دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

نخستین دستگاه پوشیدنی با قابلیت تحلیل احساسات از الگوهای تنفسی افراد



اخبار,اخبار علمی ,نخستین دستگاه پوشیدنی

 

اخبار علمی - توسط دانشمند ایرانی ساخته شد
نخستین دستگاه پوشیدنی با قابلیت تحلیل احساسات از الگوهای تنفسی افراد

در حالی که بسیاری از دستگاههای نظارت بر آمادگی جسمانی، میزان تحرک افراد را می‌سنجند، دستگاه جدید یک دانشمند ایرانی در کنار مفصل ران قرار گرفته و هر تنفس را پیگیری می‌کند.

به گزارش ایسنا دستگاه « spire» دکتر نیما مروجی که به زیر بند شلوار متصل می‌شود، می‌تواند با استفاده از یک برنامه تلفن همراه، کاربر را آرام کرده و حتی احساس دقیق وی را نشان دهد.

این دستگاه قصد دارد اولین فناوری پوشیدنی باشد که به یک اندازه هم احساسات فرد را سنجیده و هم تعداد گامهایش را محاسبه کند.

آنچه spire را متمایز ساخته و آنچه سازندگانش را مدعی برتری‌اش در بازار کرده، قابلیت آن برای بررسی و شناسایی انواع گوناگون الگوهای تنفسی و معنی هر کدام به لحاظ احساسات فرد - تنش، آرامش، تمرکز یا از نفس افتادن ساده پس از ورزش- است.

دکتر مروجی، از بنیانگذاران شرکت spire و رئیس آزمایشگاه فناوری آرام‌بخش دانشگاه استنفورد می‌گوید: الگوهای تنفسی نسبت به حالت ذهن بسیار حساس هستند. دستگاه spire به اندازه‌گیری بیش از 10 ویژگی هر چرخه تنفس برای ارزیابی سطوح تنش، تنفس و غیره می‌پردازد.

وی افزود: این فناوری مانند یک نرم‌افزار هواشناسی روزانه است که به شما در کنار ارائه درک بهتر از حالات مختلف ذهن، داده‌های آمادگی جسمانی نیز ارائه می‌کند.

این دستگاه بجای نمایش ساده این اطلاعات در یک برنامه، هنگامی که متوجه یک مانع بالقوه بر سر راه سلامت روحی کاربر می‌شود، به ارائه توصیه‌های فعالیتی بلادرنگ – از تمرینات تنفسی گرفته تا پیاده‌روی - بر روی تلفن همراه هوشمند برای جبران این عدم تعادل می‌پردازد. در حال حاضر این برنامه فقط با آیفون و آی‌پد سازگار است.

ابزار spire که بجای مچ دست، بر روی مفصل ران یا نیم‌تنه بالای بدن پوشیده می‌شود، از حرکات و موقعیت بدن آگاهی داشته، نیازی به تماس فیزیکی با پوست برای نظارت بر تنفس ندارد و باتری آن بین هر بار شارژ تا یک هفته قابل استفاده است.

این دستگاه همچنین از QI استاندارد برای شارژ بی‌سیم برخوردار بوده و دارای یک سکوی شارژ است.

سکو به یک سوکت برق متصل می‌شود، از این رو در زمان ضعیف شدن قدرت spire می‌توان آن را بر روی سکو گذاشته و شارژ آن بطور خودکار بدون نیاز به یو‌اس‌بی و دیگر انواع کابلهای اتصال آغاز می‌شود.

فروش این دستگاه از اواخر تابستان با قیمت 150 دلار آغاز خواهد شد. 

اخبار علمی - ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
الگوهای کلاسیک بازگشتی در تحلیل تکنیکال

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تختخواب هوشمند با قابلیت نظارت بر ضربان قلب و خر و پف افراد



اخبار ,اخبار علمی ,تختخواب هوشمند

 

اخبار علمی - تختخواب هوشمند با قابلیت نظارت بر ضربان قلب و خر و پف افراد

گجت جدید دانشمندان هر نوع تشک را به تختخواب هوشمندی تبدیل می‌کند که قادر به نظارت بر فرد حین خواب است.

 این سامانه بر ضربان قلب، تنفس، میزان صدای اتاق و همچنین میزان بلندی و تکرار خروپف نظارت می‌کند.

فناوری جدید به نام «Beddit» زمانی که شخص خواب است، خواب وی، ضربان قلب، ریتم تنفس، حرکات، خروپف ، صدا و نور اتاق خواب را به طور خودکار رهگیری می‌کند.

کاربر باید حسگر فیلم فوق‌نازک Beddit را در تختخواب و زیر ملحفه جاسازی کند.

حسگر جدید، داده‌های خواب را از طریق بلوتوث به یک نرم‌افزار ارسال می‌کند و نرم‌افزار خواب کاربر را تحلیل کرده و دستورالعمل‌هایی را در خصوص ارتقاء خواب به وی ارائه می‌دهد.

شرکت فنلاندی سازنده به نام Beddit مدعی است می‌توان از گجت جدید به عنوان ابزار مدیریت تنش یا یک سامانه اندازه‌گیری عملکرد ورزشی و همچنین حل مشکل خروپف کردن استفاده کرد.

سیستم مزبور مبتنی بر شیوه ballistocardiography است که برای ارزیابی کارکردهای قلبی‌-تنفسی به کار می‌رود.

این سامانه حرکات کوچک ناشی از تنفس و ضربان قلب را شناسایی کرده و آن‌ها را به اطلاعات و دستورالعمل تبدیل می‌کند. 

اخبار علمی - ایسنا