دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

نخستین دوربین‌هایی که با آپولو 11 به ماه رفتند+ تصاویر



یک گزارش به معرفی دوربین‌هایی پرداخته است که با آپولو 11 به ماه رفتند.
به گزارش سرویس فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، از جمله این دوربین‌ها، دوربین درخشان و مسطحی در ماه بود که ویدیوئی را ارائه داد و به واسطه آن مردم توانستند به صورت زنده پیاده‌روی نیل آرمسترانگ را بر روی ماه از طریق تلویزیون نظاره کنند.

این سامانه که «دوربین تلویزیونی Apollo Lunar» نام داشت، توسط شرکت مهندسی Westinghouse در ایالات متحده طراحی شده بود.

بر اساس گزارش این شرکت که در سال 1968 منتشر شد، سامانه مزبور ارتعاشاتی تا دو هزار چرخه در هر ثانیه، شوک‌های بیش از 8G را در طول اوج‌گیری و فرود، تغییرات بی‌نهایت فشار و طیف حرارتی از 300- درجه تا 250 درجه فارنهایت را تحمل کرد.

دوربین تلویزیونی Lunar تصاویر را در 10 فریم در ثانیه تهیه کرد که در مقایسه با استاندارد امروزی 24 فریم در ثانیه، پایین به نظر می‌رسد.

با این حال از دیدگاه شرکت طراح، 10 فریم در ثانیه قابل‌قبول بود زیرا به ادعای این شرکت، "فضانوردان نمی‌توانند در یک لباس فضایی به سرعت حرکت کنند."

آپولو 11 همچنین دوربین‌های دیگری را با هدف گرفتن تصاویری برای محققان حمل کرد.

از این میان می‌توان به «دوربین داده» اشاره کرد که یکی از سه مدل Hasselblad 500EL بود که تیم آپولو 11 با خود به فضا حمل کرد.

این تنها دوربین Hasselblad بود که تیم علمی بر روی ماه استفاده کرد و فضانوردان آن را بر روی قسمت جلویی لباسشان نصب کرده بودند.

ناسا با شرکت سازنده Hasselblad واقع در سوئد ارتباطات طولانی‌مدتی داشت. این شرکت تقریبا تمامی دوربین‌هایی را که فضانوردان امریکایی در ماموریت‌های آغازین با خود به فضا حمل می‌کردند، تولید کرد.

پس از سال 1963، شرکت سوئدی دوربین‌هایش را برای ناسا اصلاح کرد.

دوربین داده دارای اصلاحات اضافی بود زیرا مجهز به پلیت شیشه‌ای Reseau بود.

این پلیت به هر عکس آرایه‌ای از صلیب‌های کوچک می‌داد که محققان می‌توانستند برای کالیبره‌کردن فواصل در عکس‌ها به کار برند.
این نخستین باری بود که دوربین‌سازان یک پلیت Reseau را در دوربین کوچک و نسبتا ارزان تعبیه کردند.
دوربین مزبور چون به سطح ماه حمل شد، مجهز به finish نقره‌ای رنگ بود که به آن در حفظ دماهای درونی کمک می‌کرد.
تمامی چرب‌کننده‌های درونی آن نیز باید حذف یا بازفرمول‌بندی می‌شدند تا در محیط خلا نجوشند.

 

نخستین دوربین‌هایی که با آپولو 11 به ماه رفتند

 

 

نخستین دوربین‌هایی که با آپولو 11 به ماه رفتند


منبع:isna.ir


ویدیو مرتبط :
تصاویر پروژه فضایی آپولو

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بازیگران اصلی «مثل من، مثل تو» جلوی دوربین رفتند+ تصاویر



اخبار فرهنگی - بازیگران اصلی «مثل من، مثل تو» جلوی دوربین رفتند+ تصاویر

تهیه‌کننده «مثل من، مثل تو» اعلام کرد کمند امیرسلیمانی، عبدالرضا اکبری، متین ستوده و سپیده کاشانی به تازگی مقابل دوربین این سریال به کارگردانی محمود معظمی رفتند.

 

اخبار,اخبار فرهنگی,بازیگران اصلی «مثل من، مثل تو» جلوی دوربین رفتند

داود قچاق تهیه‌کننده «مثل من، مثل تو»درباره این خبر توضیح داد: عوامل تولید برای تصویربرداری بخش‌های اصلی این سریال در لوکیشن اصلی واقع در محله کاشانک تهران مستقر شده‌اند.

وی افزود: در این سکانس عبدالرضا اکبری، متین ستوده، سپیده کاشانی و کمند امیر سلیمانی از بازیگران اصلی این سریال جلوی دوربین قرار گرفتند.

قچاق با اشاره به اینکه «مثل من، مثل تو» دارای لوکیشن‌های متعددی در اطراف تهران خواهد بود، یادآور شد: ازگل، بیمارستان عمل و... از جمله لوکیشن‌های این مجموعه تلویزیونی هستند که گروه در زمان پیش‌تولید آن‌ها را برای تصویربرداری انتخاب کرده‌اند.

 

 اخبار,اخبار فرهنگی,بازیگران اصلی «مثل من، مثل تو» جلوی دوربین رفتند

«مثل من، مثل تو» کاری از گروه کودک و خردسال شبکه دو سیما است که در 33 قسمت 30 دقیقه‌ای برای پخش در ماه مبارک رمضان در حال تولید است.

فیلمنامه این سریال که علی اکبر محلوجیان آن را می‌نویسد، درباره دختری از یک خانواده فرهیخته است که درست اول ماه رمضان به سن تکلیف رسیده و تمام اعمال دینی بر او واجب می‌شود.

  اخبار,اخبار فرهنگی,بازیگران اصلی «مثل من، مثل تو» جلوی دوربین رفتند

این سریال در ایام ماه مبارک رمضان با بازی ثریا قاسمی (مادربزرگ)، عبدالرضا اکبری (پدر خانواده)، کمند امیرسلیمانی (مادر خانواده)، فرخ نعمتی (پدربزرگ)، شهرام عبدلی (عمو)، رحیم نوروزی، متین ستوده (دختر بزرگ خانواده)، نگین معتضدی (زن عمو) و هنرمند خردسال سپیده کاشانی در نقش اصلی و دختر کوچک خانواده روی آنتن شبکه دو سیما خواهد رفت.

از دیگر عوامل این سریال می‌توان به محسن حسن‌پور دستیار اول کارگردان و برنامه‌ریز، پژمان شفیع‌پور دستیار دوم کارگردان، مرتضی قیدی مدیر تصویربرداری، سامان شهامت صدابردار، جلال موسوی طراح گریم، مهدی دیلم صالحی صحنه، سیدرضا حسینی مدیر تولید، بنیامین قچاق تدوینگر، آزاده قچاق پست پروداکشن و آرش سلطانی عکاس اشاره کرد.

اخبار فرهنگی -  مهر