شناسایی کنند.

به گزارش ایسنا، این دقیق‌ترین سنجش بدست آمده از چنین جسم کوچک و دوری تاکنون است که با کمک تاثیر میکروهمگرایی گرانشی بدست آمده است. این اثر توسط ستارگان حاضر در کهکشانی که بین زمین و کوازار قرار گرفته‌اند، ایجاد می‌شود که می‌تواند مناطق کوچک درون کوازار را بزرگ نمایش دهد.

محققان با همکاری دانشگاه گرانادا بطور خاص توانستند با بررسی تغییرات در درخشش چهار تصویر مختلف از کوازار Q2237+0305 که به صلیب انیشتین نیز معروف است، لبه داخلی دیسک ماده در اطراف آن را اندازه‌گیری کنند.

این تصاویر توسط ابزارهای همگرایی گرانشی نوری (OGLE) و پروژه زمان بین‌المللی همگرایی گرانشی (GLITP) بدست آمده‌اند که به ترتیب برای 12 سال و 9 ماه به نظارت بر این کوازار مشغول هستند.

دستاورد بزرگ این ابزارها،‌ شناسایی ساختاری در لبه داخلی یک دیسک کوچک در چنین فاصله زیادی بوده که با کمک اثر میکروهمگرایی گرانشی حاصل شده است. این کار مانند شناسایی یک سکه از فاصله بیش از 100 هزار کیلومتر است.

اخبار علمی - ایسنا