دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

نخستین باتری جهان با قابلیت شارژ در کمتر از ۳۰ ثانیه



اخبار ,اخبار علمی ,پرسرعت‌ترین باتری برای شارژ شدن

 

اخبار علمی - نخستین باتری جهان با قابلیت شارژ در کمتر از ۳۰ ثانیه

این محصول بر پایه نانوذرات بیوارگانیک ساخته شده است که کریستال‌های بسیار کوچک بین این ذرات امکان شارژ سریع آن‌ را فراهم می‌کنند.

اگرچه تاکنون مدل‌های مفهومی انواع باتری‌ها با قابلیت‌ها و توانایی‌های مختلف عرضه شده است، اما کارشناسان از ساخت باتری جدیدی برای دستگاه‌های الکترونیکی همراه خبر داده‌اند که از آن می‌توان به عنوان پرسرعت‌ترین باتری برای شارژ شدن یاد کرد.

به گزارش شماران سیستم، این باتری مبتنی بر فناوری نانو ساخته شده است و به گفته محققان در شرایطی که ظرفیت آن کاملا خالی باشد، در کمتر از ۳۰ ثانیه شارژ می‌شود.

باتری جدید در شرکت StoreDot ساخته شده و مدل مفهومی آن برای نخستین بار در کنفرانس مایکروسافت با نام Think Next معرفی شده است.

باتری StoreDot به گونه‌ای طراحی شده است که تکمیل ظرفیت مدل مفهومی آن مخصوص گوشی‌های هوشمند از صفر تا ۱۰۰ درصد در کمتر از ۳۰ ثانیه انجام می‌شود.

این محصول بر پایه نانوذرات بیوارگانیک ساخته شده است که کریستال‌های بسیار کوچک بین این ذرات امکان شارژ سریع آن‌ را فراهم می‌کنند.

هم‌اکنون مدل مفهومی باتری و شارژر جدید ساخته شده است و شرکت StoreDot پیش‌بینی می‌کند نخستین مدل از آن را تا پایان سال جاری میلادی به تولید انبوه برساند.
البته هنوز قیمت این محصول مشخص نشده است.

اخبار علمی - شماران سیستم

 


ویدیو مرتبط :
باتری که در ۳۰ ثانیه شارژ میشود

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

شارژ باتری در 30 ثانیه!



اخبار ,اخبار علمی ,شارژ باتری در 30 ثانیه

 

اخبار علمی - شارژ باتری در 30 ثانیه!

دانشمندان موفق به ارائه تکنیکی برای شارژ دوباره باتری‌ها تنها در 30 ثانیه شدند.

به گزارش ایسنا، شرکت سازنده از نمونه‌اولیه ابزار شارژکننده‌ای رونمایی کرده که توانایی شارژ را در این بازه زمانی اندک به نمایش می‌گذارد.

گرچه فناوری حاضر در پس این سامانه محرمانه اعلام شده، گفته می‌شود سیستم ابداعی می‌تواند برای هر گجتی کارآمد باشد و امکان شارژشدن لپ‌تاپ‌ را نیز در دقایقی به جای ساعت‌ها زمان، فراهم می‌کند.

نمونه سیستم مزبور برای «گالکسی 4» سامسونگ طراحی شده است.

شرکت سازنده در حال طراحی نیمه‌رساناهای زیستی بوده که از ترکیبات آلی طبیعی موسوم به «پپتیدها» یا زنجیره‌های کوتاه آمینو اسیدها (بلوک‌های سازنده حیات) تشکیل شده است. می‌توان از این فناوری برای سرعت‌دهی به زمان شارژشدن بهره برد.

نمونه اولیه شارژر جدید به اندازه شارژر یک لپ‌تاپ است اما سازندگان به دنبال کاهش اندازه آن هستند.

بهای سامانه جدید 30 دلار اعلام و تولید تجاری آن برای اواخر سال 2016 گزارش شده است. 

اخبار علمی - ایسنا