دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

نخستین جزیره خودکفای جهان در تولید برق با نیروی آب و باد



اخبار,اخبار علمی ,تولید برق با نیروی آب و باد

 

اخبار علمی - نخستین جزیره خودکفای جهان در تولید برق با نیروی آب و باد

نخستین جزیره جهان که کاملا با نیروی آب و باد نیرودهی می‌شود، معرفی شد.

خودکفایی در تولید نیروی برق آرزویی است که تمامی افراد دوستدار محیط زیست رؤیای آن را در سر می‌پرورانند و هم‌ اکنون این جزیره با تولید آب و برق خود، چنین رؤیایی را به واقعیت تبدیل کرده است.

یک مزرعه بادی در اواخر ماه ژوئیه در El Hierro که کوچک‌ترین جزیره قناری اسپانیا است، افتتاح می‌شود. این جزیره با صخره‌ها و کوه‌های شیب‌دارش برای برداشت‌کردن باد ورودی از آن سوی ساحل اقیانوس اطلس در آفریقا بسیار ایده‌آل است.

پنج توربین نصب‌شده در نوار شمال شرقی El Hierro دارای بازدهی کلی 11.5 مگاوات خواهند بود که این میزان برای تامین نیاز برق 10 هزار سکنه جزیره و همچنین کارخانه‌های آب شیرین‌کن آن کفایت می‌کند.

گرچه جزایر دیگری در سراسر جهان با انرژی خورشیدی یا باد نیرودهی می‌شوند، کارشناسان بر این باورند این جزیره نخستین خشکی است که قادر به عرضه مداوم الکتریسیته با ترکیب‌کردن نیروی آب و باد و بدون اتصال به هیچ گونه شبکه الکتریسیته خارجی است.

نیروی اضافی توربین‌های بادی برای پمپاژکردن آب شرب از مخزنی در نزدیکی بندر به مخزنی بزرگ‌تر در دهانه برخورد آتش‌نشانی منتقل می‌شود که این دهانه 700 متر بالاتر از سطح دریا قرار دارد.

زمانی هم که هیچ بادی وجود ندارد، آب از طریق توربین‌ها برای تولید برق به مخزن پایین‌تری منتقل می‌شود.

مقاماتی از دانمارک، ژاپن، هاوایی و اندونزی به این مزرعه بادی علاقه نشان داده‌اند. 

اخبار علمی - ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
تولید برق رایگان از نیروی جاذبه زمین

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تولید اولین داروی جهان برای درمان آب مروارید



 

 

تولید اولین داروی جهان برای درمان آب مروارید

 

 

متخصصان علوم پزشكی در استرالیا برای اولین بار در جهان دارویی را تولید كرده اند كه از نابینایی ناشی از آب مروارید جلوگیری می كند.

به گزارش سرویس بهداشت و درمان ایسنا، آب مروارید زمانی بروز می كند كه پروتئینی موسوم به «كالپاین» در مقابل عدسی چشم شكل می گیرد و در نتیجه موجب نقص و اشكال در بینایی می شود. عوامل مختلفی از جمله افزایش سن، موجب فعال شدن این پروتئین می شوند. در حال حاضر تنها راه درمان آب مروارید برداشتن بافت تار شده در عدسی چشم از طریق جراحی و جایگزین كردن یك لنز مصنوعی است.

به گزارش شبكه خبری ای بی سی، گروهی از متخصصان چشم پزشكی در دانشگاه استرالیایی «آدلاید» می گویند: ما برای اولین بار و در پیشرفتی چشمگیر به یك روش درمانی غیرجراحی برای معالجه آب مروارید دست یافته ایم.

روش جدید شامل دارویی است كه هر شب قبل از خواب به صورت قطره یا كرم موضعی استفاده می شود. تاكنون نتایج آزمایشات اولیه موفقیت آمیز بوده اما هنوز انجام آزمایش های بیشتر روی نمونه های انسانی ضروری است...... /  خبرگزارى ایسنا