دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

نخستین تلفن همراه بریل جهان



خط بریل,نخستین تلفن همراه بریل,تلفن هوشمند با خط بریل

 نخستین تلفن همراه بریل جهان
افراد دچار اختلالات بصری از این پس قادر خواهند بود با استفاده از نخستین تلفن همراه هوشمند با خط بریل، علاوه بر دریافت پیام‌های متنی، از مجلات و روزنامه‌های معمولی استفاده کنند.
محققان هندی برای طراحی صفحه نمایش این تلفن همراه هوشمند از فناوری Shape Memory Alloy استفاده کردند که امکان شکل‌گیری فلز روی صفحه نمایش را فراهم می‌کند.
زمانی که کاربر نابینا یا کم بینا، ایمیل یا پیام متنی را بر روی تلفن همراه هوشمند خود دریافت می کند، زبان متن بصورت خودکار به خط بریل ترجمه شده و سپس با کمک این فناوری، شبکه‌ای از پین‌های تعبیه شده در زیر صفحه نمایش تغییر شکل داده و خطوط بریل ایجاد می‌شود.
این بدان معناست که تا چند سال آینده امکان تبدیل تصاویر به متن نیز بوجود خواهد آمد.
از دیگر امکانات این تلفن همراه هوشمند، توانایی خواندن متون چاپی و ترجمه آنها به خط بریل عنوان شده است؛ از دوربین تلفن برای عکسبرداری از کلمات و ترجمه آنها به خط بریل استفاده می شود.
در این شرایط افراد نابینا و کم بینا دیگر نیازی به کتاب و روزنامه های مخصوص با خط بریل نداشته و آنها می توانند با کمک تلفن همراه هوشمند خود مجلات و کتاب های معمولی را مطالعه کنند.
طراحی این تلفن همراه سه سال بطول انجامیده و محققان امیدوارند که نخستین نسل تلفن های همراه هوشمند بریل را تا پایان سال 2013 میلادی با قیمت 185 دلار به بازار عرضه کنند.
منبع:isna.ir


ویدیو مرتبط :
پر فروش ترین گوشی های تلفن همراه جهان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کوچکترین تلفن همراه جهان



اخبار,جدیدترین تلفن همراه,تلفن همراه

کوچکترین تلفن همراه جهان

محققان ژاپنی از کوچکترین تلفن همراه جهان با صفحه نمایش 2.5 سانتی متری رونمایی کردند.

به گزارش ایسنا, در بازار داغ رقابت بین شرکت های مختلف در عرضه تلفن های همراه هوشمند با قابلیت های پیشرفته، شرکت ژاپنی ویلکام (Willcom)‌ تلفن همراهی کوچکتر از کارت اعتباری طراحی کرده است.

تلفن همراه مینیاتوری Strap2 در ابعاد 10.7*70*32 میلیمتر و وزن 32 گرم (معادل یک چهارم تلفن همراه هوشمند آیفون)، دارای یک صفحه نمایش یک اینچی، آنتن جمع شونده و صفحه کلید T-9‌ است.

تلفن Strap2‌ قابلیت ارسال و دریافت پیام کوتاه و چک کردن ایمیل را مانند دستگاه های مشابه داشته و باتری دستگاه پس از هر بار شارژ کردن بمدت دو ساعت مکالمه مستمر کارآیی دارد.

این محصول در رنگ های صورتی، سفید و مشکی طراحی شده و بصورت محدود به تعداد 12 هزار دستگاه تنها در بازار ژاپن و کشورهای منطقه با قیمت 380 دلار عرضه خواهد شد./ایسنا

 

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

آنتن جمع شونده کوچکترین و سبک ترین تلفن همراه جهان 

 

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

تلفن همراه مینیاتوری Strap2 با وزن 32 گرم